Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2001r. 2.7L BiTurbo nierówna praca silnika na wolnych obrotach

aron20000 04 Sie 2011 15:40 21710 34
  • #1 04 Sie 2011 15:40
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam mam problem z samochodem jak w temacie. Samochód na wolnych obrotach kuleje jakby nie pracował na wszystkich garach. Jak zwiększamy obroty, od ok. 3000obr/min jakby praca się poprawiała. Po kasowaniu błędów po ok. minucie pracy pojawia się najpierw błąd:
    17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
    P1454 - 35-00 - -
    Następnie błędy:
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -
    16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
    P0306 - 35-00 - -
    16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
    P0302 - 35-00 - -

    Zamieniałem cewki miejscami i po kasowaniu błędów pojawiały się identycznie jak poprzednio i w tej samej kolejności. Więc teoretycznie wstępnie wykluczyłem cewki. Wymieniłem świece (tutaj nawet one to koszt 190zł, chyba irydowe), nie dało to żadnej poprawy. Gdzie dalej szukać przyczyny? Tutaj coś piszą, błędy niby identyczne tylko temat się urywa:
    http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=110543&sid=172fc166bf99a3db300d7a527c69aa34
    Najpierw myślałem, że błędy czujnika G235 (temperatury w kolektorze wydechowym) może być spowodowany właśnie wypadaniem zapłonów przez świece, ale po wymianie świec nadal to samo. Czy to by wskazywało że do wymiany może być ten G235? Patrząc od przodu samochodu G235 jest po lewej czy prawej stronie?

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 04 Sie 2011 17:58
    damdam

    Poziom 33  

    Wydaje się że oddanie samochodu w ręce kogoś kto ma pojęcie o jego naprawie, będzie dla Ciebie najtańszym rozwiązaniem. to nie polonez.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 04 Sie 2011 19:10
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    A masz zasilania i kluczowania na tych cewkach? Dodatkowo, czy poradziłeś sobie z czujnikiem temp. spalin? Co do tego ostatniego, to podaj pełny opis kodu usterki, ale (strzelam) pewnie przewód/wtyczka od tegoż czujnika jest przyczyną - do sprawdzenia w pierwszej kolejności (jak to zrobić już gdzieś pisałem, a więc jest na forum).

    0
  • #4 04 Sie 2011 19:20
    damdam

    Poziom 33  

    równie dobrze może nie być paliwa na tych garczkach.

    0
  • #5 04 Sie 2011 20:50
    T5
    Admin grupy Samochody

    A to tak ciężko sprawdzić-zamienić miejscami moduły zapłonowe?

    0
  • #6 04 Sie 2011 21:24
    aron20000
    Poziom 22  

    damdam po to robie żeby zdobyć te pojęcie. Apropo Polonezów miałem kiedyś takiego, nie był lepszy w naprawie niż to Audi więc bezsensowna ta twoja ironia, ale po co komu ta dyskusja.
    Przy wymianie świec niektóre były jakby czarne, mokre, przylane. Po napisaniu wiadomości jeszcze raz odpaliłem samochód i po dłuższej pracy wyskoczył dodatkowo jeszcze błąd cylindra 4:
    16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
    Pełny opis 17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235) wygląda tak:
    Audi A6 2001r. 2.7L BiTurbo nierówna praca silnika na wolnych obrotach
    Na razie nie mogę uruchomić silnika (tym samym sprawdzić kluczowania), ponieważ trochę go rozbroiłem. Od 15 walczyłem z wyciągnięciem skrzyni, wymieniam w nim również sprzęgło. Jest trochę zabawy z tym, ale skrzynia już na wierzchu. Trochę dziwne że "Misfire Detected" wyskoczyło już w trzech cylindrach 6, 2 i 4, więc cylindry po jednej i po drugiej stronie. Do tego ta bardzo nierówna praca na wolnych obrotach.
    Czy te błędy wypadania zapłonów "Misfire Detected", mogą w jakikolwiek sposób łączyć się z błędem czujnika temp. spalin? Teraz jak wszystko na wierzchu czujnik łatwo wyjąć i go obejrzeć (G235) to ten z lewej jak stoimy z przodu samochodu (jak się mylę niech mnie ktoś poprawi).
    zeimp szukałem na forum i nie znalazłem Twojego postu. Na A6 forum znalazłem taki ciekawy opis dotyczący nie wtyczki tylko zimnych lutów w samej elektronice czujnika:
    http://www.a6klub.pl/a6-c5-27bitczujnik-egt-vt23656.htm
    Tylko zależy jaka wersja czujnika. Niby są dwie: Zalana jakimś twardszym tworzywem, lub pokryta silikonem. O wtyczce i problemach z nią związanych niczego nie mogłem znaleźć.
    W 2.7 na każdą świeczkę, jest odzielna cewka i robiłem już rotację, bez skutku. Swiece są nowe.

    0
  • Pomocny post
    #7 04 Sie 2011 21:49
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    aron20000 napisał:
    Trochę dziwne że "Misfire Detected" wyskoczyło już w trzech cylindrach 6, 2 i 4, więc cylindry po jednej i po drugiej stronie. Do tego ta bardzo nierówna praca na wolnych obrotach.

    Jeśli masz usterkę w wiązce/kach, to się nie dziw, że są "jaja". Co do nieszczęsnego czujnika, to też bardzo często właśnie się kabelki przecierają i to jest przyczyną i nie jest konieczna wymiana w/w czujnika. Ja szukałbym w wiązkach.
    aron20000 napisał:
    zeimp szukałem na forum i nie znalazłem Twojego postu.

    Jest na pewno, nawet opisałem, jak takie czujniki sprawdzić (no chyba, że autor postu coś nawywijał i poleciało do kosza?).
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1991944.html i nie mów, że nie ma.

    0
  • #8 04 Sie 2011 22:21
    aron20000
    Poziom 22  

    Między którymi pinami powinienem zmierzyć rezystancję, żeby porównać z podaną w temacie powyżej?
    Audi A6 2001r. 2.7L BiTurbo nierówna praca silnika na wolnych obrotach
    Między samą termoparą żółty - biały. Czy może między którymiś z trzech przy wtyczce?

    0
  • #9 04 Sie 2011 22:27
    LoLek85
    Poziom 28  

    Nie mierzy się rezystancji termopary, mierzy się napięcie.
    Z tego co widać to czujnik pobiera dane z termopary i wysyła je już cyfrowo dalej - oczywiście przy założeniu że element roboczy to termopara.

    0
  • #10 04 Sie 2011 23:59
    aron20000
    Poziom 22  

    Właśnie do końca to nie wiadomo co to jest? W tym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1991944.html
    zeimp pisze o tym, że jest to termopara i mierzy się woltomierzem. Następnie podaje wartości wzorcowe dla G235 w [Ω]. G235 czyli czujnik taki jak w tej Audi z mojego tematu. Może kolega poradziłby coś i rozwiał wszelkie wątpliwości.

    1
  • #11 05 Sie 2011 00:12
    LoLek85
    Poziom 28  

    z tego co jest napisane w tym temacie to termopary występowały w innym czujniku a czujnik o który m mówisz to czujnik rezystancyjny, przynajmniej ja tak to interpretuję.

    Poczekajmy aż wypowiedzą się fachowcy.

    0
  • #12 05 Sie 2011 17:59
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    aron20000 napisał:
    Właśnie do końca to nie wiadomo co to jest? W tym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1991944.html
    zeimp pisze o tym, że jest to termopara i mierzy się woltomierzem. Następnie podaje wartości wzorcowe dla G235 w [Ω]. G235 czyli czujnik taki jak w tej Audi z mojego tematu. Może kolega poradziłby coś i rozwiał wszelkie wątpliwości.

    Jeśli poczytasz dokładnie tamten temat to zrozumiesz, a dane do G235 podałem dodatkowo, ponieważ ten temat dotyczył czujnika temperatury spalin i uznałem, że warto to tam zamieścić (łatwiej wyszukać). W pierwszym poście komp wykazał usterkę w G235 a to jest czujnik rezystancyjny i mierzy się go we wtyku wychodzącym z czujnika.

    1
  • #13 05 Sie 2011 21:38
    aron20000
    Poziom 22  

    Więc jeśli chodzi o wtyk w czujniku temp. spalin (G235) ma 3 piny i wygląda następująco:
    Audi A6 2001r. 2.7L BiTurbo nierówna praca silnika na wolnych obrotach
    Więc jeśli chodzi złącze czujnika, między którymi z tych trzech (na zdjęciu czarny, filetowy i czerwony) należy mierzyć rezystancję. Czy jednak należy ją zmierzyć między żółtym i białym?

    -1
  • #14 06 Sie 2011 18:49
    aron20000
    Poziom 22  

    Pomierzyłem tą rezystancję u siebie, podaję wyniki według powyższego zdjęcia (temperatura ok. 25 St.C):
    - żółty - biały 4 Ω
    - filetowy - czerwony 66500 Ω
    Rezystancja na reszcie przewodów we wtyczce poza skalą, nawet na ustawieniu majwyższej rezystancji w mierniku.

    0
  • #15 06 Sie 2011 19:26
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    No to czujnik do wymiany.

    0
  • Pomocny post
    #16 06 Sie 2011 20:38
    T5
    Admin grupy Samochody

    A oznaczenie silnika jakie.

    0
  • #17 07 Sie 2011 00:29
    aron20000
    Poziom 22  

    Jest to wersja "z układem doprowadzania wtórnego powietrza", czyli dwa czujniki przymocowane w jednym miejscu, obok siebie. Dokładne oznaczenie silnika jutro jeszcze sprawdzę i podam.

    Więc wychodzi na to, że sprawdzenie czujnika sprowadza się wyłącznie do sprawdzenia wiązki. Dziś jeszcze męczyłem się ze sprzęgłem. Od poniedziałku zacznę grzebaninę z silnikiem. Dowiadywałem się ile kosztuje ten czujnik, dostępny raczej tylko w ASO, koszt to 934 zł brutto (masakra). Oby to była tylko wiązka.

    Ciekawe tylko czy jedno z drugim ma coś wspólnego. Czyli ta nierówna praca silnika i wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach z tym czujnikiem. Bo jeśli wyda się taką kasę i silnik dalej będzie kulał, to wtedy będzie niezły "bigos".

    1
  • #18 07 Sie 2011 00:39
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    aron20000 napisał:
    Ciekawe tylko czy jedno z drugim ma coś wspólnego. Czyli ta nierówna praca silnika i wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach z tym czujnikiem. Bo jeśli wyda się taką kasę i silnik dalej będzie kulał, to wtedy będzie niezły "bigos".

    Ma, ale tylko na mocy powinien stracić, kiedy czujnik temp. podaje/lub nie złe wartości do sterownika. Co do wypadania zapłonów, to pozamieniaj cewki miejscami, sprawdź świece jeszcze raz i wszystko kontroluj np. VAG-iem. Co do ceny G235 to Cię pocieszę - potaniały i to sporo :)

    0
  • #19 08 Sie 2011 20:24
    aron20000
    Poziom 22  

    Sprawdzałem wiązkę od EGT według instrukcji.
    Wszystko ok. masa na pinie drugim, zasilanie od strony kanciastej i przejście od pin 3 w wiązce aż do kompa. Dodam, że po zamontowaniu skrzyni biegów i czujników EGT, oraz po sprawdzeniu wiązki jak powyżej błąd jak dotąd się nie pojawił, oby ten stan rzeczy trwał jak najdłużej. Oczywiście jeśli dalej będzie zaczynał świrować EGT G235, będę prosił o pomoc.
    Silnik nadal pracuje jak ciągnik. Po kasowaniu błędów (na odpalonym silniku dają się bez problemu skasować) po ok. 2min pracy silnika wyrzuca:

    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -
    16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
    P0306 - 35-00 - -


    Jeśli popracuje jeszcze ok. 5-10min. wyrzuca dodatkowo:

    Cylinder 5 Misfire Detected (na cylindrze 5)

    Po przejechaniu się dodatkowo wyrzuciło:

    17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
    P1131 - 35-10 - - - Intermittent


    Sprawdzałem zasilanie na wtrysku cylindra 6 zasilanie jest i po podłączeniu próbnika do pinu sygnałowego ładnie miga z wysoką częstotliwością, więc jakby wiązka raczej ok. Po odłączeniu tego wtrysku na pracującym silniku nie zauważyłem zupełnie różnicy w pracy silnika (dalej pracował identycznie kulejąc, jak z podpiętą wtyczką). Odłączyłem wtyczkę od wtrysku na 5 cylindrze, może troszeczkę silnik do tej kulejącej pracy zaczął falować, ale praktycznie niezauważalnie.

    Zmieniłem parami przewody na tych "kluczach sterujących cewkami" (dwa jakby czujniki, na obudowie filtra powietrza, do których dochodzą po dwie wtyczki na każdy). Po zapaleniu silnika nic się nie zmieniło, błędy w tej samej kolejności zaczęło wyrzucać.

    Po zamienieniu miejscami wtyczek od cewek zapłonowych 5 z 6 (trochę słabo miarodajne, bo po dłuższym czasie wyrzuca też błąd 5 gara, ale tylko tak się dało ze względu na długość przewodów), była lekka różnica, ale taka że wtedy po ok. 2 minutach pracy silnika wywalało od razu dwa błędy 5 i 6 cylindra!

    Teraz podejrzewam same wtryski skoro ich sterowanie jest ok. Jutro będę zamieniał miejscami wtryski i zobaczę czy zacznie wyrzucać ten nieszczęsny "Misfire Detected" na innych cylindrach.
    Jeszcze logi (są to logi statyczne). Grupa 15:
    http://www.sendspace.pl/file/8948d194dca59f1fa68f264
    Grupa 16:
    http://www.sendspace.pl/file/824d917172afb8bfc1808c2
    Jeszcze dorzucę takie info, że samochód jakby nie miał mocy (tak na oko Golf 3 w TDi powinien objechać, no może chodzi mniej więcej tak samo jak to Audi w takim stanie jakim jest), chociaż to chyba logiczne przy wypadaniu zapłonów, ale teraz sprawdzone w praktyce.
    Ale z tej Audi uparta bestia :]

    0
  • #20 08 Sie 2011 20:30
    T5
    Admin grupy Samochody

    aron20000 napisał:
    Zmieniłem parami przewody na tych "kluczach sterujących cewkami" (dwa jakby czujniki, na obudowie filtra powietrza, do których dochodzą po dwie wtyczki na każdy). Po zapaleniu silnika nic się nie zmieniło, błędy w tej samej kolejności zaczęło wyrzucać.
    Takie same i w takiej samej kolejności?

    0
  • #21 08 Sie 2011 21:13
    aron20000
    Poziom 22  

    Dokładnie są po dwie wtyczki (jedna 3, druga 4 pinowa) na czujnik. Jedne są brązowe, drugie czarne.
    Po zamienieniu miejscami pary brązowej z czarną, wyrzucało takie same błędy i w tej samej kolejności. Jutro jeszcze się upewnię na 100%, ponieważ robiłem to dziś z samego rana, ale wydaje mi się, że dobrze pamiętam.

    0
  • #22 08 Sie 2011 21:22
    T5
    Admin grupy Samochody

    To są moduły zapłonowe.Jeden odpowiedzialny za prawą drugi za lewą głowicę.(z głowy nie pamiętam który za którą-rozrózniane kolorami).Jeżeli po zamianie wtyczek są takie same błedy (cewki zamień "głowicami"lewa z prawą)szukaj -pozamieniaj miejscami wtryski.
    Czujnik temperatury zostaw w spokoju.Złe spalanie w cylindrze wywali także bład tego czujnika.Na próbę odłacz także przepływomierz.

    0
  • #23 08 Sie 2011 23:11
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    T5 napisał:
    Złe spalanie w cylindrze wywali także bład tego czujnika.

    A co sondy na to? Nie wywali błędu czujnika temperatury spalin.
    aron20000 napisał:
    Po odłączeniu tego wtrysku na pracującym silniku nie zauważyłem zupełnie różnicy w pracy silnika (dalej pracował identycznie kulejąc, jak z podpiętą wtyczką). Odłączyłem wtyczkę od wtrysku na 5 cylindrze, może troszeczkę silnik do tej kulejącej pracy zaczął falować, ale praktycznie niezauważalnie.

    No i najprawdopodobniej właśnie wtryskiwacz na 6 cyl. (coś z nim nie tak), na 5 cyl. zauważyłeś jakieś minimalne różnice, tak więc ten raczej będzie ok. Zastanawia mnie jeszcze błąd sondy lambda. Dobrze by było podglądnąć, jak ona pracuje.

    0
  • Pomocny post
    #24 09 Sie 2011 00:41
    cr1
    Poziom 14  

    Witam.
    Sprawdzone już prawie wszystko i efetu brak.
    Ostatnio tak samo zaszedłem w maliny z S4.
    1,7,8 cylinder-brak chęci do pracy.Cewki,świece ,zamienianie wtrysków,kable ,itp.
    I wiecie co pomogło .Manometr .Kompresja po 7 .

    0
  • #25 11 Sie 2011 14:51
    aron20000
    Poziom 22  

    Więc manometr chyba też mi pomógł. Pomiar na zimnym silniku:
    Cylinder:
    1- 12 bar
    2- 13 bar
    3- 12 bar
    4- 13 bar
    5- 13 bar
    6- 0 bar
    :D
    Ciekaw jestem co w Niemczech mogło się stać, że na jednym garze nie ma zupełnie sprężania, podparty któryś z 5 zaworów, pęknięcie głowicy, chociaż płyn i olej czysty a motor trzyma temperaturę normalnie. Jakby wcześniej coś się stało z rozrządem to raczej problem byłby na więcej niż jednym garnku.

    0
  • #26 11 Sie 2011 15:37
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Skrajny cylinder wróży martwy tłok.Oby nie ale...pałowania na błędzie auto turbo nie lubi.

    2
  • #27 11 Sie 2011 19:11
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    aron20000 napisał:
    6- 0 bar :D

    To ciekawe dlaczego nic nie pisałeś o poziomie oleju w silniku... Przecież coś z paliwem musiało się dziać, bo wtryskiwacz ok...

    0
  • #28 11 Sie 2011 20:29
    T5
    Admin grupy Samochody

    aron20000 napisał:
    Ciekaw jestem co w Niemczech mogło się stać, że na jednym garze nie ma zupełnie sprężania
    Wypalony zawór lub bałagan z wałkiem rozrządu.

    0
  • #29 16 Wrz 2011 22:06
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam. Wczoraj właściciel przyprowadził mi je z powrotem. Pod pokrywą zaworów zauważyłem roztrzaskaną szklankę (z dziurą w środku), na 1 zaworze wylotowym (w sumie jest 5 na każdy cylinder 3 ssące i dwa wydechowe). Szklanka była jakby unieruchomiona, ale trochę kombinacji śrubokrętem i lekko młoteczkiem i wyskoczyła. Po zdjęciu głowicy jakby wszystko w porządku. Na tym zaworze na którym się to stało (przy zamkniętym) widać jakby lekkie odłuszczenie. Może jakiś kawałek tego popychacza jakimś cudem tam wpadł, chociaż chyba przez uszczelniacz nie byłoby raczej takiej opcji. Ale tak na oko wszystko wygląda ok. Jeden wałek rozrządu jest do wymiany bo krzywka poszarpana w miejscu tego rozwalonego popychacza. Reszta wygląda ok. Dziś zawiozłem głowice do planowania i sprawdzenia, okaże co i jak. Więc według mnie powodem zerowej kompresji na 6 cylindrze był ten popychacz który jakimś cudem zaklinował sie w położeniu kiedy naciskał i otwierał zawór. Zawór był uchylony i ciśnienie sobie uciekało. To taka teoria, po złożeniu okaże się czy słuszna.
    Przy zdejmowaniu koła rozrządu zastanawiałem się czy jest ono na klinie, czy na stożku. Zaznaczyłem mało dokładnie licząc, że jest klinek i zdjąłem koło. Oczywiście okazało się, że jest stożek :D Może macie jakiś sposób na ustawienie tego bez przyrządu (blokady kół rozrządu), czy tylko kupno raczej wchodzi w grę w takiej sytuacji?:
    http://narzedzia-warsztat.istore.pl/pl/blokada-walka-rozrzadu-audi-vw-2-4-2-7-2-9-96-01.html
    Jutro postaram się zrobić jeszcze fotke tego zniszczonego popychacza.
    Pozdro

    0
  • #30 16 Wrz 2011 22:23
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Z prawej strony silnika (jak stoisz przed samochodem) nad krawędzią łączenia bloku z misą olejową masz śrubkę, trzeba ją wykręcić i wkręcić blokadę w przeciwwagę (jak poświecisz latarką w otwór, wyraźnie widać, to miejsce, gdzie ta blokada ma trafić). Co do wałków, to z tyłu masz wycięcia we wałkach, dopasuj tam jakiś płaskownik (chyba 5mm) i bez problemu ustawisz ten rozrząd. Koła na wałkach dokręcaj po złożeniu rozrządu, a podczas mają być przykręcone tak, żeby można było luźno nimi obracać, ale nie "latające" :D

    0