Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira A Y20DTH wymiana pompy.

zarazek12 09 Aug 2011 10:44 17196 18
  • #1
    zarazek12
    Level 16  
    Witam.
    Mam problem ze znalezieniem instrukcji wymiany pompy w moim aucie Zafira 2002r diesel z pompą wtryskową Bosch PSG16 (dwuwtykowa). Mój problem polega na tym, że auto stoi pod domem i chciałbym samodzielnie ją wymienić, ale nie wiem jakich kluczy muszę użyć i co w jakiej kolejności robić. Czytałem na różnych forach, mniej więcej się orientuję, jak nową pompę ustawić i odpowietrzyć cały układ paliwowy. Sam już wyjąłem kolektor wdechowy, odkręciłem metalowe przewody paliwa idące od pompy do silnika, mam dostęp do pompy od góry ale nie wiem, czy muszę zdjąć przedni plastikowy zderzak, by mieć dostęp do pokrywy rozrządu i do mocowania pompy do silnika. Gdyby ktoś z forum miał taką instrukcję lub opisał mi, jak wymienić, byłbym bardzo wdzięczny.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Fajnie że ją zmienisz, bo nawet Opla nie odpalisz.
    Dwa masz tam łańcuch więc różnie to bywa, jak ktoś tego nigdy nie robił to będzie problem.
  • #4
    bartez844
    Level 20  
    oj kolgo niedasz rady z psg 16
  • #5
    zarazek12
    Level 16  
    bartez844 wrote:
    oj kolgo niedasz rady z psg 16


    Dlaczego, dostałem instrukcję wymiany i mając narzędzia nie jest to tak trudne. Jestem umówiony ze znajomym mechanikiem (wreszcie!) na wymianę, mam również dostęp do komputera, jeżeli będzie potrzeba. Mam nadzieję, że obędzie się bez problemów. Jeśli pójdzie coś nie tak, odezwę się.
    Dzięki za odpowiedzi.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Nie przeprogramujesz PSG16 przez obd.
  • #7
    strucel
    Level 33  
    E tam ,jak myślał kupując pompę i ma komplet tzn pompe , immo i transpondery z kluczyków to zrobi .
  • #8
    zarazek12
    Level 16  
    Witam ponownie.
    Pompa wymieniona, wszystko podłączone, problem jest teraz z migającym samochodem z kluczykiem. Mam pytanie, czym mogę zaadoptować wymienioną pompę oprócz Tech2? Wiem, że mam problem, ale nie jestem w Polsce, by móc udać się do znajomych po poradę.
  • #10
    rgrosiak
    Level 13  
    Witam,
    odgrzewam stary temat ale nie ma sensu chyba zakładać nowego.
    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć czy przy wymianie tej pompy są jeszcze jakieś śruby oprócz tych z tyłu pompy do stelaża od bloku silnika ? Oczywiście od strony koła zębatego odkręcone wszystkie (czyli wyjęte jedno i kolejne 4 śroby odkręcone od piasty pompy). Niestety w Zafirze strasznie ciasno, nic nie widać a pompa nawet nie drgnie a nie widzę już więcej żadnych śrub. Pompa dwuwtykowa.
  • #11
    bandi21
    Level 30  
    odkręcasz koło zębate od piasty i tam w środku są trzy,no i z tyłu przy rurkach więc chyba wszystkie odkręciłeś.Musisz ją stuknąć przez drewienko bo pewnie się przykleiła na wejściu do bloku silnika.
  • #12
    rgrosiak
    Level 13  
    No niestety traktowałem ją już nawet młotem bo i tak do śmieci idzie ale nawet nie drgnie, niestety jestem prawie pewien że w jednym z otworów tych zewnętrznych w obudowie pompy widać śrubę co oznaczałoby że jest wkręcona od wewnętrznej strony czyli od strony koła zębatego czyli musiałbym odkręcać pokrywę rozrządu co jest kłopotliwe dlatego chcę się upewnić czy to co podejrzewam jest w ogóle możliwe :/
  • #14
    rgrosiak
    Level 13  
    Witam,
    odkręciłem śruby trzymające piastę pompy do koła żębatego na łańcuch dwurzędowy który idzie do wału. Z tego co się orientuję to ostatnie, jesli są tam śruby mocującę pompę do bloku to za tym kołem zebatym a jego nie da się wyjąć bez zdjęcia pokrywy rozrządu i to właśnie jest moje pytanie bo naprawdę kiedyś zdejmowałęm pompę ale w Y20 i nie było tych śrub a tutaj niespodzianka. A może się mylę ? może ktoś kiedyś wsadził na klej pompę i dlatego ani drgnie ?
  • #15
    bandi21
    Level 30  
    Musisz zdjąć pokrywę zaworów ,poluzować napinacz hydrauliczny górnego łańcucha i wyjmujesz to koło a pod nim masz jeszcze śruby które trzymają pompę .Na piastę pompy masz nałożone dwa koła,jedno od górnego a drugie od dolnego łańcucha .
  • #16
    rgrosiak
    Level 13  
    Witam,
    dzięki za pomoc ale niestety tak jak pisałem, to wszystko to ja już zrobiłem a pompa ni drgnie. Niestety wydaje mi się że jest jeszcze jedna (przynajmniej jedna) śruba wkręcona w obudowę pompy ale od strony wewnętrznej całej pokrywy rozrządu (nie tego dekielka) co oznaczałoby ze muszę wszystko zdejmować i to mnie przeraża dlatego od wczoraj się jeszcze za to nie zabrałem :)
  • #18
    bandi21
    Level 30  
    wszystko jest pod dekielkiem. Nic więcej nie rozbieraj.
  • #19
    rgrosiak
    Level 13  
    No niestety ale trafiłem trefny model, na 100% mam tam śruby od strony rozrządu więc muszę zdejmować całą pokrywę rozrządu, czy ktoś może ją zdejmował ? rusza się już swobodnie ale coś ją blokuje na wale, jest tam jakaś blokada ? Nie chcę na siłę bo popsuje :/