Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Burgman 250, 400 - padł regulator napięcia (prośba o zamiennik)

04 Sie 2011 14:10 10238 8
  • Poziom 10  
    Zdjęcia regulatora przedstawiam poniżej:
    Suzuki Burgman 250, 400 - padł regulator napięcia (prośba o zamiennik) Suzuki Burgman 250, 400 - padł regulator napięcia (prośba o zamiennik)
    Prądnica jest w układzie gwiazda. Wychodzi z niej poprawne napięcie. Napięcia ładowania brak. Wnioskuję, że padł regulator. Bardzo się grzeje mimo wszystko, choć grzał się też wcześniej.
    Proszę o pomoc, jaki mógłbym zastosować tani zamiennik, ponieważ oryginał kosztuje strasznie. Poza tym ten model skutera słynie z awaryjnego regulatora. Kupno używki w takim razie nie jest dobrym pomysłem.
    Mogę sam zrobić taki regulator, ale proszę mnie naprowadzić na odpowiedni schemat, bo znalazłem kilka rozwiązań. Jak widać na zdjęciu, mam już goły radiator. Elektronikę wybebeszyłem i nic z niej nie zostało. Zalana była jakimś materiałem twardym jak kamień.

    Edit: Ok już mam schemat i części. Brakuje mi tylko mostka trójfazowego. Doradźcie czy lepiej go kupić i zamontować osobno na drugim radiatorze, czy może zrobić go z osobnych diod? Diody wychodzą o wiele drożej, ale można jakoś to naprawiać. Czemu na osobnym radiatorze? Bo mostek lub diody nie zmieszczą się w oryginalnym. W starym regulatorze padł właśnie mostek. Pozostała część - regulator napięcia działała poprawnie.
    Kolejna sprawa to montaż tyrystorów na radiatorze. Muszę dać izolatory pod tyrystory. Czy one przewodzą temperaturę?
  • Poziom 30  
    Dowolny regulator trójfazowy.

    Nie polecam robienia go samemu, po czasie się rozleci.
  • Poziom 10  
    Ceny masakra. Ja kupiłem części do regulatora znalezionego na forum i wyniosło mnie to z 30zł? 119zł znalazłem najtaniej za nówkę z dwuletnią gwarancją, ale to pewnie jakieś chińskie badziewie. 200zł kosztuje robiony od Polaka. Pewnie coś podobne jak ze schematu, który tu znalazłem.
    Co do trwałości to dzięki za rady. Dla przyjemności sklecę go jednak. Zawsze można go naprawić w przeciwieństwie do oryginału. Jeśli ktoś to robi i sprzedaje, to może nie jest tak źle?
    A może "rozleci" to miałeś na myśli mechanicznie się rozsypie?
  • Poziom 11  
    Czy udało Ci się naprawić ten regulator. Czy masz jakieś zdjęcia, wykaz części do naprawy ewentualnie może jakieś rady?
  • Poziom 10  
    Walczyłem z regulatorem własnej roboty. Wcześniej oczywiście rozbebeszyłem oryginał i go rzecz jasna zepsułem. Obydwa były dobre. Problem tkwił w kablu ładowania akumulatora. Przechodzi on w wielu motorach przez kostkę. Trochę dziwne, bo wchodzi w kostkę, gdzie jest mostek i od razu wychodzi do akumulatora. Kostka stopiła się w środku i instalacja raz działała, a raz nie. Jak nie działała, to prawdopodobnie palił mi się regulator własnej roboty. Oryginalny się nie pali w takim przypadku, ale jak pisałem, nie miałem już oryginału.
    W takiej sytuacji jak zrobiłem układ na pająka, to nie mogłem wykryć usterki, bo regulator własnej roboty był już uszkodzony.
    Kupiłem używkę na Allegro i tak zakończyłem zabawę. Oczywiście przysłano mi co innego niż na zdjęciu. Zdecydowanie mniejszy regulator, ale daje dobre parametry napięcia i nie spalił się na razie, więc zostaje.
    Kostka jest pominięta i z resztą tak było oryginalnie w starszych modelach. Nie wiem czemu to zmienili.
  • Poziom 11  
    Ja swój z Burgmana 400 rozebrałem i wygląda tak. Nie wiem co z tym dalej zdobić. O ile elementy z górnej płytki są mi znane i da się je łatwo zidentyfikować to 6 elementów z dolnej połączone nie izolowanym drutem (myślę że są to diody) jest trochę trudniej.
    Może ktoś pomoże w identyfikacji elementów oraz podania ich wartości.
    Suzuki Burgman 250, 400 - padł regulator napięcia (prośba o zamiennik) Suzuki Burgman 250, 400 - padł regulator napięcia (prośba o zamiennik)
  • Poziom 42  
    "Te sześć z dolnej " , lewa strona , to diody - sprawdzić można bardzo łatwo. Po prawej stronie , też dolne, to tyrystory - trudniej ale można je również sprawdzić.
  • Poziom 35  
    Tylko używki kupować żadne , zamienniki lub Made in DYI ..
    Ale co najważniejsze zlikwidować przyczyne spalenia regulatora.
  • Poziom 11  
    Odczytałem symbole tyrystorów - BT152 600R, z wyciętą środkową nóżką. Jak dokupię nowe to jak to wymienić (są przylutowane do płytki całą powierzchnią. Natomiast diody ?????? czarna magia. Myślicie że można coś takiego kupić a jeżeli nie to czego szukać jako zamiennika.