Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator o co biega z pradem i napieciem

oloolo 23 Lis 2004 20:38 1811 13
  • #1 23 Lis 2004 20:38
    oloolo
    Poziom 24  

    Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator.
    Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji.

    Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V.

    Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł,
    14V ze swiatłami na wolnych obrotach ktore wraca na 14,5 V po przygazowaniu. Napiecie nigdy nie wzrasta powyżej tych 14,5V nawet przy 13000 obr/min, więc alternator jest 100% sprawny.
    Instalacja pobiera ok 10A pradu.

    Mozliwe ze gotuje sie dlatego ze jest to najtanszy akumulator za 80zł,
    zwykły kwasowy , obsługowy.
    Jak gotowanie sie kwasu wpływa na parametry akumulatora?????????

    Pytam czy w alternatorze reguluje sie prąd ladowania????????
    i czy to miałoby sens bo przecież obniżenia pradu, spowoduje spadek napiecia w instalacji.

    0 13
  • #2 23 Lis 2004 21:16
    ger56
    Poziom 18  

    napiecie prawidlowe a wiec alternator ok, cos nie tak z aku, zgas silnik odlacz aku zmierz napiecie aku, pozdrawiam

    0
  • #3 23 Lis 2004 22:08
    oloolo
    Poziom 24  

    po odłaczeniu
    12.8V juz sprawdzałem bo mam go w domu.

    0
  • #5 24 Lis 2004 00:15
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Moim zdaniem 14,5V to za dużo, ma prawo się gotować, a elektrolit czernieć. Idealne maksimum na akumulatorze to 14,35 bez przekroczenia 14,40 Bardzo dziwne, ale te setki i dziesiątki setek wolta są b. ważne. Te dane wynikają z moich osobistych doświadczeń. (wieloletnich, ASO zresztą)
    Pzdr.

    0
  • #6 24 Lis 2004 12:16
    oloolo
    Poziom 24  

    A moze powinienem załozyć tam akumulator wapniowy ktory wymaga napiecia ładowania 14,5V -14,9V.
    Troche duzy to wydatek bo 250zł ale może nic mu nie będzie sie działo

    0
  • #7 24 Lis 2004 12:20
    oloolo
    Poziom 24  

    Troche zakrecona ta instrukcja fault_finding-electrical system.pdf
    ale chyba wynika z niej że nawet 14,8V jest prawidłowe!!!!!!

    0
  • #8 24 Lis 2004 18:47
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.

    0
  • #9 24 Lis 2004 19:08
    helll
    Poziom 15  

    zgadzam się ze 14,5v jest za duże , cos nie tak z regulatorem 14,4 to jest maksimum

    0
  • #10 24 Lis 2004 21:44
    staszekk7
    Poziom 18  

    A może akumulator ma zwarcie między celami czy o tym nikt nie pomyslał?

    0
  • #12 26 Lis 2004 14:23
    Klimafrost
    Poziom 11  

    Z tego co ja wiem to kwasówki wytrzymóją do 16V a producenci aku przewidują 14,6V jako ok ładowanie wręcz zalecają
    a co do twego przypadku stawiam na zwore w celi

    0
  • #13 30 Lis 2004 00:02
    staszekk7
    Poziom 18  

    Zwarcie między celami powoduje spadek pojemności akumulatora czyli jeśli mamy 6 cel po 2 volty to maja w sumie 12 volt przy zwarciu jednej 5 cel jest ładowane tym samym napienciem i to powoduje gotowanie się elektrolitu i tym samym grzanie się akumulatora

    0
  • #14 30 Lis 2004 11:32
    oloolo
    Poziom 24  

    Czyli to znaczy że akumulator do wywalenia!!!
    A może jest szansa to jakoś naprawić???

    0