Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta mk4, wibracje podczas hamowania

rafal90 08 Sie 2011 18:04 2766 9
  • #1 08 Sie 2011 18:04
    rafal90
    Poziom 9  

    Witam, otóż mam problem z drżeniem kierownicy, pedału hamulca bez znaczenia jaką prędkością się jedzie, a przy wyższej prędkości to trzęsie całą karoserią. Tarcze i klocki z przodu wymienione, wymieniona także piasta lewa bo miała bicie 0.2mm. Tarcze mają bicie 0.05mm. Wózek dokręcony. Zdjąłem z tylu bęben to szczęki grube, tylko cylinderek jest zapieczony, to jutro go wymienię. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

    0 9
  • #2 08 Sie 2011 19:44
    decybel91
    Poziom 39  

    Tarcze są krzywe albo felgi lub koło nie wyważone/zcenotrowane.

    0
  • #3 08 Sie 2011 20:27
    rafal90
    Poziom 9  

    Nowe tarcze mają bicie 0.05mm czyli mieszczą się w normie. Krzywe felgi wykluczam bo wibracje są nawet przy 15km/h, przy tej prędkości czuć, na pedale hamulca że lekko drży.

    0
  • #4 08 Sie 2011 20:49
    T5
    Admin grupy Samochody

    rafal90 napisał:
    Krzywe felgi wykluczam bo wibracje są nawet przy 15km/h,
    Tak krzywa felga i opona zaczynają bić od 20 km\h.

    0
  • #5 09 Sie 2011 07:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 09 Sie 2011 07:54
    janek1815
    Poziom 38  

    Uszkodzona opona z zewnątrz nie widoczne a wewnątrz już wzmocnienie popękało. Wizyta u wulkanizatora powinna rozwiązać problem

    0
  • #7 09 Sie 2011 10:24
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Sugeruje raz jeszcze rozkręcić to co było wymieniane i pożadnie wyczyścić z rdzy i brudu zwłaszcza prowadnice klocków hamulcowych ,piaste ..itd potem na uniesionym przodzie uruchomić silnik włączyć 2 bieg i obserwować jak kręci się całość i jakie jest bicie kierownicy ,można też założyć koło i sprawdzić wizualnie jakie ma bicie same koło lub czy sama opona jest prosta :idea:

    0
  • #8 09 Sie 2011 21:22
    rafal90
    Poziom 9  

    Przy przyspieszaniu nie czuć wibracji, czyli to nie przegub. Piasty czyste, zero rdzy, wszystko wyczyszczone, napisałem w pierwszym poście, że bicie tarcz 0.05mm(czyli w normie). Na podniesionym przodzie, nie czuć wibracji. Małe sprostowanie, a mianowicie: nie czuć wibracji na kierownicy, tylko na pedale hamulca, a przy wyższej prędkości na całej karoserii. Wymieniłem z tylu cylinderek i przetoczyłem bębny, delikatnie jakby pomogło. Zaważyłem, że lewa tuleja na tylnej belce jest dosyć mocno rozwalona, także wymienię ją i dam znać.

    0
  • #9 09 Sie 2011 23:05
    Jackall
    Poziom 26  

    Jeżeli pulsuje pedał podczas hamowania, to na bank nie koła, ani zawieszenie, tylko hamulce.
    Gdyby coś z kołami to pedał nie pulsowałby, ale kierownica i co tam jeszcze już tak

    0
  • #10 10 Sie 2011 00:00
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Jeżeli pulsuje ci hamulec przy hamowaniu ,to na pewno masz zle zamontowaną tarcze na piascie lub żle zamontowane klocki ,sprawdz to na uniesionym przodzie ,włacz silnik wrzuć 2 i lekko naciskaj pedał hamulca ,druga osoba niech obserwuje co się dzieje z tarczą i klockami :idea::idea:

    0