Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mam problem z Matizem - ważne !!!

Pei 23 Nov 2004 21:32 8828 14
  • #1
    Pei
    Level 2  
    Witam.
    Mam taki problem, mianowicie jadąc matizem na trasie zaczyna nagle samóchodem szarpać, tak jakby brakowało paliwa, na wolnych obrotach po dodaniu gazu dzieje się tak samo, silnik nie ma płynnych obrotów tylko szarpie. Czy ktoś się spotkał z taką awarią ? i co mniej więcej może być jej przyczyną ?. Jest to dla mnie bardzo ważne więc licze na szybką i pewną odpowiedz.


    Drugi mój problem jest związany z alarmem, czasem niechce się wyłączyć alarm, auto się otwiera a alarm ciągle jest na czuwaniu. Baterje w pilocie zmienione, dzieje się tak na oby dwóch pilotach. Z tego co się orientuje alarm był montowany na serwisie ( dopiero co nabyłem te auto).
    Nawet niewiem w którym miejscu może byc centralka alramowa.

    Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • #2
    wloc
    Level 34  
    Musisz niestety dostac sie do centralki alarmowej i podac typ alarmu byc moze to przez niego masz takie problemy zalezy co zostalo wykorzystane do imobilizera centralka prawdopodobnie bedzie pod konsola po lewej stronie nad bezpiecznikami
  • #3
    oloolo
    Level 24  
    Nie znam budowy Matiza ale takie szarpanie tylko na wolnych obrotach miałem w fiacie Uno. działo sie to wtedy kiedy robiło sie zimno.

    Tam gdzie jest koło pasowe które napędza alternator jest jakis czujnik bardzo blisko tego koła, chyba od zapłonu.
    Po prostu odłączyłem ten czujnik i przeczyściłem styki które były trochę zaśniedziałe i to w 100% pomogło.
    Spróbuj to zrobić jesli jest tam taki czujnik
  • #4
    oloolo
    Level 24  
    Nie znam budowy Matiza ale takie szarpanie tylko na wolnych obrotach miałem w fiacie Uno. działo sie to wtedy kiedy robiło sie zimno.

    Tam gdzie jest koło pasowe które napędza alternator jest jakis czujnik bardzo blisko tego koła, chyba od zapłonu.
    Po prostu odłączyłem ten czujnik i przeczyściłem styki które były trochę zaśniedziałe i to w 100% pomogło.
    Spróbuj to zrobić jesli jest tam taki czujnik
  • #5
    ger56
    Level 18  
    czesto w matizach szwankuja alarmy nie wiem dlaczego, co na to serwis, pozdrawiam
  • #6
    WoŹnY
    Level 28  
    Szrpanie na wysokich obrotach może być spowodowana wieloma czynnikami. Oto niektóre z nich:

    - układ zapłonowy
    - uszkodzona pompa paliwa (choć było by tak po chwili od depnięcia)
    - brudny filtr powietrza i silnik dostaje zbyt mało powietrza

    Nie napisałes czy silnik rozgrzany, czy zimny, to tez czasem ważne
  • #7
    Pei
    Level 2  
    A więc tak, to się nie dzieje na wolnych obrotach, tylko gdy auto jest na biegu jałowym a dodam mu gazu tak na 3000tys obrotów to zaczyna silnikiem szarpać, tak samo jest jak jade na ulicy, zaczyna nim szarpać.. nie mam zielonego pojęcia co to jest...czy może to być wina filtra paliwa któtrego jeszcze nie wymieniłem ? auto jest z 99r., jest też jakaś wada z czujnikiem optycznym w matizach ale niewiem pewnie czy to to...
    a tak wogóle to ile może kosztować podłączenie komputera i dojście do tej usterki po kodach ?
  • #8
    czarunio
    Level 16  
    Znajomy miał podobny objaw,pojechał do serwisu i wymienili mu kable w/n i kopułkę przy aparacie no i się uspokoiło.Teraz mu poszła sonda λ 700zł w plecy.
  • #9
    sbuli
    Level 19  
    Witam
    Podłaczenie komputera to około 50zł.
    Pozdrawiam.
  • #10
    piostud
    Level 11  
    w tej sytuacji i objawach wykluczylbym centralke alarmowa.gdyby to byla wina immobilaisera to auto wcale by nie zapalilo.problem tkwi w ukladzie podawania paliwa oby to nie byl modul sterujacy.nie masz innego wyjscia .trzeba pojechac na diagnostyke silnika.przy pomocy wkretaka nic nie zdzialasz.
  • #11
    ladamaniac
    Level 39  
    Miałem taki problem w Matizie. Szwankował jeden czujnik w aparacie zapłonowym. Skośnooki umieścili tam dwa, Jeden dawał prawidłowy sygnał a drugi co jakiś czas gubił. ładnie było widać na oscyloskopie a nie zapisywał błędu w komputerze, tak że "wpinka" nie zawsze zdiagnozuje usterkę.
  • #12
    Dabidi
    Level 13  
    wymieniłeś świece ? :P ... ich zużycie obiawia się właśnie podczas dodawania gazu.

    Stawiam na wade zapłonu.
  • #13
    Lukasz_K
    Level 11  
    na poczatek proponuję reset kompa. Robi sie to poprzez wyjecie bezpiecznika lub jak nie wiesz który to bepziecznik poprzez odłaczenie akumulatora. (UWAGA! Jak masz kod na radiu sprawdz napoczatku czy poprzedni własciciel Ci go dał potem odłacz)
    Rozpicnasz obydwie klemy akumulatora na conajmniej 5 minut. Następnie podłączasz aku i progrmujesz obroty biegu jałowego.
    Nie wiem jaka jest dokłądna procedura w matizie jak chcesz mogę podac jak to jest zorganizowane w nubirze.

    Możesz zarazem sprawdzic filtr powietrza i świece.

    A dzieje sie to tylko przy zimnym silniku czy po rozgrzaniu tez tak sie dzieje?
  • #14
    sbuli
    Level 19  
    Witam
    Być może masz uszkodzony modulator EGR bo objawy na to wskazują.
    Ponizej podam linki do forum gdzie możesz dowiedzież się więcej i sprawdzić . Jeśli to modulator to można kupić nowy za 90-100zł lub zaślepic układ recyrkulacji spalin.
    http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Num...72504827&page=0&view=collapsed&sb=5&o=21&vc=1
    http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Num...72412522&page=0&view=collapsed&sb=5&o=21&vc=1
    http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Num...72406797&page=0&view=collapsed&sb=5&o=21&vc=1
    Proszę napisz o rezultatach a napewno ktoś następny skorzysta.
    Pozdrawiam
  • #15
    almati
    Level 11  
    Jestem pewien że masz uszkodzone czujnik w aparacie zapłonowym(halotron-czujnik halla).Jeśli oczywiscie wyeliminowane sa inne możliwosci jak świece , przewody. W matizach to jest czesta usterka. A zawór EGR nie ma na to wplywu mozna to sprawdzic przez pominiecie go, a pozatym dziala na podanie odpowiedniej ilosci spalin.