Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

montaż pompy wtryskowej - opel 2.0 DTI

marcin w 07 Sie 2011 00:04 22780 18
  • #1 07 Sie 2011 00:04
    marcin w
    Poziom 22  

    Witam

    Padła mi pompa wtryskowa, mam ją już po regeneracji, niestety, okazuje się że człowieka, który to rozbierał i miał ponownie montować nie ma w Polsce. Wobec tego jestem zmuszony zmontować we własnym zakresie. Znalazłem na elektrodzie opis jak ustawić rozrząd, nie bardzo rozumiem zdjęć poglądowych związanych z ustawieniem wałka krzywkowego, także na kole na pompie znalazłem znacznik, nie widzę jednak żadnego odnośnika na korpusie silnika, na zdjęciach w ogóle nie ma żadnych znaczników, jutro dokładnie się przyjrzę i postaram się złożyć i ustawić rozrząd. Myślę że z tym nie będzie problemów, za dnia muszę zajrzeć i porównać ze zdjęciami poglądowymi z elektrody i książki "Opel vectra II - sam naprawiam"

    Moje podstawowe pytanie przy uruchamianiu pompy - pompa była w serwisie bosch i ma wymieniony sterownik - czy wobec tego po montażu jest potrzeba podłączenia pod komputer samochodu ? Z tego co wyczytałem z komputera ustawia się kąt wtrysku.

    2 18
  • #2 07 Sie 2011 00:30
    zeimp
    Moderator Samochody

    Z rozrządem nie powinieneś mieć problemów, tym bardziej, że jak piszesz:

    marcin w napisał:
    Znalazłem na elektrodzie opis jak ustawić rozrząd,

    Poczytasz i zrobisz. Pamiętaj, żeby założyć nowe śruby do pompy wtryskowej (4 szt.- lubią się luzować).
    Co do konta wtrysku po tej operacji, to generalnie zawsze powinieneś podłączyć pod tester i sprawdzić go, ale to wcale nie oznacza, że trzeba tam coś przestawiać. Wszystko może się okazać ok po złożeniu.

    0
  • #3 07 Sie 2011 01:37
    marcin w
    Poziom 22  

    zeimp napisał:
    Poczytasz i zrobisz.
    Mam nadzieję, teraz wszystko jest rozbebeszone, łańcuch zdjęty, koła zębate rozrządu też, silnik ma zdjęte zawieszenie i wspiera się na podnośniku, trudno będzie znaleźć warsztat, który po kimś będzie kończył robotę.
    zeimp napisał:
    Pamiętaj, żeby założyć nowe śruby do pompy wtryskowej (4 szt.- lubią się luzować).
    Szkoda tylko że teraz dowiaduję się o srubach, muszę założyć stare bo nowych raczej ciężko będzie, jutro pomimo niedzieli mam zamiar to poskładać, na poniedziałek potrzebuję samochodu.

    Czy opcom-em da się sprawdzić i skorygować kąt wtrysku ? Jego mam w domu, za to do techa nie mam dostępu.

    -1
  • #4 07 Sie 2011 07:40
    Usunięty
  • #5 07 Sie 2011 08:45
    marcin w
    Poziom 22  

    Jeszcze dwa małe pytania

    Rozumiem że wałek rozrządu ustawia się "wzrokowo po krzywkach" przykładając suwmiarkę ?

    Czy na obudowie są znaczniki pomagające ustawić właściwą pozycję wału korbowego ? Z opisu widzę że na kole jest taki znacznik, czy ma on również swój punkt odniesienia na korpusie silnika ?

    1
  • #6 07 Sie 2011 10:08
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Nie na oko po odkręceniu pompy vacum i ostatniego łożyska zobaczysz wcięcie w wałku. Masz w nie włożyć odpowiedniej grubości płaskownik i go w ten sposób zablokować. Jeśli ten który rozkręcał to wszystko znał się na swojej pracy to powinieneś mieć wszystko z grubsza ustawione.

    0
  • #7 07 Sie 2011 11:49
    marcin w
    Poziom 22  

    A czy na dole jest jakaś blokada do wału korbowego ?

    1
  • #8 07 Sie 2011 11:54
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Jest blokada o ile dobrze pamiętam trzeba wyciągnąć czujnik obrotów wału i w jego miejsce wstawić blokadę. Do samej pompy nie trzeba blokować wału chyba że i drugi łańcuch ściągnęliście. Kolega Jorge napisał jak ustawiasz wał. Na kole pasowym masz znak, który musi się zgrać ze znakiem na obudowie rozrządu.

    0
  • #9 07 Sie 2011 11:59
    marcin w
    Poziom 22  

    Właśnie górny łańcuch jest ściągnięty.

    1
  • #10 07 Sie 2011 12:07
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ale to górny, ten który przenosi napęd z pompy na wałek. Poszukaj dokładnie na forum było kilka razy opisywane jak wymontować i zamontować pompę. Napisz jeszcze czy koło pasowe wału masz ściągnięte.

    0
  • #11 07 Sie 2011 12:10
    marcin w
    Poziom 22  

    Mam ściągnięty ten górny łańcuszek, dolny jest założony i nie był ruszany, koło pasowe na wale również jest jeszcze nie ściągnięte.

    Jeszcze poradźcie jak dobrze odpowietrzyć pompę, przed filtrem mam zamontowaną ręczną pompkę z zaworkiem zwrotnym. Z tego co czytałem starannie trzeba odpowietrzyć cały układ paliwowy.

    Czy wystarczy tą pompką dokładnie napompować cały układ ?

    Czy aby a przewodów ciśnieniowych pozbyć się powietrza należy popuścić na wtryskach ?

    1
  • #12 07 Sie 2011 12:25
    zeimp
    Moderator Samochody

    Nie musisz odkręcać przewodów, wystarczy, że tą ręczną pompką podpompujesz, aż do momentu stawiania oporu, wtedy kręcisz rozrusznikiem i silnik musi "zagadać". W tych oplach nie ma z tym problemów.

    1
  • #13 07 Sie 2011 19:02
    marcin w
    Poziom 22  

    Złożone, za około godzinę próba odpalenia.

    Z tego co się dopatrzyliśmy, na dole jest znacznik na kole pasowym, czy na nim możemy wzorować się przy ustawianiu rozrządu (ustawienie wału korbowego)

    -1
  • #14 07 Sie 2011 19:07
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Przecież było pisane i to kilka razy o nim, żeby znaki zgrywały się ze sobą.

    2
  • #15 08 Sie 2011 00:20
    marcin w
    Poziom 22  

    Faktycznie, jest pięknie opisane, Właśnie po tych znakach ustawiałem.

    Dodano po 4 [godziny] 57 [minuty]:

    Witam Was ponownie.

    Dziękuję wam wszystkim, którzy udzieliliście rad za okazaną pomoc, po złożeniu i odpowietrzeniu rozpoczęliśmy próby odpalania. Trzykrotne dłuższe próby nie dały efektu, czwarta próba z pomocą plaka pozwoliła na uruchomienie silnika. Z początku troszkę był niemiarowy rytm pracy silnika, z czasem układ odpowietrzył się i silnik zaczął normalnie pracować. wszystko pracuje normalnie, po dłuższej swobodnej pracy test drogowy i na dziś koniec prac. Już jest północ, więc reszte drobnych poprawek już jutro.

    0
  • #16 10 Sie 2011 16:50
    marcin w
    Poziom 22  

    Witam

    Czy patrząc na bloki pomiarowe na diagnostyce komputerowej (dokładnie to "Pożądany początek wtrysku" i "Rzeczywisty początek wtrysku") można określić poprawność ustawienia kąta wtrysku ? Tak do końca mam jakieś odczucie że nie jest dokładnie ustawiony tak jak powinien. Według mnie troszkę zbyt tłucze się, w szczególności na wyższych obrotach.

    0
  • #17 12 Sie 2011 19:24
    niuniu36

    Poziom 27  

    A jekie masz wartości?

    0
  • #19 21 Lip 2014 23:56
    poziomek1975
    Poziom 1  

    cenne informacje.
    gdzie ja dostać klucz E11 do odkręcenia obudowy?

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo