Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zegary vw passat B5 na B6

23 Lis 2004 14:08 11845 5
  • #1
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • #2
    detgrec
    Poziom 2  
    Witam, usiłuje zrobić to samo ale napodkałem sporo zasadniczych różnic miedzy tymi zegarami, między innymi te stare są sterowane analogowo, a nowe po szynie can, mam pytanie jak zakończyła się przeróbka?? Pozdr.
  • #3
    MrWho
    Poziom 11  
    Ja też mam pytanie jak zakończyła się przeróbka?? Sam lifting 3BG jest łątwo zrobić wystarczy rozebrać licznik z 3B żeby podmienic plastik i tarcze... jedno do drugiego na 99% pasuje... ale reszta reczej nie... na ebay licznik bez can'a z duzym kompem kosztuje majatek :(
  • #4
    geble
    Poziom 13  
    powiem wam koledzy że odpuście sobie ten temat !! dlaczego ? bo wiele takich unieruchomionych aut trafia na mój warsztat .
    Po pierwsze pasat B5 miał aż 5 głównych typów licznika : 3 VDO , motometr-bosch i magneti marelli . Druga sprawa to że nie macie pojęcia o typie transpondera do immobilizera ( w2 czy w3 ) .Pomyślcie czy jesteście w stanie ustalić login do licznika aby skodować klucze w2 bo w3 już nie da sie w innym liczniku skodować (bezpośrednio). czy jesteście w stanie zsynchronizować loginy i numery nadwozia ECU z licznikiem ?
    Dyskutowałbym także o analowej części licznika ... bo nie znam funkcji licznika poza sygnałem prędkości co zmienił sie z przetwornika hala na sygnał can z ABSu który jest inny w b5 i b6 . paliwo i temperatura silnika nadal analogowo docierają do licznika ...

    pozdrawiam

    Tomasz Trojanowski
    http://www.uniserwis.pl/
  • #5
    detgrec
    Poziom 2  
    Witam wszystkich, jeżeli chodzi o login, transef danych z ecu do licznika i immo to akurat najmniejszy problem. Pozostała tylko kwestia szyny can (ecu, abs, airbag). Teoretycznie według schematu wyprowadzeń ecu, wychodzą z niego dwa piny, które powinny być szyną can, ale niestety po podłączeniu wszystkiego brama can nie komunikuje się z ecu. Sprawdziłem jeszcze, że w skodzie octavi było montowane takie samo ecu, a zegary były sterowane canami. Dlatego ciągle mam nadzieje że gdzieś popełniam błąd i w końcu uda się to odpalić. Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek informację na ten temat proszę o info. W razie potrzeby słuzę pomocą, posiadam bardzo dużo materiałó, schematów, manuali, itd na temat passata. Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze jedno, jeżeli chodzi różnicę miedzy zagarami z B5 a B6. Sygnał prędkości pojazdu akurat się nie zmienił,dalej sterowany jest analogowo, podobnie jak czujnik temperatury i poziomu paliwa, zmieniło się sterowanie prędkości obrotowej silnika, konsumpcji paliwa, ciśnienia i poziomu oleju, kontrolki błedu ABS i AIRBAG, wszystkie te w B6 są już sterowane szyną CAN.
  • #6
    MrWho
    Poziom 11  
    ja potrzebuje wsadu i manetki prawej :) i bede w pełni szcześcia :) obudowe juz mam od 3BG :) tarcze od W8... :) I szafa gra :] Ludzie poratujcie mnie tym wsadem od benzyny :(