Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ślizgacz wodny / jeszcze nieskończony

filipek1234 03 Aug 2011 11:29 3702 15
    filipek1234
    Level 9  
    Witam jest to mój pierwszy post. A więc od kilku dni siedzę przy moim "ślizgaczu" i mam lekki problem ze sterem kierunku. Ponieważ mam 13 lat jestem nowicjuszem i nie posiadam jeszcze serw. I zastanawiałem się żeby serwo steru zamienić na silniczek od CD.
    Tylko jest jeden problem obroty silniczka są zbyt wielkie ponieważ będzie zasilany baterią 9V:|
    Mam pytanie czy szło by zmniejszyć je do 5 obrotów na minutę. Myślałem już o jakimś regulatorze obrotów więc jak dobrze myślę to prosił bym jakieś schemaciki :D
    Gdybyście chcieli to mogę wrzucić kilka fotek :D
    Z góry dziękuje :!:[/b]
  • Helpful post
    adiabel
    Level 17  
    Mam nadzieję, że chodzi Ci o silnik do przestawiania głowicy, a nie do napędu płyty.

Poniżej schemat regulatora napięcia o wydajności prądowej do 0,5A i dane katalogowe LM317.
    Jednak przy niskim napięciu silnik może nie mieć wystarczającego momentu obrotowego (może być za słaby do obrócenia steru).
    W takim przypadku lepiej jest dać przekładnię z kółek zębatych zmniejszającą obroty np. z jakiejś zabawki mechanicznej.

Żeby nie spalić silnika nie zapomnij o wyłącznikach krańcowych dla obu skrajnych położeń steru.
    filipek1234
    Level 9  
    Dziękuje za schematy. Ale że jestem w tej branży zielony szło by jakoś "jaśniej" te schemaciki rozrysować. Bardzo proszę a jak nie to może byłby jakiś inni sposób do spowolnienia tego silniczka.
    modelarztt01
    Level 16  
    Inny sposób to zrobienie przekładni do silnika i wtedy obroty będą mniejsze a moc większa.A ten schemat co jest wyżej jest jednym z prostszych "regulatorem obrotów" .A jeśli się nie zna tych symboli to trzeba najpierw trochę poczytać co znaczy każdy symbol.
    filipek1234
    Level 9