Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekonomiczny diesel w wersji sedan do 25 k PLN

jkazan 08 Sie 2011 22:37 4218 11
  • #1 08 Sie 2011 22:37
    jkazan
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam 25 kPLN na samochód. Robię 50 km dziennie + raz na 2/3 miesiące trasa około 1,5 kkm.
    Silnik - koniecznie diesel (najlepiej bez drogich filtrów cząstek stałych). Samochód ekonomiczny i w miarę mało awaryjny.

    Zastanawiałem się nad Mazda 6 i Citroen C5.
    Do mazdy zniechęcił mnie filtr DPF i problemy z nim (czy naprawdę jest z nim tyle problemów)+ opinie o korozji nad nadkolami.
    Citroen C5 to znowu mnóstwo czujników i ich awarie.

    Jaki samochód byście polecili za taką kasę i dlaczego?
    Chcę wersję SEDAN.

    0 11
  • #2 09 Sie 2011 12:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Przy przebiegach rzędu 50km dziennie (jeśli to jest 25km dojazd + 25km powrót) filtr DPF nie powinien sprawiać problemów, choć oczywiście zależy w jakim stanie był w chwili zakupu. Generalnie diesel do miasta to średnio trafiony pomysł.

    Tani w zakupie i ekonomiczny sedan to np. FIAT Linea 1.3MJ 90KM lub 1.6MJ 103KM. Wersja 1.3 występowała z i bez filtra DPF, 1.6 miał go zawsze. Za wskazaną cenę kupisz 2-3 letni egzemplarz z realnym przebiegiem w okolicy 60-100 tys. km. Nie kupisz innego kompaktowego sedana z podobnych roczników za mniejsze pieniądze.

    0
  • #3 09 Sie 2011 16:13
    jkazan
    Poziom 9  

    Myślę, że coś się znajdzie.

    Chcę aby rocznik był wyższy od 2003 i koniecznie diesel.

    Myślę o VV Bora, Seat Cordoba. Skody nie chcę.
    Co wy na to? Jakie inne samochody w tym przedziale cenowym i w tych rocznikach są warte polecenia?

    Mazda bardzo mi się podoba. Ale z tego co czytam i czytam to troszkę za dużo pali - bo prawie 7 litrów w cyklu mieszanym to dla mnie za dużo. Pomijam korozję na nadkolach. II generacja mazdy 6 od jakiego roku się zaczęła.
    Kurcze Mazda 3 też mi się podoba - wiem, że to już nie SEDAN ale jest OK. 3 też ma problem z nadkolami i DPF?

    Obecnie mam A4 Tdi z 97 roku. Jestem z niego bardzo zadowolony. Pierwszy zamiar miałem kupić dalej Audi A4 po 2 FL.
    Ale czy Audi za drogo się nie ceni? TO mnie troszkę odtrąciło od Audi

    0
  • #4 16 Sie 2011 15:36
    dzi0bas
    Poziom 14  

    Polecam Corolle :)

    Moj ojciec ma i chwali. chcielismy brac mazde ale toyota mniej pali.

    W trasie mozna zejsc do około 4l.
    W mieście w okolicach 5l.

    Silnik 1.4 d4d 90km z chipem Volo

    0
  • #5 17 Sie 2011 23:31
    PCcepuk
    Poziom 19  

    ja pie....
    o jakim wy miescie mowicie ??? i spalaniu 5l ??? -kazdemu auto NIC nie pali... :)
    ja tam NIGDY na miescie ZADNYM "heblem " nie zszedłem ponizej 7L

    jezeli jezdziłes A4 to Cordoba cie zawiedzie -sposob wykonczenia wewnątrz jest dramatyczny (plasik taki jak w najtanszej klawiaturze komp.)

    od strony warsztatowej:
    jezeli masz na samochod 25k to kup autko DO 23tys a pozostałe 2k przeznacz wymiane płynow, gałek, itp... uwierz Mi -NIKT nie sprzedaje auta idealnego !
    Najlepiej servisowane auto to po leasingówki -bank wymusza przeglady, a servisy na tym zarabiaja :) -ale ich przebiegi sa rzędu 50tys km i wiecej rocznie...

    bedzie ci ciężko wybrac samochod "tani w zakupie" jak pojezdziłes starym AUDI bo obecnie
    samochody typu cordoba, fiat linea, itp... sa produkowane strasznie oszczednie i bedzie ci sie z nostalgia wspominało przytulne i mile w dotyku wnetrze starego audi :)

    tanie i ekonomiczne z wielka iloscia tanich uzywek: golf, A4, ford mondeo-focus, opel vectra, skoda octavia
    nie wierz w stereotypy "ford chu.. wort" lub "nie masz problemow to kup se francuza" -bo to bzdury, choc z francuzami to trzeba uwazac z czesciami co sie zamawia :)

    0
  • #6 21 Sie 2011 18:23
    skepta
    Poziom 8  

    Dojeżdżam do pracy: 20km droga powiatowa + 3km po mieście w jedną stronę.
    Jeżdżę Fordem Focusem 2005, 1.6 TDCI, 90KM, czyli najsłabszym do wyboru.

    Zalety tego auta: niskie spalanie (na 40l baku robię przeciętnie 900km jeżdżąc "normalnie"); jak na 90KM to daje radę, choć nie pogonisz; wymiana oleju wg książki serwisowej co 20k km; w miarę cicho, w miarę wygodnie; jak na dojazdy to jak znalazł; jest klima; zmieścisz się w podanej cenie; z silnikiem ani z układem przeniesienia napędu jeszcze nic nie było robione.

    Wady auta: trochę kiepskie plastiki w środku; zimą potrafi się nie dogrzać na 20 km drogi; psujący się zamek klapy bagażnika; poliftowy jest ładniejszy.

    W sumie to jest w porządku. Auto ma 120kkm, wymieniono ostatnio w nim łożysko i piastę koła przedniego, bo się sypnęły, ale zawieszenie nie siadło, mimo, że auto jeździ po okrutnie kiepskich drogach. Czy ma DPF, nie wiem, nie wnikałem nigdy.
    Nie ma czegoś takiego, że Ford g**** wart. Jak dbasz, tak masz.

    0
  • #7 23 Sie 2011 20:38
    chojinka
    Poziom 27  

    Zgadzam sie z przedmówcami że jak dbasz tak masz. Kupuj auto które ci sie najbadziej podba i zostaw sobie 2/3tys na dopieszczenie auta. Śmiało mogę ci polecić C5 z 2.0HDI 109KM, spalanie około 7,5/8 w mieście jak wciskasz, a na trasie 5/6 w zależności od prędkości i stylu jazdy. C5 ma boskie zawieszenie które warto sprawdzić przed zakupem.

    0
  • #8 30 Sie 2011 23:47
    jkazan
    Poziom 9  

    Witam
    A jak wygląda sprawa z wtryskami do C5? Ile kosztują?
    Z tego co przeczytałem Mazda C6 ma wtryski DENSO, które kosztują około 8 kPLN. Powalająca cena. A dodam, że często jeżdżę na ukraińskim lub rosyjskim paliwie tj paliwie gorszej jakości. C5 ma filtr DPD (tak jak C6)?

    C5 jest napchany elektroniką. Nie ma z tym problemów, nie ma awarii? O zawieszeniu słyszałem. SUPER.

    Zaczynam myśleć o zakupie A4 po liftingu. Tylko strasznie droga jak na swój wiek.

    0
  • #9 31 Sie 2011 16:43
    stachu121
    Poziom 19  

    jkazan napisał:
    A dodam, że często jeżdżę na ukraińskim lub rosyjskim paliwie tj paliwie gorszej jakości. ?



    Do takiego jakościowo paliwa najlepiej nadaje się prosty konstrukcyjnie diesel - rotacyjna pompa wtryskowa i zwykłe wtryski, np. taka Octavia 1.9 TDI 110 KM + ewentualnie chip ~ 140 KM jeśli będziesz czuć niedosyt mocy.
    Do 23 tyś możesz jeszcze popatrzeć za Vectrą C 1.9 CDTI, Superbem, BMW E39 lub mniejsze - E46. Niemniej jednak zarówno CR z 1.9 CDTI jak i 1.9 TDI z PD pochodzące z Audi/VW/Skody raczej kiepsko i krótko zniesie kiepskie paliwo a koszta napraw będą szły w tysiące. Z resztą chyba jak każdy nowocześniejszy diesel. To już nie są te długowieczne motory 1.9 TDI które jechały na byle czym i wiele nic im się nie działo. To już inna myśl techniczna która jest mało odporna na kiepskie paliwo i długo na nim nie pojeździ. Moim zdaniem nie warto kupować takiego samochodu tylko po to aby po roku włożyć w jego remont kilka tyś. zł. Bo niestety radzieckie paliwo i silniki na PD czy CR (choć te odrobinę mniej) wykluczają się nawzajem.

    0
  • #10 31 Sie 2011 20:22
    chojinka
    Poziom 27  

    jak się jeździ na najtańszym opale to trzeba szukać golfa albo octavi z silnikiem SDI

    0
  • #11 09 Wrz 2011 21:37
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Unikaj małych silników diesla, bo one wytrzymują 200tys i zaczynaja sie duże wydatki. Mozna napisać, że to jednorazówki do 5-8 lat i złom...
    Auta 5 letnie z dieslem maja juz takie przebiegi. Ponadto nowoczesne diesle sa BARDZO awaryjne. Pozorne oszczędnosci ( 5 l/100km) pękaja jak bańka mydlana podczas pierwszej poważniejszej awarii ( problemy z przepływomierzami, EGR-ami, turbiną, silna zależność od jakości paliwa, problemy z odpalaniem w mróz itd) Na razie widzisz same zalety diesla, ale to sie zmieni...
    Jesli ma to byc diesel to szukaj z silnikiem fiata JTD 1,9 ( stosowane też w astrach) - udane jednostki napędowe. Polecam lancie lybre z silnikiem 2,4 JTD. 140 koników a spalanie jak w Twoim starym dobrym TDI. Super wykonane auto z mocnymi blachami i wyposażeniem z aut o dwie klasy wyzszej.

    Ja bez chwili wahania brałbym benzynę 1,8-2,0 i dobrze zagazował. Spalanie sedana sredniej klasy to 7-9 l LPG. (znajomy ma avensisa 1,8 :trasa 7 l, miasto 9...)
    Ja mam vana evasion'a z motorem 2,0 16v - spalanie LPG trasa 10, miasto max 13. Auto klasy sharana/galaxy...

    0
  • #12 11 Wrz 2011 14:34
    chojinka
    Poziom 27  

    andrzej lukaszewicz napisał:


    Ja bez chwili wahania brałbym benzynę 1,8-2,0 i dobrze zagazował. Spalanie sedana sredniej klasy to 7-9 l LPG. (znajomy ma avensisa 1,8 :trasa 7 l, miasto 9...)

    Spalanie jest zależne od tego kto gdzie mieszka i jak jeździ.

    0