Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeciek z wydechu silnik minarelli

03 Sie 2011 20:09 5907 33
  • Poziom 10  
    Witam mam problem ze swoim skuterem z silnikiem Minarelli 2T jakiś czas temu kupiłem olej do mieszanki castrol super sport( czy coś takiego) pokusiłem się na cenę bo był polowe tańszy niż ten który zawsze brałem z (motorkiem na obrazku ) po przejechaniu jakieś 100 km. pewnego dnia wracam od babci a tu uuuuu!!!!! zgasł okazało się iż się zatarł. Przebieg 13000 km. Wymieniłem kompletny cylinder 50cm bez firmowy ( obecnie na dotarciu max 20 - 30km/h) Wymieniony został także tłumik na (niby )sportowy za nie całe 200zł, wymieniłem ponieważ znajomy mi uszkodził seryjny próbując wyciągnąć katalizator otóż mój problem polega na tym iż maszyna BARDZO ale to BARDZO się grzeje po przejechaniu jakieś 100m cylindra nie można dotknąć czy to normalne ????
    Drugi problem to taki iż z wydechu cały czas pluję czymś na bazie benzyny z nieprzepalonym olejem w bardzo dużej ilości jak postawie go na parkingu to po 5min jest spora plama.Dodam iż jeszcze zostały wymienione uszczelniacze na wale i łożyska kartery uszczelnione dodatkowo sylikonem. Co może być jeszcze nie tak bo już nikt nie potrafi mi odpowiedzieć. Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję... :wink:
  • Poziom 15  
    Na moje rozumowanie to powinieneś częściej odpalać i po chwili gasić na postoju i w ten sposób powoli docierać gładż cylindra.Nowy cylinder i pierścienie jeszcze się nie dopasowały -a olej jeśli się nie spalił to zostaje w tłumiku. Pewnie wlałeś trochę więcej tak jak to powinno być na dotarciu.Ja proponuję trochę cierpliwości i jak wszystko złożyłeś zgodnie z zasadami to będzie ok.Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Pod pojęciem kompletny cylinder masz na myśli: tłok, pierścienie, cylinder?
    Jeśli wymiary są prawidłowe, też luz w zamkach pierścieni, to nie widzę problemu, oprócz zbyt wolnej jazdy.
    Unikaj: gór, wkręcania obrotów powyżej 70% maksymalnych i jeździj szybciej, 20/h, to rzeź.
    Po dotarciu, plucie winno ustąpić.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Do baku nie dolewałem oleju. Olej bierze z dozownika,i jeszcze te grzanie straszne grzanie czy to normalne? Gaźnik ustawiony raczej prawidłowo kolor świecy kawa z mlekiem.
  • Poziom 39  
    Pamiętaj, że jeżdżenie wolne to nie na najwyższym biegu i duszenie, silnik ma grać wesoło.
    Prędkość jest potrzebna do chłodzenia cylindra.
    Tym razem trzeba było wlać olej najdroższy (najlepszy), grzanie dwusuwu na dotarciu jest czymś normalnym.
    Kolor świec masz dobry, tak sobie myślę, czy przypadkiem nie ciągnie ze skrzyni biegów oleju, przez zużyte uszczelnienie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie należy pchać silikonu gdzie się da...
    Uszczelniacze ponoć wymienione.
    Zapłon był ruszany?
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Nie należy pchać silikonu gdzie się da...

    To jest jakaś właściwość polaków, wszystko zaznaczają czerwonym siliconem, pewno dlatego, że jest niedrogi i nie znają dokładnego zastosowania.
    Akurat karter, jest złym jego przeznaczeniem.
    Zbyt wczesny zapłon może być przyczyną grzania.
    Jednak nie wiadomo, czy kolega nie jest przewrażliwiony po zatarciu, cylinder może się nagrzewać do 150 st. i każdy cylinder potrafi dobrze poparzyć.
  • Poziom 10  
    Zapłon był ruszany ale inaczej go się nie da ustawić bo jest na dwóch śrubkach i inaczej się go nie przykręci (jannaszek)ze skrzyni biegów nie może brać oleju bo to osobna komora i nie łączy się z kraterami (cylinder może się nagrzewać do 150 st) to ok trochę się uspokoiłem a ten wyciek z wydechu to normalka przy docieraniu ustąpi później ????
  • Poziom 39  
    No , myślę że tak, jednak sprawdź pobór tego oleju z dozownika, czy aby nie za dużo silnik pobiera.
    W znanych mi prostych motocyklach, wał przechodzi przez uszczelnienie do skrzyni i jest sprzęgło mokre, łańcuszek itp. przyznam, że ciekawi mnie jak to wygląda w twoim.
  • Poziom 30  
    darkoparko napisał:
    Do baku nie dolewałem oleju. Olej bierze z dozownika,i jeszcze te grzanie straszne grzanie czy to normalne? Gaźnik ustawiony raczej prawidłowo kolor świecy kawa z mlekiem.



    Podczas docierania trzeba dolewać olej do baku w przeciwnym radzie zatrzesz następny cylinder.
    I nie katuj go na tak niskich obrotach, dociera się najlepiej w całym zakresie obrotów z wyczuciem.
    Ile kosztował ten "olej"?
  • Poziom 10  
    Olej kosztował 30zł.nie znam nazwy czerwony bynajmniej jest wcześniej używałem castrola 2t w siwej butelce teraz chce wlać mu castrola i zobaczę a bo baku jak nalałem nakrętkę oleju (czerwony) to strasznie kopcił teraz też kopci ale nie tak

    Dodano po 1 [minuty]:

    jannaszek wieczorem wrzucę zdjęcia jak to u mnie wygląda
  • Poziom 30  
    darkoparko napisał:
    a bo baku jak nalałem nakrętkę oleju (czerwony) to strasznie kopcił teraz też kopci ale nie tak


    Tak ma być.
  • Poziom 30  
    darkoparko napisał:
    czyli lać do baku też? z dozownika bierze normalnie jak zawsze brał



    Afcht napisał:
    Podczas docierania trzeba dolewać olej do baku w przeciwnym radzie zatrzesz następny cylinder.
  • Poziom 10  
    ok dzięki Afcht


    Przeciek z wydechu silnik minarelli
    Dodano po 2 [minuty]:

    ma jeszcze pytanie czy mogę to wyrzucić żeby było lepsze chłodzenie wydaje mi się że hamuje przepływ powietrza
  • Poziom 30  
    darkoparko napisał:

    ma jeszcze pytanie czy mogę to wyrzucić żeby było lepsze chłodzenie wydaje mi się że hamuje przepływ powietrza



    Nie możesz, cylinder musi mieć odpowiedni obieg powietrza.

    Jeśli by to było niepotrzebne to by go tam nie dawali, fabryka nie robi prezentów.

    Zapodaj dokładne zdjęcie pompki oleju.
  • Poziom 10  
    Przeciek z wydechu silnik minarelli
    identyczna pompka jak u mnie a może to gaźnik jest walnięty przypominam sobie iż od nowości bardzo różnie palił raz 4l/100 a raz 7l później nie zwracałem na to uwagi
    Przeciek z wydechu silnik minarelli




    Olej z wydechu w dużej ilości, z pompki do gaźnika idzie bardzo powoli, jak zawsze więc pompka prawidłowo pracuje.
  • Poziom 39  
    Ma to jakiś filtr powietrza i czy wymieniony?
    Kombinacje z tłumikiem też są podejrzane, najlepiej oryginał, i rzecz ostatnia- przy wkładaniu tłoka łatwo jest o uszkodzenie pierścieni, masz pewność, że są całe?
  • Poziom 10  
    jannaszek napisał:
    Ma to jakiś filtr powietrza i czy wymieniony?

    Tak wymieniony na nowy taki sam jak seryjny
    jannaszek napisał:
    Kombinacje z tłumikiem też są podejżane, najlepiej oryginał

    Orginalnego nie mogłem załatwić znalazłem tylko taki pseudo - sportowy za 200zł
    jannaszek napisał:
    przy wkładaniu tłoka łatwo jest o uszkodzenie pierścieni, masz pewność, że są całe?

    Ostatnio jak wymieniałem łożyska i uszczelniacze to tłok do końca nie wyciągałem z cylindra raczej są całe o ile widziałem tylko tyle że ten cały syf co obecnie jest w wydechu był też w cyklu i na tłoku aż kapało z niego.

    Dodano po 14 [minuty]:

    powiem tak: jechałem jakieś 12km i nagle motor zgasł zauważyłem że strasznie wyrzucał paliwo przez tłumik (już sportowy) nie chciał zapalić.Drugiego dnia rozebrałem cylek i zobaczyłem usterkę przez całą długość tłoka na jakieś 1,5cm szerokości była szyna nie wiem jakim cudem, zabezpieczenia całe w wale było troszkę tłoka(pokruszone)wymyłem wszystko starannie i założyłem nowy cylinder i pierścienie,tłok ,zabezpieczenia,łożysko igiełkowe,uszczelki pod głowice i cylinder. Po złożeniu odpaliłem go bez problemu obroty ok nie dusił się i tak sobie pochodził na jałowym biegu z godz.Później po paru kilometrach 5-10Km zauważyłem ten przeciek z wydechu.Nie wiem może to wina gaźnika Wymienić go czy co?????brak mi już pomysłów. Jak on ma się dotrzeć dobrze jak taki syf jest w cylindrze.
  • Poziom 30  
    Spróbuj wyczyścić oraz wyregulować gaźnik, zobacz czy poziom paliwa jest dobry.

    Ostatecznie zmień na dobre paliwo na sprawdzonej stacji.

    Czy przepływ powietrza przez tłumik stawia opór?


    Czy linka na pompce oleju jest założona?
  • Poziom 10  
    Afcht napisał:
    Czy linka na pompce oleju jest założona?

    na pompce u mnie nie ma linki jest związane drutem od nowości ustawiona tak na połowę gdzieś i się nie zmienia w czasie jazdy tak w serwisie zrobili
    Afcht napisał:
    Czy przepływ powietrza przez tłumik stawia opór?
    tak kompresja jest ok paliwo już też i nic dzisiaj byłem się przejechać i na trasie 15km próbowałem ustawić gaźnik dokręciłem śrubkę od powietrza do końca skuter zgasł wykręciłem pół obrotu pojechałem dalej i tak co 2 -3 km wykręcałem co 1mm było jeszcze gorzej prawie ją całą wykręciłem w ogóle muł najlepiej jak jest wykręcona tak pół obrotu najlepiej chodzi skuterPrzeciek z wydechu silnik minarelli
    Przeciek z wydechu silnik minarelli

    Dodano po 2 [minuty]:

    jutro chce jeszcze raz dokładnie wyczyścić gaźnik a jak nie to kupić nowy? bo coś mi się nie podoba w nim
  • Poziom 30  
    darkoparko napisał:

    na pompce u mnie nie ma linki jest związane drutem od nowości ustawiona tak na połowę gdzieś i się nie zmienia w czasie jazdy tak w serwisie zrobili


    To się nie dziw że zatarłeś cylinder!

    Musisz założyć linkę i ustawić tak jak to producent przewiduje, a nie na drucie, jak to robią u pseudo serwisu u Krzysia.

    Podczas jazdy na pełnym gazie pompka podawała zbyt mało oleju do mieszanki i dlatego się zatarł.

    A tak jak masz zrobione to na wolnych obrotach za dużo oleju dostaje a na wysokich za mało.


    darkoparko napisał:
    jutro chce jeszcze raz dokładnie wyczyścić gaźnik a jak nie to kupić nowy? bo coś mi się nie podoba w nim


    Co ci się w nim nie podoba?
  • Poziom 30  
    darkoparko napisał:
    hm ale od nowości tak miałem i nie widzę jak by miała być założona linka


    Czy u ciebie jest założony na lince rozgałęźnik?
  • Poziom 30  
    To musisz kupić linkę, wygląda to tak.

    Przeciek z wydechu silnik minarelli

    Jeśli dalej nie wiesz co to jest, do czego służy i jak to założyć, to proponuje odać skuter do uczciwego mechanika (tylko nie do tego serwisu gdzie ci truta założyli zamiast linki).
  • Poziom 10  
    podejrzewam że od nowości nie było takiej linki to dlaczego przed zatarciem było wszystko ok jeździłem po 120km w trasę i nic się nie działo a prędkość stała 60 -65 km/h czy może to wina tego pseudo- sportowego tłumika
  • Poziom 39  
    Odłącz ten dozownik i na jakiś czas jeździj na mieszance, zobaczymy efekty.
    Na drucie było, ale sie spieprzyło.