Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

światła do jazdy dziennej podłączenie przez przekaźnik

09 Sie 2011 10:00 55289 19
  • Poziom 10  
    Witam mam problem chcę podłączyć światła do jazdy dziennej tak żeby po zapłonie się świeciły, czyli + po stacyjce a jak już włączę pozycyjne lub mijania, żeby się wyłączyły. tylko narazie chcę spróbować na prostowniku. Mam przekaźnik i kable zdjęcia w załączniku. kabel czarny 86, kabel niebieski 30, biały 85, żółty 87, czerwony 87a. I jak by ktoś mógł mi to narysować w pincie. Ja jak podłączałem to dzienne świeciły tylko jak chciałem jakby mijania włączyć czyli dałem żarówkę to przekaźniki tak jakby miał zwarcie. proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
  • Poziom 10  
    biały masa od akumulatora np? a czarny plus od pozycyjnych?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Jak masz przekaźnik to na 30 stały plus przez bezpiecznik, 87 wyjscie na światła do jazdy dziennej, 85 sterowanie przekaźnika pozycyjne,86 sterowanie przekaźnika zapłon +15. A styk 87a wolny . Po włączeniu zapłonu przekaźnik zwiera i podaje + na dzienne,po włączeniu postojowych puszcza i wyłacza dzienne.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem:
    światła do jazdy dziennej podłączenie przez przekaźnik
    Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi.
    Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by się włączał); bezpiecznik dla dziennych w/g ich poboru;
  • Poziom 23  
    Myślę ,że oba są poprawne.
  • Poziom 10  
    tak oba poprawne. tylko na prostowniku nie działało. działo się tak jak na moim podłączeniu, ale na akumulatorze Oki. więc mam jeszcze pytanko jakie i gdzie mogę dać bezpieczniki? I czy mogę z jednej lampy normalnej to pociągnąć od żarówki pozycyjnej i drugi kabel też z lampy bo to seat a nie stara astra co jak są włączone światła mijania i wyłączony kluczyk to nie świecą a jak jest zapłon to świecą czyli plus po stacyjce? I ta dioda jak ona wygląda i jak fachowo się nazywa i jakie musi mieć parametry???
  • Poziom 37  
    Nazwa diody: dioda prostownicza małej mocy, np. BYP1N4001, 1A, 50V - lub odpowiednik - przez nią popłynie jedynie 2W mocy cewki przekaźnika.
    Jeśli to Seat to posiada światła postojowe (pozycje po wybranej stronie); wówczas podłączam to pod oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kolor przewodu szaro-zielony. Do "zdobycia na włączniku, pin 58. Innym punktem jest wyjście ze skrzynki bezpieczników, kolor ten sam.
    Takie podłączenie zachowuje wszystkie funkcje układu a nie pozbawia używalności świateł postojowych. I gdy już Kolega będzie "przy" włączniku, zamiast ze stacyjki pin 15, można pobrać to zasilanie sterujące też z włącznika pin "X"; jedyna różnica: dzienne będą gasły przy kręceniu rozrusznikiem, później same się ponownie zapalały (również zgodne z przepisami!).
    A bezpiecznik dla dziennych, ten z rysunku wystarczy 5A; nie podejrzewam te lampy o moc większą jak ok. 50 wat.
  • Poziom 10  
    ok czyli mam to na włączniku świateł. to jest cordoba 2000 rok ta przejściówka. Ostatnie pytanie jak tam przeciągnąć kable? może ktoś już w takim aucie to robił???
  • Poziom 37  
    Nie robiłem w takim konkretnie modelu, natomiast ogólne "wytyczne" ( :) ) są takie, by przyjrzeć się jak idzie wiązka ze skrzynki bezpieczników przez przednią ściankę grodziową do komory silnika; tam musi być przepust i te dwa przewody pewnie jeszcze się zmieszczą.
    Nie polecam przepustu dla linki sprzęgła natomiast, z uwagi na ciągłe ruchy jej osłony, mogące kiedyś uszkodzić przewód.
  • Poziom 9  
    Witam , dołączę się do tematu bo mam problem z efektem podłączenia przekaźnika , sygnał sterujący idzie z alternatora z lini L , + zasilania cewki idzie po stacyjce i teraz moje problemy ,
    podczas załączenia zapłonu światła (led) migną raz ( dlaczego? ) po odpaleniu silnika włączają się i świecą jest ok . Ale w tym momencie na desce zarżą się delikatnie lampki od ładowania , hamulców i abs .
    Samochód to Mitsubishi Montero 2005 3.8v6

    Myślałem żeby + sygnałowy dać z innego miejsca ale za cholerę nie umiem znaleźć miejsca w którym po odpalenia silnika pojawia się napięcie
    Jakieś pomysły Panowie
  • Poziom 21  
    Jedna mała uwaga!

    Dioda na schemacie jest odwrotnie narysowana, tak podłączony przekaźnik nie zadziała cewką. Wszystko tip-top tylko paskiem w druga stronę :!:
  • Poziom 40  
    zepol napisał:
    Jedna mała uwaga!

    Dioda na schemacie jest odwrotnie narysowana, tak podłączony przekaźnik nie zadziała cewką. Wszystko tip-top tylko paskiem w druga stronę :!:


    Nie pi.rdol, dobrze jest narysowana. Przeanalizuj schemat jeszczio raz.

    Schemat przekombinowany, wystarczy wykorzystać styk NC do dziennych i dioda zbędna.
  • Poziom 21  
    Jak wykorzystasz styk NC to musisz podłączyć COM pod zasilanie stacyjki a nie zawsze masz wystarczająco "mocne" sterowanie "po stacyjce, żeby go użyć do pełnego obciążenia światłami.

    Pomysł na schemacie jest dobry, rozwiązuje wszystkie problemy a lepsza dioda niż mieszanie z dwoma przekaźnikami.
  • Poziom 40  
    światła do jazdy dziennej podłączenie przez przekaźnik

    Człowieku przestań już pi..dolić te swoje głupoty, a to źle dioda wrysowana a to coś tam nie uciągnie ceweczki przekaźnika. Idź do szkoły i się poducz.
  • Poziom 21  
    Hamuj trochę język bo mam wrażenie, że Cię dziąsła swędzą.

    Wyrysowałeś dokładnie to co napisałem wyżej i obciążyłeś nie ceweczką tylko światłami dziennymi (czasem ok 5A) sterowanie po stacyjce (15) przez styk 87a i 30 o którym napisałem wyraźnie, że nie zawsze jest taka możliwość.
    Naucz się czytać ze zrozumieniem, a jak w coś wątpisz lub wydaje Ci się inaczej to nim zaczniesz do kogoś podskakiwać to najpierw się upewnij albo podłącz sobie kilka kabelków i sprawdź praktycznie. Nie zawsze to co ma działać w teorii działa w praktyce bo zależy od wielu czynników.

    Daruj sobie te chamskie uwagi i teksty bo to nie forum dla sutenerów :!:
  • Poziom 40  
    Pokaż mi światła dzienne 60 -70 watowe , jeszcze tak dużej mocy nie widziałem.
    A nawet gdyby to było 5 amper, to w samochodzie jest mnóstwo takich miejsc gdzie możesz je obciążyć takim prądem, pierwsze z brzegu zapalniczka.

    Napisałeś o dwóch przekaźnikach, przeczytaj swój post ze zrozumieniem.
  • Poziom 43  
    Dioda niepotrzebna, schemat jest ok. Wystarczy nawet ,Podpinasz dzienne pod +15 po zaponie i masę dziennych pod pozycyjne . I wszystko. Dzienne led to pobór 3-10W
  • Poziom 40  
    andrzej20001 napisał:
    Dioda niepotrzebna, schemat jest ok. Wystarczy nawet ,Podpinasz dzienne pod +15 po zaponie i masę dziennych pod pozycyjne . I wszystko. Dzienne led to pobór 3-10W


    Robiłem też tak, ale tu jest ryzyko że gdy padnie żaróweczka od postojówek to z automatu przestają świecić dzienne.