Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[STM32] [ Keil ] Pytania o symulator.

06 Sie 2011 15:03 2356 10
  • Poziom 17  
    Witam.
    Jestem początkujący w świecie st32 i na początek stworzyłem sobie projekt w którym mam tylko pliki : main.c , startup - który dołączył keil (usunięte 3 linie odpowiedzialne za automatyczne uruchomienie funkcji SystemInit), Oraz 3 pliki z CMSIS:
    stm32f10x_it.c , stm32f10x_it.h , system_stm32f10x.c .

Program wygląda następująco:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    Mam nastepujące pytania .

Czy rejestry są prawidłowo ustawione na zegar 72Mhz.
    Dlaczego gdy uruchamiam ten program w symulatorze to niezależnie jaką wartość bym wpisał do delay_ms(....); symulator pokazuje ze ta funkcja wykonuje sie w czasie 0.056.
    Chyba , że źle sprawdzam ten czas opcja? ( debuger->execution profiling->show time)?
    A może coś z ustawieniami kompilatora lub debugera?
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Słyszałeś kiedyś o formatowaniu kodu ?

Kod: c

Wydaje się być ok dla zewnętrznego kwarcu 8Mhz, dla czegokolwiek innego nie. Delaya nie wiem skąd wyczarowałeś.
  • Poziom 17  
    RCC_CFGR_PPRE2_DIV1

Chyba kolega coś pomylił:
    Ustawiam RCC_CFGR_PPRE1_DIV2 , a nie drugi raz rejetr PPRE2_DIV1

Code:
    RCC_CFGR_PPRE1_DIV2; // PPRE2_DIV1 niepotrzebne bo nic nie robi w tym przypadku

Funkcja delay ma posłużyć tylko do posprawdzania i zapoznania sie z środowiskiem wiec jest jaka jest (prymitywna).

Nadal pozostaje pytanie czego symulator nie może prawidłowo jej wykonać.
    Niezależnie od wpisanej do niej wartości , czas jej wykonania zajmuje 0.056us z ustawionym RCC a 0.5us na standardowych zegarach.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Bardzo dobrze działa

Kod: C

Akurat robi z zewn kwarca 8MHz te 72MHz dla AHB...
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    nasiono napisał:
    RCC_CFGR_PPRE2_DIV1