Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G X16SZR brak mocy

Paviu 04 Sie 2011 19:09 1693 0
  • #1
    Paviu
    Poziom 10  
    Od roku szukam przyczyny braku mocy silnika, "dziury" w przyspieszeniu (przy około 4000 rpm) oraz strzelania z rury. Auto nieraz miało odpały, zapalał sie check i wtedy silnik pracował rewelacyjnie, nie strzelał, miał moc itd. Niestety były to krótkotrwałe "odpały normalności". Dzisiaj check sie świecił cały dzień, zdążyem więc podłaczyć fejsa i przesledzić parametry pracy silnika. Odrazu sie okazało, że wywaliło błąd EGR (ale tym razem jako PRESENT). Popatrzyłem na parametry EGR i sie okazało że jest otwarty w 99% (jesli dobrze rozumuje, feedback 99%) a napiecie 4 V. Pojezdziłem chwile z podpietym fejsem i nagle strzeliło z rury i bład zniknął. Oczywiście znowu muł. Szukając przyczyny tej usterki przez rok, najpierw zaślepiłem EGRa z podpiętą wtyczką do niego, potem wywaliłem go i załozyłem emulator, nastepnie kupiłem nowy EGR i cały czas było to samo, po momentach jak zapalał sie check a potem gasł był w pamieci kompa błąd 1405 ale nieaktywny więc już dałem sobie spokój z EGR i zaczałem szukać gdzie indziej aż do dzisiaj. Pytanie co to oznacza feedback 99% ? Ja to tłumacze sobie tak : po wywaleniu błędu, sterownik podał na EGR maksymalne napięcie (choć nie wiem czy nie powinno być 5 V a nie 4 V). Jesli sie nie myle to dlaczego auto zamula a nie pokazuje błędu. Jak check zgaśnie to podczas ostrego przyspieszania feedback wynosi jakieś 20% a nawet 0 % (na niskich obrotach na ułamek sekundy wskoczy na 80 %). Jak to prawidłowo powinno wyglądać ? Przy maksymalnych obrotach ma pokazywać pełne otwarcie ? Dodam że podmieniałem już chyba wszystko, oprócz mechanicznych rzeczy (z mechanicznych sprawdzałem rozrząd). Teraz nawet jeżdże na pożyczonym sterowniku silnika.
    Gdzie tu szukać przyczyny ? Nie wygląda mi to na usterke samego EGR tylko na to co nim steruje. Podejrzewałem sterownik silnika ale na podmienionym jest to samo. Do głowy mi przychodzi jeszcze okablowanie tylko jak to sprawdzić ?