Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Demontaż klamki VW Passat B5 (centralny zamek)

04 Sie 2011 07:14 30668 14
  • Poziom 19  
    Witam
    Mam problem z centralnym zamkiem, rozebrałem już całe poszycie drzwi tylnych lewych niestety utknąłem na klamce. Problem jest w tym ze jedna ze śrub mocująca zamek ta która jest jakby wewnątrz drzwi ukryta pod uszczelką jest obrobiona i nie da się jej wykręcić.
    Czy zna ktoś sposób na obejście tego problemu w taki sposób aby dało się wyciągnąć wspornik metalowy?
  • Moderator na urlopie...
    A jaką tam masz śrubkę typu torx, czy na 12 zębów?
  • Moderator Samochody
    Jej się nie odkręca całkowicie tylko do pewnego momentu, już dokładnie nie pamiętam jak to wygląda ale wkręcaj z powrotem.
  • Poziom 19  
    zeimp napisał:
    A jaką tam masz śrubkę typu torx, czy na 12 zębów?


    Tą na 12 ale nie o to chodzi jak to śruba tylko o to że jest już w takim stopniu uszkodzona że nie da się jej wykręcić. Ale z tym już sobie poradziłem wyciągnąłem wszystkie bebechy na wierzch bez jej wykręcania usunąłem usterki tak mi się przynajmniej wydaję, teraz składam do kupy i czuje a raczej już wiem ze będzie z tym nieźle zabawy. Masakra!
  • Poziom 19  
    Ha zrobione i działa!
    Więc dla zainteresowanych co i jak trzeba zrobić aby wyjąć całe wnętrze drzwi bez wyjmowania bębenka zamka - zaślepki.
    Zdjąć poszycie, odczepić wszystkie linki oraz złączki, odkręcić szybę i podnieść do góry, odkręcić śruby mocujące wspornik do drzwi, odciągnąć klamkę i wyczepić z niej linkę która idzie do zamka, odkręcić zamek, wyciągnąć cały wspornik, rozmontować zamek od wspornika.
    Montaż
    Włożyć linkę do klamki, włożyć zamek z zamontowanym cięgnem od zamka centralnego jednocześnie zaczepiając linkę na zaczep zamku (ja to robiłem z pomocą drutu który wkładałem przez jeden otwór aby wygiąć odpowiednio linkę by móc ją zahaczyć na zaczep), zaczepić na zamek linkę od klamki, przykręcić wspornik, założyć szybę.
    Od razu mówię wszystko to wymaga dużej cierpliwości.
  • Poziom 11  
    Podepnę się pod temat, ten klucz do odkręcenia klamki to spline 8m? bo mam podobny problem w Octavii I, chce zdemontować klamkę pasażera w tylnych drzwiach, może ktoś podesłać linka jaki klucz będzie właściwy i czy wystarczy tylko tą śrubę odkręcić i o ile obrotów by zdemontować klamkę?
  • Poziom 43  
    Raczej torx20 jak w paskach czy golfach, zresztą to te same graty, nigdy nie pchałem tam w drzwi żadnego ampula
    slaw777 napisał:
    może ktoś podesłać linka jaki klucz będzie właściwy i czy wystarczy tylko tą śrubę odkręcić i o ile obrotów by zdemontować klamkę?

    Kręć z wyczuciem aż poczujesz delikatny opór i co parę obrotów sprawdzaj czy zaślepka zaczyna się wysuwać.
  • Poziom 43  
    robokop napisał:
    Nie, jednak 6-cio kąt

    To ja ją zawsze atakowałem torxem i szło :D
  • Moderator Samochody
    W Golfach III były 6-kąty, to i w pierwszych Octaviach możliwe.

    Edit:
    A co ja pi..rze, przecież trójki miały klamkę normalnie do blachy przykręconą. Dawno ich nie widziałem bo zgnilaki wyginęły szybciej niż dwójki.
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:
    W Golfach III były 6-kąty, to i w pierwszych Octaviach możliwe.

    I przed i poliftowe mają to samo. W drzwiach jako takich, to róznica jest chyba tylko w elektrycznych podnośnikach szyby - inna rolka/silnik i ślizgi.
    Zresztą śrubka to śrubka - jak lekko dokręcona, to zamiennie bez problemu wciśnie torxa zamiast imbusa i na odwrót. Ma wielki łeb, a małą dziurkę :P
  • Poziom 11  
    Hm...ale jakby ten spline kosztował grosze i by pasował to chyba nie ma co kombinować, jak ten 12 kąt podejdzie w moim przypadku. Jutro sprawdzę dokładnie czy to 6 kąt czy wieloklin.

    Dodano po 17 [godziny] 31 [minuty]:

    Sprawdziłem jaka to śruba i powiem tak jest niezła zagadka, tj. ani to spline ani 6 kąt...a mianowicie wystaje kawałek gwintu patrząc od krawędzi drzwi przez otwór gdzie jest śruba mocująca klamkę. W sumie klamki nie musiałbym ruszać, ale wysunęła mi się bardziej w pozycji otwarcia i nie wraca, jakby wysunęła się z prowadzenia?? i potrzebuję przełożyć linkę. ta, która idzie od klamki zewnętrznej.
  • Poziom 11  
    Po gruntownym sprawdzeniu okazało się, że pasuje torx T20 nie żaden spline, gdyż spline m8 jest naprawdę dość sporym kluczem...
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:
    A co ja pi..rze, przecież trójki miały klamkę normalnie do blachy przykręconą. Dawno ich nie widziałem bo zgnilaki wyginęły szybciej niż dwójki.

    Tam była jeszcze ciekawsza rzecz - prawa strona miała te śrubki z lewym gwintem...

    A wątek pozwolę sobie zamknąć, jako wyczerpany...