Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnice w układzie interfejsu OBD2 na MAX232N i MAX232CPE

03 Sie 2011 03:14 2684 4
  • Poziom 10  
    Witam,

Jako że moderator elektroniki samochodowej uznał temat za zbyt banalny próbuję tutaj. Potrzebuję interfejsu pod OBD2 i postanowiłem wykonać go samodzielnie zgodnie ze schematem z tej strony. Napotkałem jednak 2 problemy:

1. Przedstawiony schemat jest oparty na MAX232CPE ew. MAX232CPE+ natomiast w sklepie dostałem tylko MAX232N (produkcji Texas Instruments). Jako że w moim mieście jest tylko jeden sklep z podzespołami to go wziąłem. Jestem laikiem w tym temacie więc proszę o pomoc - co trzeba zmienić w przedstawionym układzie jeśli zastosuje MAX232N zamiast MAX232CPE? Wiem, że "wystarczy sprawdzić w notach" jednak dla mnie "nieelektronika" są one niezrozumiałe. Noty:

MAX232N
    MAX232CPE

To co może również być pomocne to jeden z komentarzy w wątku na forum dotyczącym tego interfejsu:

Cytat:

...Teraz kupiłem MAX232N Texas Instruments kondesatory standardowe 1µF i UWAGA nóżka 6 gen. -8,5V kondesator do masy a nie do Ucc...Po niezbędnych ustawieniach AB-COM musiałem zmienić rodzaj połączenia na RS232, udało mi się połączyć, jedyne co sprawdzałem to silnik i ABS na resztę nie miałem czasu...parametry silnika są, błędy da się kasować....

2. Dodatkowo babeczka w sklepie sprzedała mi tranzystory bc550b zamiast bc547a, twierdząc że to zamiennik i że będzie ok. Chciałbym jednak by ktoś to potwierdził.

Noty:
    BC550B
    BC547A
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Można bez problemu użyć tych elementów.Schemat jest prawidłowy (poprawki już uwzględnione).
  • Poziom 10