Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bus,Renault Trafik 1.9Dci zapowietrzony układ paliwowy

owsiuk1122 03 Aug 2011 18:20 12272 16
IGE-XAO
  • #1
    owsiuk1122
    Level 9  
    Siemanko.Robiłm regeneracje głowicy w Renault Trafik 1.9Dci i po zamontowaniu silnika spowrotem w samochodzie mam problem z odpaleniem bo pompa paliwa nie podaje cisnienia na listwe wtryskowa. czy układ paliwowy sie odpowietrza?i jak to zrobic. dziekuje za odpowiec
  • IGE-XAO
  • #2
    adiabel
    Level 17  
    W najwyżej położonym punkcie pompy wtryskowej (może to być na górze lub z boku) jest śruba (zaślepka). Trzeba ją poluzować ~2 obroty( nie odkręcać całkiem ) i pompować za pomocą ręcznej pompki lub kręcąc rozrusznikiem do momentu aż z pod śruby wypłynie paliwo, po czym śrubę zakręcić. Wytrzeć to miejsce do sucha. Po odpaleniu sprawdzić czy jest szczelne.
  • #3
    owsiuk1122
    Level 9  
    po odpowietrzeniu pompy silnik załapywał ale niechciał odpalić chcielismy odpowietrzyć jeszcze raz i teraz wcale nie załapuje silnik. mugła znowu zapowietrzyc sie pompa? a może byc inna przyczyna nieodpalania silnika? pomocy z góry dziekuje za pomoc
  • IGE-XAO
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Leci paliwo na wtryski? Jakie ciśnienie na rampie wtryskowej?
  • #5
    owsiuk1122
    Level 9  
    dochodzi paliwo na wtryski ale jest słabe cisnienie na rampie wtryskowej
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Słabe, czyli?
  • #7
    owsiuk1122
    Level 9  
    Niemam ćisnieniomierza ale na moje oko jest słabe. a paliwo z rurek nie tryska do gury tylko leci powoli pomocy!
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No skoro wiesz że na oko jest słabe, to jak możemy pomóc?
  • #9
    brandy-p
    Level 31  
    Menzurki na przelewach wtrysków mogą coś wyjaśnić.
  • #10
    CrisELDi
    Level 14  
    Witam (Traffic 2.0DCI 2007r)

    Problem polega iż u mnie zapowietrza się bak paliwa.

    Bus,Renault Trafik 1.9Dci zapowietrzony układ paliwowy

    Jak widać na foto ręczna pompka paliwa przed filtrem paliwa jest zmiażdżona, na logikę to muszę sprawdzić co jest w baku paliwa czy smok jest zatkany?

    Jakie objawy?
    Problem pojawia się czasem i tylko kiedy odpalam silnik po nocnym postoju ale nie tylko. Ślinik odpala i pracuje przez około 15-20sec i gaśnie (bez dodawania gazu), odpinam przewód paliwa przed filarem paliwa a ręczną pompką, odczekam koło 1minuty i cos się dzieje w baku, słychać dziwny dźwięk pod samochodem. Po tym wszystko wraca do normy...

    Chyba muszą sprawdzić co jest w baku...
  • #11
    Kaziu1991
    Level 22  
    uszkodzona elektryczna pompa paliwa w zbiorniku lub jej obwód elektryczny kolego.
  • #12
    pp_pablo
    Level 25  
    Kaziu1991 wrote:
    uszkodzona elektryczna pompa paliwa w zbiorniku lub jej obwód elektryczny kolego.


    Jak jest gruszka to nie ma elektrycznej pompy kolego.
  • #13
    irekw
    Level 21  
    Kaziu1991 wrote:
    uszkodzona elektryczna pompa paliwa w zbiorniku

    Czy w tym samochodzie jest pompa paliwa w zbiorniku? Jeżeli tak po co jest pompka ręczna /gruszka/.

    Dodano po 1 [minuty]:

    CrisELDi wrote:
    Problem pojawia się czasem i tylko kiedy odpalam silnik po nocnym postoju ale nie tylko.

    Czy to zależy od ilości paliwa w zbiorniku?

    Dodano po 18 [minuty]:

    CrisELDi wrote:
    Chyba muszą sprawdzić co jest w baku...

    Miałem kiedyś brdzo podoby problem.Był to benzyniak w którym wgniecione było dno zbiornika.W tym miejscu kilka milimetrów nad dnem był rurka pliwa/bez filtra a auto było japońskie/'
    Przy spadku poziomu paliwa dno podnosiło się do góry i zatykało rurkę.
    W twoim aucie pompką zasilającą jest pompka zębata/jest na pompie wysokiego ciśnienia/ wytwrza ona duże podciśniene co może być powodem ,że jakieś paskudztwo będące w zbiorniku jest zasysane i przytyka rurkę ssącą.
  • #14
    Kaziu1991
    Level 22  
    Czasami jest i gruszka i pompa w zbiorniku. Warto sprawdzić.
  • #16
    irekw
    Level 21  
    CrisELDi wrote:
    gruszka, także myślałem otym ale to chyba nie ona...

    W Twoim samochodzie pompę wysokiego ciśnienia zasila pompa zębata/nie ma pompy elektrycznej w zbiorniku/.Jezeli układ paliwowy jest zapowietrzony to pompka zębata nie jest w stanie zassać paliwa ze zbiornika.Do odpowietrzenia służy pompka ręczna /gruszka/.W Twoim przypadku coś nieciekawego dzieje się w zbiorniku.Pompka zębata wytwarz duże podciśnienie co widać na zdjęciu/świadczy o tym widok gruszki z której wyssane jest całe paliwo/.Problem jest na lini zbiornik pompka zasilająca.Może też być tz.flak z pompki ręcznej /gruszki/i ją zaciska co blokuje przepływ .
    CrisELDi wrote:
    odpinam przewód paliwa przed filarem paliwa a ręczną pompką, odczekam koło 1minuty i cos się dzieje w baku, słychać dziwny dźwięk pod samochodem.

    Objaw spływu paliwa do zbiornika /a tym samym odetkaniem układu/i tu szukaj przyczyny.
    Nie bierz tego za pewnik bo podobno nie ma osób nieomylnch/ są wyjątki ale nie będe o tym pisał/.