Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Corsa B '99] Zmniejszenie mocy i plucie powietrzem przez filtr powietrza.

04 Sie 2011 12:33 4465 19
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator na urlopie...
    To wyglądało by na zbyt wczesny zapłon, lub przestawiony rozrząd. Z kolei tam jest łańcuch, no ale i takie już robiłem (może warto sprawdzić). Zapłonu też nie wyreguluje. A silnik normalnie pracuje podczas tego "strzelania", ma stabilne obroty, równomierne, czy da się zauważyć jakieś nieprawidłowości w jego pracy na biegu jałowym?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    Cytat:
    zmniejszona moc i predkosc maksymalna samochodu... Jest mniej zwawszy ale pracuje kulturalnie.

    Jeśli układ wydechowy sprawny, to proponuję jednak podjechać do kogoś (mechanik/warsztat) i wykonać porządnie diagnostykę silnika. Nie jest to aż tak wielki koszt a wiele może podpowiedzieć. Może coś z układem zapłonowym, może świece, może rozrząd? Któż to wie? Wizyta o której wyżej pisałem będzie dla Ciebie chyba najlepszym rozwiązaniem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Nagar na zaworach, pyrkanie tą motopompą do 3 tysięcy, oszczędne jeżdzenie. No i pozostaje sprawa walenia olejem w dolot ale to już zostawiam takim specom, jak przedmówca. Dodajmy - czarnym.
  • Poziom 10  
    Ta motopompa całkiem sprawnie jeździ jak się o nią dba.Sprawdziłbym jeszcze raz z tą przepustnicą i egr odrazu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Błędów może nie pokazywać, ale istnieją jeszcze bloki pomiarowe. Założyli z pewnością tani zamiennik a kasę wzieli za orginał.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Kolego jak kupiłeś przepływomierz za 100-300zł to miałes spokuj na pewien czas tylko.
    Na komputerze wyjdzie czy jest sprawny jak ktoś będzie wiedział na co patrzeć.
  • Poziom 11  
    Witam
    Posiadam kosiarkę z tym samym silnikiem i od dłuższego czasu borykam się z tym samym problemem autko na ssaniu ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów strzela w kolektor dolotowy. Wyglada mi to jakby silnik był przylewany beznyną. Oglądałem wykresy z wszystkich czujników na programie Opel scanner i wyglądają poprawnie. Zastanawiam się nad czyszczeniem wtryskiwaczy. Wydaje mi się też że lekkie podgrzanie silnika powoduje lepsze odparowywanie paliwa i problem ustaje. Czy szanowni koledzy mają jakies ciekawe sugestie? samochód posiada isntalację LPG sekwencyjną ladirenzo omegas.
  • Poziom 35  
    Kolego ciągle są plusowe temperatury na zewnątrz a ty masz juz problem.

    A co do tych pomiarów to wiem że są nie do końca poprawnie wykonane .
    Podaj kilka dla weryfikacji.
  • Poziom 11  
    > Kolego ciągle są plusowe temperatury na zewnątrz a ty masz juz problem.

    problem jest już mniej więcej od zimy

    > A co do tych pomiarów to wiem że są nie do końca poprawnie wykonane .

    może kolega rozwinie myśl?

    > Podaj kilka dla weryfikacji.
    zaraz idę do samochodu i nagram filmik jak pracuje silnik oraz nagram parametry takie jak:
    - obroty silnika
    - czujnik tlenu
    - temperaturę cieczy chłodzącej
    - ilość powietrza zasysanego

    Jakie jeszcze parametry mogą się okazać interesujące? i w jakich warunkach? (np zwiększanie obrotów silnika?)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    problem występuje tylko przez ok. 2 min po uruchomieniu zimnego silnika, potem pracuje równo
  • Poziom 11  
    Udało mi się nagrać filmik

    na wykresach kolejno:
    - napięcie z przepływomierza powietrza
    - temperatura silnika
    - napięcie na sondzie lambda
    - obroty silnika

    Silnik zaczyna pracować po trzecim uruchomieniu, słychać bardzo nierówną pracę.
    Nie jest wciskany pedał gazu. Słychać strzelanie w kolektor dolotowy.
    Stopniowo silnik zaczyna pracować coraz równiej.
    2:30 silnik pracuje już równo.
    2:37 pojawia się wykres z sondy Lambda.
    3:08 Po dodaniu gazu słychać zadławienie i dopiero rosnące obroty silnika, to samo bardzo dobrze słychać 3:31
    4:34 Przełączenie na LPG
    5:06 Po dodaniu gazu nie słychać zadławiania



    Coraz bardziej się skłaniam do tego że to wina wtryskiwaczy benzynowych

    Czy kolega może wykonać taki test na swoim autku?
  • Poziom 11  
    Wygląda na to że udało mi się samemu rozwiązać problem.

    W pierwszej kolejności przeprowadziłem test wtryskiwaczy benzynowych
    Wyciągnąłem wtryskiwacze nie odpinając przewodów paliwa, zmostkowałem przekaźnik pompy paliwa, wysterowałem wtryskiwacze własnym urządzonkiem na AVR z czasami od 5ms do 10ms w okresie 20ms. Okazało się po tym tescie że jeden wtryskiwacz troszkę źle podaje paliwo(robi strużkę) i ma mniejsza wydajność niż reszta(na oko pare procent). Zakupiłem więc używaną listwę wtryskowa z wtryskiwaczami i podmieniłem ten wtryskiwacz, wykonałem test wydajności wyszło ok. Po złożeniu okazało się że sytuacja się nie poprawiła :( .

    Zakupiłem więc przepływomierz za 85 zł i usterka usunięta.
  • Poziom 35  
    AzaZeL_B napisał:
    Zakupiłem więc przepływomierz za 85 zł i usterka usunięta.

    Tylko na jak długo :) .
  • Poziom 11  
    poprzedni kupiony za 120 zł wytrzymał około 3 lat więc chyba nie jest tak źle, 450 zł za oryginalny to lekka przesada... Co prawda mam złe doświadczenia z zamiennikami ale zaryzykowałem, zobaczymy co z tego wyjdzie.
  • Użytkownik usunął konto