Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?

04 Sie 2011 21:20 5020 15
  • Poziom 2  
    Mam w tej chwili problem z agregatem. Jest to agregat Wola z archaicznym sześciocylindrowym silnikiem z rodowodem czołgowym. Mniej więcej to samo co tutaj: klik. Problem polega na tym, że oryginalny silnik się zepsuł i szczerze mówiąc nie chce nam się go remontować, resurs rzędu 200 godzin to nie to co tygrysy lubią najbardziej.
    Jakiej mocy silnik potrzebny byłby żeby go zastąpić? Myśleliśmy o czymś w granicach 200-220 koni, ale to może być nieco zbyt mało. Ten oryginalny miał po opuszczeniu fabryki 240 koni, ale zdecydowanie zbyt małą wytrzymałość. Większość produkowanych w Polsce silników jest dla tego sprzętu zdecydowanie zbyt słaba.
    Jaki silnik byście polecili?
  • Poziom 39  
    Ja bym kupił mało zużytego Kraza od wojska.
  • Poziom 12  
    100kW agregaty swobodnie napędza silnik SW680 turbo. Może być każdy inny byle by miał regulator stałej prędkości obrotowej.
  • Poziom 20  
    I nie zapomnij że te agregaty miały ciężkie koło zamachowe - więc silnik musi być w wersji z ciężkim kołem. Inaczej pojawi się pływanie obrotów nad którym nie będziesz miał szans zapanować.

    Wiem że sentyment do starego agregatu to ważna rzecz. Ale zastanów się czy przy okazji tej awarii nie pomyśleć o wymianie całości. Nawet jeśli nie na nówkę sztukę to może choć coś o dwie generacje nowszego.
    Obym był złym prorokiem ale bardzo często biedny zapłaci dwa razy.
    Dla przykładu zestaw silnik plus prądnica o podobnej mocy to wydatek około 8 tys za fabrycznie nowy zestaw.
  • Poziom 12  
    190_Wojciech napisał:
    Dla przykładu zestaw silnik plus prądnica o podobnej mocy to wydatek około 8 tys za fabrycznie nowy zestaw.

    100kW zestaw ? Gdzie, w Tajwanie ?
  • Poziom 20  
    29001500 napisał:
    190_Wojciech napisał:
    Dla przykładu zestaw silnik plus prądnica o podobnej mocy to wydatek około 8 tys za fabrycznie nowy zestaw.

    100kW zestaw ? Gdzie, w Tajwanie ?

    Jeśli silnik FPT-Iveco i prądnica MeecAlte to dla Ciebie Tajwan ;)))) ceny oczywiście w € moja wina że pominąłem tą ważną informację - przepraszam.
  • Poziom 12  
    Witam
    Prosze Kolegę 190_Wojciech o podanie jakichś namiarów na firmę która sprzeda
    agregat 100 kW za 8 tys Euro.
    Pytam bo aktualnie jestem zainteresowany agregatem tej mocy do niezbyt wymagającego obiektu,
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Przykładowe kompletacje zestawów silnik prądnica

    127 kVA - Silnik JCB-448 TCA prądnica ECP34-1L/4 około 8500 € netto
    podobnie wychodzi zestaw silnik prądnica Iveco/MeecAlte
    do tego trzeba doliczyć ramę ze zbiornikiem, wyłącznik odbioru mocy, przekładniki, okablowanie plus jakiś prosty sterownik

    Powiedzmy że spokojnie możemy rozważać zamknięcie końcowych kosztów w okolicach 10 5000 € netto za gotowy do pracy agregat.

    A jeśli wpadniesz na szalony pomysł to za 12 890 € netto będziesz miał pełną automatykę z SZR. SZR na przełączniku z napędem ! ;)
  • Poziom 43  
    190_Wojciech napisał:
    I nie zapomnij że te agregaty miały ciężkie koło zamachowe - więc silnik musi być w wersji z ciężkim kołem. Inaczej pojawi się pływanie obrotów nad którym nie będziesz miał szans zapanować.

    Nie wiem czy kolega zauważył ze mamy XXI wiek i dziś to załatwia elektronika. Silniki do agregatów mają to samo koło zamachowe lub podobne ( kwestia połączenia silnika i generatora). Duże koła zamachowe spotykało się w konstrukcjach wywodzących się z lat 50 XX wieku.
    Jeżeli generator ma 100KW to silnik powinien rozwijać nominalnie około 10% większą moc i co ważne przy 1500obr/min.
  • Poziom 20  
    kkknc napisał:
    190_Wojciech napisał:
    I nie zapomnij że te agregaty miały ciężkie koło zamachowe - więc silnik musi być w wersji z ciężkim kołem. Inaczej pojawi się pływanie obrotów nad którym nie będziesz miał szans zapanować.

    Nie wiem czy kolega zauważył ze mamy XXI wiek i dziś to załatwia elektronika. Silniki do agregatów mają to samo koło zamachowe lub podobne ( kwestia połączenia silnika i generatora). Duże koła zamachowe spotykało się w konstrukcjach wywodzących się z lat 50 XX wieku.
    Jeżeli generator ma 100KW to silnik powinien rozwijać nominalnie około 10% większą moc i co ważne przy 1500obr/min.


    Kolega zauważył :), ale rozmawiamy o agregacie z połowy ubiegłego wieku ;)))
    A elektronika drogi kolego to załatwia w miarę tylko stabilne napięcie, w agregatach za kilkaset złotych no może nie tyle załatwia co maskuje fuszerki konstrukcyjne. Nawet elektroniczne kontrolery obrotów nie poradzą sobie z fuszerką.
    I dla przykładu koło zamachowe od SW680 poszukaj takich w nowoczesnych silnikach, w starszych modelach trafiają się jeszcze złącza na wielowpustach elastycznych.
    A co do samych kół zamachowych to polecam rozbiórkę kilku starszych modeli silników i porównanie ich z obecnymi konstrukcjami.
    I nie mówimy o kołach zamachowych rodem z ESY alias Papay bo te rzeczywiście były spore.
    Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?
    Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW? Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?
  • Poziom 43  
    Ależ autor postu chce wymienić silnik na inny i raczej nie włoży starszego od tego, co ma, więc koło zamachowe będzie małe. Elektronika zapewniające stabilne napięcie jest zaszyta w generatorze w przytoczonym MeecAlte znajduje się taki moduł.
    Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?
    Natomiast obrotami zajmuje się moduł wykonawczy z akutatorem w przypadku proponowanego przez kolegę IVECO ten.
    Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?
    I akutator.
    Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?
    Ale może być też inny np. taki moduł uniwersalny.
    Czym zastąpić oryginalny silnik w agregacie 100kW?
    Kiedyś do generatorów konstruowało się specjalne silniki o dużych pojemnościach, ( co dawało duży moment obrotowy) i ciężkim kołami zamachowymi, aby uzyskać możliwie dużą stabilność częstotliwości przy zmianach obciążenia.
    A dziś tak jak mówiłem bierze się typowe silniki, w których zmienia się regulatory obrotów lub zastępuje to elektroniką. Dziś specjalnie przejrzałem dokumentacje do silników Deutz i masy kół zamachowych są bardzo zbliżone niezależnie od przeznaczenia silnika. Silniki trakcyjne mają nawet cięższe koła od tych stosowanych w maszynach i generatorach.
  • Poziom 12  
    kkknc, takie zabawki jak podałeś na zdjęciach poradzą sobie z utrzymaniem prędkości silnika sterując przepustnicą w dolocie (nieliniowa charakterystyka) ? Ten element wykonawczy to jakiś siłownik ? Jaka cena takiego zestawu, czujnik, regulator, aktuator. Docelowy silnik to 12dm3 turbo diesel przekonstruowany na LPG, ma napędzać maszynę o dość powolnych zmianach obciążenia.
  • Poziom 43  
    Tak akutator to rodzaj siłownika z szybkim silnikiem krokowym w środku. Nie zachowało mi się zdjęcie całości, ale wyglądało to jak mała puszka z wystającym prętem, który sterował tradycyjną pompą wtryskową. Sterownik jest dość szybki, więc myślę, że sobie poradzi, Ma też duże mozliwości konfiguracji. Pytanie czy ten silnik po przeróbce na LPG będzie miał wystarczający moment obrotowy, aby napędzić tą maszynę. Numery katalogowe są na zdjęciach, więc tylko sprawdzić, ale sądzę, że 5-10 tyś zł trzeba będzie na to wydać.
    To nie są rzeczy, które często się psują jakieś 5 lat temu zakładałam moduł Colmana ( poprzedni został skradziony z maszyny) i kosztował 4700 zł.
    http://www.surplusman.com/Detail.php?itemid=1455
    Na tej stronie masz też inne sterowniki i elementy wykonawcze.
    Zajrzyj też tu
    Elementy wykonawcze
  • Poziom 35  
    Kup silnik od małej wywrotki Iveco mercedes.

    Araby kupuja całe ciągniki siodłowe i odpinająć tylni dyfer podpinaja wał pędny wprost na pompy wody.
  • Poziom 13  
    A może silnik star 200/1142 , S 359 110 kw , może miałbym nawet do sprzedania.
  • Poziom 43  
    michal333 napisał:
    A może silnik star 200/1142 , S 359 110 kw , może miałbym nawet do sprzedania.

    Nie czytasz? Ten silnik nie ma odpowiedniej mocy i momentu obrotowego, a to nie dział sprzedaży.