Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 700.Spadek mocy silnika szybsza praca wycieraczek itp

Tomi2486 05 Sie 2011 15:26 2577 6
  • #1 05 Sie 2011 15:26
    Tomi2486
    Poziom 8  

    Witam.Posiadam fiacika CC700 z94 roku i mam pewien problem.Podczas jazdy co jakiś czas zaobserwowałem spadek mocy silnika.Dodatkowo jednocześnie szybciej pracują wycieraczki i światła świecą jaśniej.Czy może ktoś zaobserwował podobną usterkę i co by to mogło być.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    0 6
  • #2 05 Sie 2011 15:37
    teskot
    Poziom 28  

    Witam,
    wygląda to na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora. Alternator zaczyna pracować wtedy "na full", rośnie znacznie napięcie, a co za tym idzie prąd w instalacji co powoduje większe obiążenie alternatora, a za tym zwiększone obciążenie słabiutkiego bądź co bądź silnika.

    0
  • #3 05 Sie 2011 17:51
    Tomi2486
    Poziom 8  

    Czyli mam rozumieć że regulator napięcia do wymiany?Też miałem to na myśli ale nie chciałem za bardzo czegoś sugerować.Wolałem się skonsultować zanim zacznę cokolwiek robić.Dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • #4 05 Sie 2011 18:44
    teskot
    Poziom 28  

    Witam,
    tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu. Sprawdź jeszcze, czy zielony /chyba/ przewód regulatora napięcia na tylnej pokrywie alternatora nie ma przetartej izolacji i czy nie dotyka obudowy alternatora. Prąd do uzwojenia wzbudzenia płynie z 3 dodatkowych diod, poprzez szczotkę, uzwojenie, drugą szczotkę, zielony przewód na kolektor tranzystora w regulatorze i emiterem do masy. Jeśli tranzystor się zewrze, popłynie maksymalny prąd wzbudzenia. Tak samo, jeśli zielony przewód zewrze się z masą.

    0
  • #5 05 Sie 2011 19:04
    manta
    Poziom 39  

    teskot napisał:
    tak obstawiam, że to regulator.

    To nie loteria aby obstawiać, sprawny układ ładowania to minimum 13,5 V pod obciążeniem.
    Autor miernik w rękę i pomiary, a nie gdybanie.

    0
  • #6 05 Sie 2011 19:54
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    a maksimum 14,3V

    0
  • #7 07 Sie 2011 14:50
    Tomi2486
    Poziom 8  

    Temat zamknięty, usterka usunięta.Wymiana reduktora napięcia okazała się trafieniem w dziesiątkę.Dziękuję wszystkim za pomoc.Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów