Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 1.4 HDI - Wentylator pracuje non stop

09 Sie 2011 16:39 7375 19
  • Poziom 16  
    Witam

    Citroen C3 1.4 HDI 2002/2003r.

    W samochodzie był uszkodzony wentylator na chłodnicy,
    został wymieniony na nowy (jak wcześniej się zachowywał nie wiem).

    Po odpaleniu samochodu non stop się kręci na maksymalnych obrotach
    (z klimą wyłączoną i włączoną, bez różnicy).
    Przy teście Solusem Pro (interfejs) wiatrak startuje i zatrzymuje się.
    Po zgaszeniu samochodu kręci się jeszcze dobre parenaście sekund i dopiero zatrzymuje.

    Czujniki temperatury sprawne, pokazują poprawną temperaturę.
    Błędów brak.

    Pomysły?

    Dzięki i pozdrawiam Az
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Lexia w BSI idzie coś zamieszać w tym kierunku? (jeszcze Lexii nie podpinałem).

    Jest tam jakiś moduł typu opornice (uruchamiający bieg) czy coś podobnego?
    Przy chłodnicy nic nie ma.

    Ah jeśli wiatrak chodzi to w DATA w Solusie widnieje, że przekaźnik jest wyłączony
    i wiatrak się nie kręci ale może być to mylne - interfejs uniwersalny
    (test z niego działa poprawnie).
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Gdzie znajdę ten moduł?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Tutaj nie wpina się wtyczki przy wiatraku. Z wiatraka wychodzi wiązka kabli z kostkami - dwupinowa na zasilanie oraz trzypinowa.

    Dodatkowo z wiatraka wychodzi wiązka z przekaźnikiem.

    Po odpaleniu na jednym z pinów kostki trzypinowej podawane jest 12V które załącza przekaźnik i odpala wiatrak, na innym z pinów jest też podane 12V ale to dotyczy pewno obrotów wiatraka.

    Gdzie szukać przyczyny?
  • Poziom 13  
    Proszę podesłać mi numer nadwozia to zobaczę w dokumentacji technicznej Citroen co to może być
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Możliwe, jednak nie wiadomo czemu sterownik na białym przewodzie podaje 12V i załącza wiatrak.

    Wiatrak startuje po odpaleniu samochodu, wyłącza się z 15 sek po zgaszeniu
  • Poziom 13  
    Sprawdziłbym lexia parametry wszystkich czujników. Sprawdź też psf czy nie ma śladów wody. Pisałeś, że robiłeś test wentylatorów i wiatrak się zatrzymuje i startuje więc sterowanie powinno być ok
  • Poziom 16  
    Czujniki wszystkie OK - sprawdzone lexią.
    PSF?(jeśli chodzi o skrzynkę bezpieczników pod maską sprawdzałem rozebrałem jest OK)

    Po odpaleniu na fioletowym przewodzie w kostce 3 pinowej przy wiatraku znika masa
    i załącza się wiatrak (chodzi na max) - słychać pstryknięcie zintegrowanego
    przekaźnika w skrzynce bezpieczników pod maską po prawej,
    jak podamy tam masę to wiatrak zatrzymuje się.

    Fioletowy przewód prowadzi do sterownika silnika.

    W lexi jak chodzi wiatrak w parametrach:
    - przekaznik wentylatora: NIE (nieaktywny)
    - obroty wentylatora zadane: 0%
    - obroty wentylatora: 0%

    Jak rozgrzejemy auto obroty wentylatora: urosną np. do 20% przy 96 stopniach
    (sprawdzałem na rozłączonym wiatraku)

    Nie mam kompletnie pomysłu, wiązka OK, 3 piny z kostki wędrują prawidłowo (fioletowy i zółty do sterownik, biały do skrzynki bezpieczników po prawej stronie).
  • Poziom 16  
    Nie za bardzo rozumiem, w sterowniku mam zatelekodowane na "sterowanie przez przerywacz".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Bez zmian próbowałem. Czy to wentylator 2-3 biegowy czy 1 biegowy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Środkowego nie zwierałem - na nim jest potencjał 12V (aktualnie nie dysponuję autem, zewrzeć rozpinając go z wtyczki? o czym to świadczy jeśli się zatrzyma?).

    Ale jeśli zewrę skrajny (fioletowy) do masy wiatrak zatrzymuje się (wtyczka podłączona oczywiście).
  • Poziom 16  
    Podałem masę na pin środkowy, bez zmian.
  • Poziom 16  
    Problem rozwiązany, postawiłem jeszcze raz na wiatrak - uszkodzony moduł.