Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXCEL - sortowanie+makro+archiwizacja

lebinho 05 Sie 2011 11:09 3768 6
  • #1 05 Sie 2011 11:09
    lebinho
    Poziom 12  

    Problem opiszę w krokach, co myślę, że pozwoli nam łatwiej się komunikować i go rozwiązać.

    Wstęp
    Będzie to plik składający się z listy tematów spotkania (nazwy spotkania), daty ich utworzenia, oraz paru innych kolumn. Plik będą obsługiwać użytkownicy totalnie bojący się cokolwiek robić, którzy prócz wpisania danych w wiersze nie potrafią nic.

    Opiszę po kolei jak chciałbym, żeby to funkcjonowało:
    1) Odpalam Excela, otwiera się Arkusz 1 (w moim domyśle MENU) z opcjami do wyboru Nazwy spotkania, która mnie interesuje. (np temat A, B, C, D, WSZYSTKIE).
    [MOJA UWAGA: ja myślałem, że zrobię to w formie przycisków i makro, które będzie mi sortować dane, ale zaraz napiszę jaki jest problem dotyczący tego]
    Wybieram np. A, przechodzę do Arkusza, gdzie ze wszystkich tematów filtrowane zostały tylko tematy A.
    ZADANIE 1: tematy A chciałbym, żeby posegregowane były od najnowszego do najstarszego (to umiem zrobić za pomocą przycisku i marka)
    ZADANIE 2: utworzyć przycisk, który doda wiersz odnośnie tematu A nad pozostałymi (skoro będzie od najnowszych to tak chciałbym, żeby zostało już tworzone- to też umiem, za pomocą makro+przycisku)
    2) Zapisuję pracę. Zamykam. Plik otwiera inna osoba, która chce dodać nowy temat.
    3) Wchodzi w menu (gdzie może być np. przycisk NOWY TEMAT)
    4) Przechodzi do ogólnego arkusza tematów, wpisuje nazwę, datę itd.

    PROBLEM: Chodzi o to, że w momencie, gdy doda się temat o nazwie, która nie istniała, tj. nie miałem do niej przycisku w momencie, gdy następnym razem ta osoba wejdzie do pliku nie będzie miała przycisku do filtrowania tematów o nazwie tematu jaką utworzyła, np. X. - początkowo chciałem napisać, żebyście mi powiedzieli czy jest to możliwe żeby takie przyciski same sie tworzyły przypisywały odpowiednie makro ale jak tak to opisuję, to uważam ze takie rozwiązania sa lekko bez sensu. Więc liczę, że zaproponujecie inne rozwiązanie problemu mojego tematu.

    PROBLEM 2: gdy lista będzie składać się z wielu tematów takie przyciski będą już same w sobie przeszkadzały bo będzie ich zbyt wiele
    5) Zapisuje.
    6) ZADANIE 3: Plik będzie miał ARCHIWUM w innym arkuszu. Spotkania po rozwiązaniu, czy zakończeniu chciałbym , żeby ulegały archiwizacji do innego arkusza.
    Myślałem, że przy statusie spotkania zrobić listę wybieraną, gdy wybierze się ZREALIZOWANE to przy zapisie pliku Excela zaktualizuje on bazę i z archiwizuje(przeniesie) wiersze ze statusem ZREALIZOWANYM w drugim arkuszu
    ZADANIE 4: w archiwum , chciałbym wprowadzić sortowanie po nazwie tematu (najlepiej też jakieś przyciski albo zrobić to na takiej samej zasadzie jak przy pierwszych filtrowaniach tzn tematów, tylko te dotyczyłyby ARCHIWUM. Gdyby chciało się przeglądać całe ARCHIWUM, należało by np wybrać przycisk CAŁE ARCHIWUM, w którym chciałbym sortowanie po nazwie A do Z i także wśród poszczególnych tematów np A, żeby były posortowane od najstarszych do najnowszych.

    Czy możliwe jest stworzenie czegoś takiego? Jeśli tak, bardzo zachęcam do interakcji. Liczę na waszą pomoc, bo sam na pewno nie dam rady tego zrobić tak, jakbym chciał.

    0 6
  • #2 05 Sie 2011 21:52
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    lebinho napisał:
    Chodzi o to, że w momencie, gdy doda się temat o nazwie, która nie istniała, tj. nie miałem do niej przycisku w momencie, gdy następnym razem ta osoba wejdzie do pliku nie będzie miała przycisku do filtrowania tematów o nazwie tematu jaką utworzyła, np. X. - początkowo chciałem napisać, żebyście mi powiedzieli czy jest to możliwe żeby takie przyciski same sie tworzyły przypisywały odpowiednie makro ale jak tak to opisuję, to uważam ze takie rozwiązania sa lekko bez sensu. Więc liczę, że zaproponujecie inne rozwiązanie problemu mojego tematu.
    Zamiast masy guzików proponuję jeden, dynamiczny zakres i listę. Mały przykład w załączniku.

    0
  • #4 22 Sie 2011 19:59
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Wygląda to trochę inaczej niż założenia o jakich była mowa w pierwszym poście, tematy się powtarzają.
    Dla filtra potrzebna będzie lista unikatowych nazw tematów, realizowana w arkuszu przez wstaw>wklej specjalnie i dalej jak w moim przykładzie. Lub makro (uruchamiane np przy aktywacji arkusza "Menu") z wykorzystaniem tablicy, jeśli ma to działać automatycznie bez jakiś działań ze strony użytkownika. Tu możliwości umieszczenia listy jest kilka. Przykład jednego z rozwiązań w załączniku.

    Archiwum można zrobić podobnie, tzn procedura zdarzeniowa (kopiowanie warunkowe, sortowanie) przy aktywacji arkusza "Archiwum" lub pod przyciskiem. I tu widzę dwa wyjścia w zależności od tego czy przewidujesz usuwanie wierszy z arkusza ogólnego, czy nie...

    0
  • #5 23 Sie 2011 12:28
    lebinho
    Poziom 12  

    DZIĘKI ZA POMOC i za poświęcony czas.

    Fajnie to wygląda. Ale troszke to pole kombi sie rozjeżdża.
    Fajnie byłoby się dowiedzieć jak to robiłeś, pokolei, żebym nigdy już nie musiał pytać o podobne rzeczy. Podoba mi sie to filtrowanie.
    Tylko pytanie: skąd czerpie to listę tematów. Bo jak mówiłem w arkuszu będzie można dodać temat NOWY albo dodać temat o tej samej nazwie, ale utworzony przez kogoś innego.

    Nie będzie możliwości usuwania rzeczy z arkusza podstawowego - tak zakładałem na początku.
    Archiwum może się robić oczywiście przy przechodzeniu do arkusza nazwanego Archiwum.
    Postępowałeś wg swojej wiedzy rozumiem? Bo miło byłoby mi uzyskać jak najwięcej informacji o tworzeniu takich rzeczy zeby sobie z podobnymi radzic samemu.


    W przyszłym tygodniu wrzucę dokładnie kolumny ponazywane bo teraz mam zapieprz w robocie straszny i nie mogę się tym zająć.

    0
  • #6 26 Sie 2011 11:59
    lebinho
    Poziom 12  

    ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

    0
  • #7 10 Paź 2011 13:16
    kjk13
    Poziom 8  

    koledzy a jak zrobić by załączonym pliku strona startowa ( MENU) odnosiła się to kolumny np T lub innej

    0