Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Swiatła w drzwiach przesuwnych

saatric 04 Sie 2011 13:30 2288 15
  • #1 04 Sie 2011 13:30
    saatric
    Poziom 9  

Witam

Jestem elektrykiem za dychę więc z góry przepraszam za ewentualne głupoty które tu napiszę :)
    Nad drzwiami przesuwnymi mam zamontowaną listwę z trzema halogenami.
    Zasilanie 24V AC. Chciałbym aby przy przesunięciu którychkolwiek drzwi zapalał się nad nimi halogen. Myślałem nad kontaktronami i przekaźnikami i nawet zmontowałem sobie taki układzik, ale ( o ja głupi) zasilanie jest AC:) i oczywiście nie działało. Pomyślałem o wyprostowaniu mostkiem, ale dołączony transformator (jakiś elektroniczny) działa tylko z tymi halogenami(za mostkiem nic się nie dzieje). Nie chciałbym stosować osobnego źródła zasilania do układu sterującego. Mam pytanko czy są jakieś kontaktrony dla prądu zmiennego ? Czy może jakieś inne rozwiązanie przychodzi wam do głowy.
    Z góry dzieki.

0 15
  • Relpol
  • #2 04 Sie 2011 13:46
    arkdom
    Poziom 19  

Wymień elektroniczny przetwornik napięcia na normalny transformator.

0
  • Relpol
  • #3 04 Sie 2011 13:52
    Suchy
    Poziom 17  

A czy na pewno ten elektroniczny transformator na wyjściu ma prąd zmienny ? Podaj jego parametry z naklejki. Wydaje mi się, że nie musisz zmieniać elektronicznego transformatora na normalny, po co sobie życie utrudniać. Możliwe że masz elektroniczny transformator wysokiej częstotliwości. Co masz na myśli pisząc, że za mostkiem nic się nie dzieje ?

0
  • #5 04 Sie 2011 18:21
    arkdom
    Poziom 19  

saatric napisał:
    Co do mostka to zupełnie nic 0 na mierniku

Nie jestem pewien, ale słyszałem kiedyś, że te przetwornice potrzebują pewnego obciążenia żeby zadziałać. Ale to było dawno temu(pierwsze modele), może teraz jest inaczej.
    saatric napisał: