Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnice w układzie interfejsu OBD2 na MAX232N i MAX232CPE

03 Sie 2011 03:14 2684 4
  • Poziom 10  
    Witam,

    Jako że moderator elektroniki samochodowej uznał temat za zbyt banalny próbuję tutaj. Potrzebuję interfejsu pod OBD2 i postanowiłem wykonać go samodzielnie zgodnie ze schematem z tej strony. Napotkałem jednak 2 problemy:

    1. Przedstawiony schemat jest oparty na MAX232CPE ew. MAX232CPE+ natomiast w sklepie dostałem tylko MAX232N (produkcji Texas Instruments). Jako że w moim mieście jest tylko jeden sklep z podzespołami to go wziąłem. Jestem laikiem w tym temacie więc proszę o pomoc - co trzeba zmienić w przedstawionym układzie jeśli zastosuje MAX232N zamiast MAX232CPE? Wiem, że "wystarczy sprawdzić w notach" jednak dla mnie "nieelektronika" są one niezrozumiałe. Noty:

    MAX232N
    MAX232CPE

    To co może również być pomocne to jeden z komentarzy w wątku na forum dotyczącym tego interfejsu:

    Cytat:

    ...Teraz kupiłem MAX232N Texas Instruments kondesatory standardowe 1µF i UWAGA nóżka 6 gen. -8,5V kondesator do masy a nie do Ucc...Po niezbędnych ustawieniach AB-COM musiałem zmienić rodzaj połączenia na RS232, udało mi się połączyć, jedyne co sprawdzałem to silnik i ABS na resztę nie miałem czasu...parametry silnika są, błędy da się kasować....



    2. Dodatkowo babeczka w sklepie sprzedała mi tranzystory bc550b zamiast bc547a, twierdząc że to zamiennik i że będzie ok. Chciałbym jednak by ktoś to potwierdził.

    Noty:
    BC550B
    BC547A
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Można bez problemu użyć tych elementów.Schemat jest prawidłowy (poprawki już uwzględnione).
  • Poziom 10  
    OK, dzięki bardzo. To jeszcze tylko 1 lamerska wątpliwość i składam układ - dokupiłem dziś diodę prostowniczą, która jest w układzie bo o niej zapomniałem. Standardowa to 1N4004, a ja dostałem tylko 1N4007. Różnica jedynie taka, że 1N4004 ma maksymalne dopuszczalne napięcie wsteczne 400V, a 1N4004 1000V, więc na moje nie robi to różnicy, ale również chciałbym mieć pewność. Moje pytanie jednak brzmi - zasilanie tego układu to 12V idące z akumulatora samochodu, więc jest to prąd stały. Po co więc daje się tu diodę prostowniczą?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    ketyow1 napisał:
    Po co więc daje się tu diodę prostowniczą?

    Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania, tak mi się wydaje.
  • Poziom 10  
    Prawdopodobnie masz rację, bo bez wtyku dość łatwo się pomylić. Proszę jeszcze tylko o potwierdzenie tej diody (1N4007 zamiast 1N4004) i można zamykać :)