Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modernizacja komputera pod gry

KOXsu 17 Sie 2011 21:17 4267 80
  • #61 17 Sie 2011 21:17
    Kosa1337
    Poziom 26  

    KOXsu napisał:
    Bo w full HD mam odświeżanie 60Hz i widzę migający obraz.



    migający obraz? Monitor crt?

    No panowie moj problem polega na tym że musze grać na na włączonej synchronizacji pionowej bo inaczej mam paski na ekranie(tak jak w sygnale analogowym w telewizorze) Sciągałem najnowsze sterowniki i nadal to samo. Mi odpowiada gra z synchronizacją ale koledze wyżej już nie. W cs 16 mam ten sam problem tylko jak włącze synchronizacje to ekran zaczyna "pływać" a dla mnie to już nie gra. mój 9600gt nie miał takich problemów i tu jest pies pogrzebany.

  • #63 17 Sie 2011 23:51
    Celes
    Poziom 28  

    Nie no 30 a 50fps to wyraźna różnica. Już miedzy 45 a 60 widać. Ale powyżej 60FPS to już oko nie wyrabia.

  • #65 18 Sie 2011 00:00
    Celes
    Poziom 28  

    Jeszcze w samochodówkach, zwłaszcza jeśli gra się na kierownicy i szuka się ułamków sekundy :). Trzeba świetnie czuć brykę, bez żadnych opóźnień

  • #66 18 Sie 2011 00:11
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Nie zobaczysz różnicy powyżej 35fps, czyli tyle ile może maksymalnie zarejesterować ludzkie oko.

  • #67 18 Sie 2011 01:23
    Celes
    Poziom 28  

    Z tego co wiem to 60Hz jest umowną granicą. Ja np. przy 40FPS wyraźnie widzę, że obraz jest lekko opóźniony, już tak dobrze nie czuć samochodu, a w grach FPS skuteczność znacznie spada. Od 50 w górę już praktycznie nie robi różnicy.
    Kilka cytatów m.in. z Wiki

    "podczas gdy oko ludzkie nie rejestruje już błysków powyżej 45–53 na sekundę, dlatego postrzegamy np. światło świetlówki jako ciągłe, chociaż pulsuje ono z częstotliwością 100 lub 120 błysków na sekundę"

    "Dla wyświetlanego obrazu, który będzie interpretowany przez ludzkie oko jako ciągły, wymagane jest aby jego odświeżanie było większe niż 16 Hz (16 FPS) – poniżej tej wartości człowiek będzie interpretował film jako ciąg klatek, nie zaś jako ruchomy obraz."

    "Z definicji wynika, że np. monitor pracujący z częstotliwością odświeżania równą 75 Hz odnawia obraz na ekranie 75 razy w ciągu sekundy. Wartość 75 Hz jest minimalną częstotliwością, przy której migotanie obrazu jest dla ludzkiego oka niedostrzegalne (według niektórych źródeł – 85 Hz). Zbyt niskie odświeżanie może uszkodzić wzrok."

  • #68 18 Sie 2011 06:05
    svzuka
    Poziom 19  

    Kosa1337 napisał:
    KOXsu napisał:
    Bo w full HD mam odświeżanie 60Hz i widzę migający obraz.



    migający obraz? Monitor crt?

    No panowie moj problem polega na tym że musze grać na na włączonej synchronizacji pionowej bo inaczej mam paski na ekranie(tak jak w sygnale analogowym w telewizorze) Sciągałem najnowsze sterowniki i nadal to samo. Mi odpowiada gra z synchronizacją ale koledze wyżej już nie. W cs 16 mam ten sam problem tylko jak włącze synchronizacje to ekran zaczyna "pływać" a dla mnie to już nie gra. mój 9600gt nie miał takich problemów i tu jest pies pogrzebany.
    Nie wiem czy miałeś te same paski co ja, ale mi pomogło wymienienie kabla zasilającego w monitorze, i paski znikły:)

  • #69 18 Sie 2011 10:18
    KOXsu
    Poziom 16  

    Mam monitor BX2231 więc chyba to jednak nie opóźnienie. FPS to FPS każdy ułamek sekundy się liczy. Po co mam ustawiać rozdzielczość full hd jak przy antyaliasingu x32 nie zauważam różnicy a karta jest obciążona tak samo.

  • #70 18 Sie 2011 10:31
    svzuka
    Poziom 19  

    KOXsu napisał:
    Mam monitor BX2231 więc chyba to jednak nie opóźnienie. FPS to FPS każdy ułamek sekundy się liczy. Po co mam ustawiać rozdzielczość full hd jak przy antyaliasingu x32 nie zauważam różnicy a karta jest obciążona tak samo.
    A spróbuj dać te full hd, to jest w końcu natywna rozdzeilczość tego monitora.

  • #71 18 Sie 2011 10:56
    Shadowek
    Poziom 31  

    Grasz poniżej natywnej rozdzielczości monitora?
    Super, obraz wtedy jest rozmyty, w fps'ach tragicznie to wygląda, takie popikselowane wszystko.
    Mnie granie w multi cod4 uniemozliwił właśnie sprzęt, bo poniżej natywnej nie dało się grać, bo rozmazane wszystko, a na natywnej (1920x1080) zaś wydajności brak, a obraz ostry jak brzytwa.
    Cóż, ulepszyłem sprzęt, i nie gram do tej pory w żadną grę poniżej natywnej rozdzielczości, bo wygląda to żałośnie...
    Ale jak widzę kolega uber pro wymiatacz w fps'ach lubi rozmycie :D

  • #73 19 Sie 2011 19:19
    siwy989
    Poziom 13  

    prawdziwi gracz ktorzy chca ciwczyc skilla i cos grac , graja na low detalach w grach "fps" :) grajac na full uwierz mi ze bedziesz gral 30-40% gorzej :)

    a co do komputera to nie lepiej calkiem nowy komp zlozyc :)?

  • #74 19 Sie 2011 19:51
    svzuka
    Poziom 19  

    Dokladnie, sam gram na low w ut2004:) I to od 11 lat prawie, zaczynając od ut99, dla mnie liczy sie grywalność a nie grafika. Gram w jedna gre praktycznie codziennie, od 7 lat, i ona mi sie wogole nie nudzi, cos w tym chyba jest?

  • #76 19 Sie 2011 22:14
    Shadowek
    Poziom 31  

    Na najniższych detalach to się grało w quake 3, tylko modele postaci brało się na maxa żeby się wyróżniały na tle tekstur :P
    Z tego co pamiętam, trzeba było sobie config pod takie coś napisać. Co to było za cudowanie wtedy, fov się zwiększało(poszerzało), bronie chowało żeby więcej widzieć.
    Ale na dłuższą metę męczące to było :)
    Jedynie do pro gamingu dobre.
    Dziś żaden nastolatek nie odważył by się tak grać :)

  • #77 20 Sie 2011 22:21
    KOXsu
    Poziom 16  

    siwy989 grafika, płyta, procek, ramy i dysk to nie nowy zestaw?

    Kartę wykręciłem 1050Mhz i pamięci 2350Mhz. W 3dmark Vantage mam 26338 punktów więc prawie, prawie zbliżam się do GTX 580 i wyprzedziłem 570 nawet HD 6970 (2100 punktów w 3dmark Vantage) wartego 1200zł. W dalszym OC ograniczają mnie temperatóry bo napięcia mam standardowe.

    Co do CoD vs BF to ten pierwszy zostaje daleko w tyle. Grałem we wszystkie MP cod (oprócz 3) ale jak pierwszy raz odpaliłem BC2 już nie gram w Call of Duty. MW3 też kupie do kolekcji i zobaczę na jakim jest poziomie, bo od cod4 gra mnie nie porwała. Polecam kupić Bad Company 2 (wydatek 25zł) i porównajcie sami te dwa tytuły po tygodniu gry.

  • #78 20 Sie 2011 22:32
    Fomfel
    Poziom 13  

    siwy989 napisał:
    prawdziwi gracz ktorzy chca ciwczyc skilla i cos grac , graja na low detalach w grach "fps"


    Jasne, a "prawdziwi polacy" stoją pod krzyżem :/

  • #79 20 Sie 2011 23:19
    RoStER
    Poziom 30  

    Fomfel napisał:
    siwy989 napisał:
    prawdziwi gracz ktorzy chca ciwczyc skilla i cos grac , graja na low detalach w grach "fps"


    Jasne, a "prawdziwi polacy" stoją pod krzyżem :/


    Np gracze Counter-Strike 1.6 grają na najmniejszych :), duże postacie łatwiej wycelować, lepiej widać w smoke(granat dymny) na 16 bit zamiast 32 żeby było widać postacie, są różne sposoby ;), KONIEC OT!.

  • #80 20 Sie 2011 23:55
    Fomfel
    Poziom 13  

    nabijam się ze stwierdzenia "prawdziwi", a nie faktu, że tak jest. Koreańcy w Starcraft 2 też grają na low choć wtedy gra wygląda jak z poprzedniej epoki ;) ale cóż oni żyją z eSportu.

  Szukaj w 5mln produktów