Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3.1.9TDIKombi 1998r wymiana płynu hamulcowego.

04 Sie 2011 14:39 2362 5
  • Poziom 21  
    Zainteresowanych proszę o podpowiedz.Auto mam trzy lata sprowadzone.Grzeją mi się przednie tarcze i jak postoi w garażu jak ruszam czuje opór i szarpnięcie.Chcę zajrzeć do ręcznego hamulca i wszystko oczyścić.Oraz wymienić płyn Mam litr płynu DOT 4.Ile płynu wchodzi w najdłuższy odcinek od pompy do tylnego prawego kola żeby mieć pewność, że płyn został wymieniony.Jak to podzielić na poszczególne odcinki. Na forach piszą jak wymienić ale żadnej wzmianki o proporcjach.Pozdrawiam!!
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć.

    Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień założysz temat że nie masz hamulca po wymianie płynu?
  • Poziom 21  
    Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ostatnio ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu oraz przytrzymanie po postoju.Wymieniałem prawy tył czujnik ABS to był cały oblepiony.Chcę wyczyścić i pomalować cały tył.Podejrzewam ,ze płyn w Niemczech nie był wymieniany.Ja autko mam trzy lata.Robiłem to w polonezie było ok.Chcę dodać ,że hamulce nie są zapowietrzone i biorą równo.W warsztacie zażądali 200 zł. Teraz to cenią {za wymianę kostki stacyjki zapłaciłem 130zł i moja kostka.Jakieś inne wskazówki praktyczne może na Pw.Pozdrawiam!!!!!
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie ma proporcji, a do wymiany masz tylne cylinderki.
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Tedi30 napisał:
    Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu.

    A czy wszystko dokładnie zdemontowałeś, oczyściłeś, złożyłeś na specjalnej paście? Gumki osłonowe na prowadnicach jarzmo/zacisk są szczelne? To, że kiedyś było ok, wcale nie oznacza, że już zawsze będzie ok! Jak kolega powyżej napisał:
    Przemo9826 napisał:
    hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów

    Co do wymiany płynu, to co Ty za bzdury o proporcjach piszesz - ło matko! Odessij płyn ze zbiorniczka do końca, zalej do pełna nowym, przepompuj układ (ok 50-100gr na koło - przód/tył) i gotowe!
    Tedi30 napisał:
    Wymieniałem prawy tył czujnik ABS to był cały oblepiony

    No i co z tego, że był oblepiony? Czy miałeś problemy z ABS i jego działaniem? Brudny wcale nie oznacza, że nie działa i że należy go wymieniać!
    A co do tego:
    Tedi30 napisał:
    jak ruszam czuje opór i szarpnięcie

    to hamulce do sprawdzenia we wszystkich czterech kołach a nie tylko przód! To, że wyczuwasz ciepło z przednich kół/felg, wcale nie oznacza (ale jest to możliwe), że problem z hamulcami tkwi w kołach przednich. Mam wrażenie, że robisz "naprawy" wg. książki, ale czy to dobry pomysł..?
  • Poziom 21  
    Zgadzam się bo na pewno lewy czujnik ABS jest oblepiony i jest ok.Czujnik padł-postawiłem auto wieczorem .rano pali się kontrolka ABS. Tak dałem pasty i czyściłem ,pomalowałem ,tylko z tylu nie czyściłem wewnątrz bębnów.Robiłem jak na forum pokazano.Od jesieni do tej pory i było dobrze.. Chyba ze jarzmo za mocno skręciłem ........Stawiam na płyn bo po pół roku stoją tłoczki z przodu.........Dobrze zakładam,że na prawy tył dam 250gr płynu a resztę podzielę na trzy części.może jeszcze jakieś podpowiedzi.W sobotę będę działał i napiszę o wynikach. Dzięki za sugestie.Pozdrawiam