Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6i brak iskry

23 Lis 2004 17:58 12043 19
  • Poziom 19  
    Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
  • Poziom 39  
    Jeśli to silnik 16NZ to padł moduł ma dwa człony wykonawcze jeden steruja iskrą a drugi poprzez cpu taktowaniem wtryskiwacza,dosyć częsta usterka a i nie polecam Lucasa bo często padają lepiej Helli.
  • Poziom 19  
    Tak dokładnie jest to silnik C16NZ. Chodzi mi czy można to na stole sprawdzić na zwykłym zasilaczu. Podłączyłem zasilanie 12V i na przewodzie brązowym podającym mase na cewke WN powinna być przerywana masa gdy obraca się wałkiem aparatu. Dwa razy mi się zdarzyło że między masą a brązowym przewodem podającym mase do cewki był opór około 30 omów czyli wyglądało że jest OK ale gdy troszke pokręciłem robi się przerwa i odłączanie zasilania i załączanie spowrotem nic już nie daje. Czyli może coś termicznie puszcza w module po czasie ale potestuje jeszcze go w ten sposób. Chcę być pewny na 100% że to moduł bo jutro chce kupić nowy :)
  • Poziom 34  
    Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
  • Poziom 13  
    mam podoby problem czy da sie ten moduł jakos naprawic i czy były silniki bez modułu chodzi mi opla kadeta 1.6i
  • Poziom 39  
    Helli 150 zl. a jaka gwarancja że on trafi też dobry ?
  • Poziom 19  
    Mam jeszcze jedno pytanie. Rozsypały mi się kostki przewodów dochodzących do modułu, poprostu zgniły. Na przewody założę koszulki termokurczliwe ale nie jestem pewny co do podłączenia 2 przewodów. Brązowy idący do cewki i jasno brązowy z paskiem idący oznaczony jako C przy wtyczce idący do sterownika. Może ma ktoś na wierzchu taki aparat i sprawdzi. Moduł już zamówiłem, będzie dziś, cena 133zł nowy :) plus do tego jeszcze kopułka, przewody i palec :)
  • Poziom 34  
    Ta prawa "kostka" powinna wyglądać tak:
    od lewej :
    + -czarny z czerwonym paskiem (z czarnym cienkim kabelkiem do "brązowego elementu" :) )
    C - ciemny brązowy
    B - jasnobrązowy z czrnym paskiem

    Czyli raczej Ci się "machnęły" .
  • Poziom 19  
    Jasno brązowy z czarnym paskiem mam podłączony do B w module a C we wtyczce (4 przewody) wychodzącej z aparatu. Ciemny brąz mam podłączony do C na module i idzie on do cewki WN. Przepraszam ale chyba troszke źle opisałem ale z tego co piszesz chyba jest dobrze podłączone.
  • Poziom 39  
    Zdjęcie mało czytelne.Jak podłączyłeś moduł,opisz zanim go uruchomisz.
  • Poziom 19  
    Już auto zrobione. Dziękuję wszystkim za pomoc. Podłączone miałem dobrze tylko nie byłem pewny do 2 kabelków ale Zodiak mi podpowiedział.
  • Poziom 34  
    Tak gwoli ciekawości, jakiej firmy moduł kupiłeś za 133zł ?
  • Poziom 19  
    Pisało na nim HUCO, MADE IN GERMANY. Mam nadziej ze troche pojeżdzę na nim :)
  • Poziom 15  
    Sorry ale nie przeczytałem ostatniego postu chciałem pomóc ale już nie musze
  • Poziom 34  
    HUCO powinien być OK. :) Mam w golfie tej samej firmy (na taki był wymieniony jeszcze w Niemczech).
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników, piszę do was ponieważ nie mam iskry... problem wystąpił pół roku temu i samochód zaciągłem do warsztatu z elektromechaniką i tam majstrował. Sprawdził najpierw cewkę, czy gdzieś kable nie przerwane (jak to mechanik) najpierw wymieniłem moduł za 180 zł ze Swe-mot-u po wymianie samochód pochodził ok 15 minut i gasł ale przy kręceniu rozrusznikiem skakała wskazówka i check engine nie gasł wtedy wiedziałem że coś nie tak. Po tym powiedział że trzeba wymienić cewkę indukcyjną zwaną halla chyba, kupiłem ją w oplu za 140 zł także części jak to się mówi harta nie były, po zmianie czujnika halla (tego jak by nawijanego silniczka) też samochód nie palił z braku pomysłów wsadził stary moduł, auto chodzi, zdziwiło mnie to. Zakupiony moduł oddałem na gwa zwrócili kase. Wtedy mechanik mi załatwił moduł tańszy mówię niech będzie byle jaki bo tamten może uszkodzony. Na innych modułach samochód nie palił tylko na starym i tak jeździłem do teraz bo zaś nie ma iskry... nie wiem co teraz robić wiem że nie jade do tego gościa bo się nie zna. Bardzo was proszę o pomoc.

    Silnik c1.6nz rok 92 na kopułce

    Wcześniej wymieniłem Cewkę indukcyjną, kopułke, palec, kable, świece i znów nie ma iskry
  • Poziom 34  
    Sprawdź czy zapali "na popych". Jeśłi zapali to "po mojemu" najlepszym rozwiązaniem byłoby kupienie (sprawnej) używki w oryginale. Chodzi mi o cały aparat zapłonowy.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem:) "na popych" próbowałem ale nie zapalił, kolega właśnie mi sprawdzał prąd od cewki i jest, mierzył również tylko nie pamiętam dokładnie czy to były ohm-y czy coś ale było bodajże 800 i powiedział że to też dobrze.
  • Poziom 11  
    Już znalazłem usterkę, oddałem do solidnego mechanika jak to się mówi najciemniej pod latarnią ponieważ warsztat jest ulicę dalej od mojego domu... problemem była cewka która paliła moduły