Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volvo 440 - gasnie na wolnych obrotach, kod bledu - 412

janekpilarski 23 Nov 2004 22:36 8287 20
e-mierniki
  • #1
    janekpilarski
    Level 15  
    witam. mam volvo 440 91 rok z silnikiem 1,7 na pelnym wtrysku (taki silnik byl tez w renault bodajze 19). jest przerobiony na gaz. problem jest nastepujacy: rano zawsze odpala odrazu, jak jest cieply tez nie ma problemu z odpalaniem. jezeli go odpale na benzynie i nie ruszam go to caly czas bedzie chodzil, na gazie bez ruszania zgasnie przy okolo 30 stopniach na silniku,pozniej trzeba troszke odczekac i odpali. problem robi się gdy odpale go rano i zaczne nim jechac po lekkim rozgrzaniu oczywiscie (mowa teraz o jezdzie na benzynie,zreszta na gazie jest tak samo),auto nie chce jechac, jest bardzo mulowate, tak jakbym jechał na recznym,gdy puszcze na chwile noge z gazu i wcisne sprzeglo to auto momentalnie zgasnie. i tak jest za kazdym razem gdy wcisne sprzeglo i zdejme noge z gazu. gdy auto jest rozgrzane to ta sytuacja robi się rzadziej i robi się zazwyczaj gdy np jade pod lekka gorke i po dojechaniu na wzniesienie wciskam sprzeglo to auto momentalnie zgasnie (czyli wtedy gdy ma ciezej).czytalem o podobnym przypadku w jakims fordzie i ktos mowil ze moze byc uszkodzony przewod jakis ktory odpowietrza skrzynie korbowa. czy moze byc to u mnie tez? jezeli tak to jak to wyglada w moim silniku, w ktorym miejscu dokladnie sie on znajduje? a moze to cos innego? prosze o podpowiedzi. swiece, przewody w n,kopulka i palec sa wymienione. silnik krokowy i czujnik temperatury (ssania)tez. Zrobilem odczyt bledow - wyszedl kod 412 - czyli informacja od czujnika pelnego otwarcia przepustnicy, a przeciez nie jest wogole otwarta. po zresetowaniu wychodzi kod 111,czyli wszystko ok,ale po ponownym przekreceniu stacyjki (bez odpalania) i znowu odczytuje kod o otwartej na maksa przepustnicy. nie moge dopatrzyc sie gdzie jest ten czujnik pelnego otwarcia przepustnicy, widze tylko zlacze od potencjometru (3 zylowe). gdzie mam szukac tego czujnka? w informacji serwisowej mam wskazowke ze prawdopodobnie kabel od tego czujnika jest przerwany, ale gdzie on jest? prosze o wskazowki. dziekuje
  • e-mierniki
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To złącze 3-pinowe przy zespole przepustnicy to właśnie od czujnika położenia przepustnicy sprawdzałeś ten czujnik? Możesz mieć zwarcie w instalacji ew. przerwe lub któryś zacisk chwilami nie łączy.Jednak jeśli cpu wykrywa awarie już po włączeniu zapłonu to wygląda na stałe uszkodzenie.
  • #3
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To złącze 3-pinowe przy zespole przepustnicy to właśnie od czujnika położenia przepustnicy sprawdzałeś ten czujnik? Możesz mieć zwarcie w instalacji ew. przerwe lub któryś zacisk chwilami nie łączy.Jednak jeśli cpu wykrywa awarie już po włączeniu zapłonu to wygląda na stałe uszkodzenie.
  • #4
    janekpilarski
    Level 15  
    ale to zlacze to jest potencjometr, jak mierze opornosc pomiedzy zlaczami to zmieniaja sie
  • #5
    janekpilarski
    Level 15  
    pomierzylem nawet ten potencjometr miedzy krancowymi ma 2,2k, pozniej miedzy suwakiem a ktoryms z koncow ma albo 1,1k albo 2,8k w zaleznosci jak jest otwarta przepustnica. oczywiscie opornosc zmienia sie plynnie
  • #6
    janekpilarski
    Level 15  
    ma ktos moze jakies pomysly? gdzie szukac czujnika pelnego otwarcia przepustnicy
  • e-mierniki
  • #7
    wloc
    Level 34  
    Z drugiej strony gaznika jest mikrowylacznik jest rozwierany gdy docisnie go dzwignia od linki
  • #8
    mariuszjank
    Level 12  
    Jaki układ wtryskowy? renix czy bosch jaki silnik 18f,ft,e to ważne każdy jest inny pozdrawiam Mariusz Jankowski
    V440-1994 1.8 B18U+LPG Leszno wlk
  • #9
    janekpilarski
    Level 15  
    silnik b18ep, wczoraj rozebralem kolektor ssacy,wymienilem uszczelke i przyjrzalem sie dzwigni gazu z bliska,ale oprocz potencjometru nic tam napewno nie ma,zadnego wlacznika informujacego o pelnym otwarciu przepustnicy,a blad po zresetowaniu nadal wyskakuje. gdzie mam szukac usterki. za co jest odpowiedzialny map sensor? czy warto go wymienic? i jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik przykrecany z przodu silnika obok silnika krokowego? ( w instrukcji po niemiecku pisze "pingelsensor", ale nigdzie nie moge znalezc przetlumaczenia
  • #10
    mariuszjank
    Level 12  
    W 18ep brak czujnika pełnego otwarcia,komp sprawdza pełne otwarcie z potencjometru nap co najmniej (tak podaje sewisówka)4.8V ze środkowego kołka ,skrajny0V i 5V Sprawdz omomierzem przy pełnym otwarciu przep. między środkowym kołkiem a jednym ze skrajnych powinno być 0Ω lub test dynamiczny
    [url]http://bogstr.republika.pl/volvo/gniazdo.html tryb 2 komputer sprawdzi potencjometr i wyśle kod 334 jeśli jest ok .Czujnik na śrubie głowicy to czujnik spalania stukowego czarny,zielony temp.płynu chłodzącego w załączeniu schemat wtrysku i opis b18ep,fp,f
  • #11
    janekpilarski
    Level 15  
    a masz moze caly schemat do volvo. dziekuje za porady. jutro sprawdze. pozdrawiam
  • #12
    mariuszjank
    Level 12  
    gdzieś mam link poszukam
  • #13
    mariuszjank
    Level 12  
    gdzieś mam link poszukam
  • #14
    janekpilarski
    Level 15  
    ponownie witam. napisze ci jak zrobilem ten test i powiesz mi co jest nie tak lub co zle robie. zaloczylem ten test 2 poprzez dwa przycisniecia przycisku z odstepem 2 s i dioda zaczela mrugac i zaczolem ruszac powoli od poczatku do konca ta przepustnica tak ze 3 razy, ale dioda caly czas mruga. w zwiazku z tym pytanie: kiedy powinien wyskoczyc ten kod (3-3-4) o niby sprawnosci potencjometru? bo caly czas mruga. potencjometr ma opornosc od 900 om do 2,2 kom i zmienia sie plynnie niby, wuja ma taki sam silnik i takie same rezystancje (bo ty pisales ze ma miec w skrajnym 0 om, a on ma najmniej 800 om). napisz czemu mi nie wyskakuje po poruszaniu przepustnica zaden kod tylko caly czas mruga dioda. dzieki
    p.s. czy znalazles ten link do schematu?
  • #15
    janekpilarski
    Level 15  
    znalazles ten link? napisz mi czy dobrze robie test
  • #16
    mariuszjank
    Level 12  
    sory że tak długo test jest ok nie każdy komp odpowiada kodem
    cytuje " 3. Diagnostyka tryb 2; test czujników i przełączników

    a/ włożyć wtyczkę w gniazdo 2 i odblokować pilotem sterowanie silnikiem

    b/ włączyć zapłon poz. KP II

    c/ nacisnąć przycisk 2 razy z przerwą 1 do 3 sek. Dioda powinna mrugać z częstotliwością paru Herców (j. nie to powtórzyć)

    d/ pokręcić powoli przepustnicą . powinien pojawić się kod 3-3-4 jeżeli potencjometr

    przepustnicy O.K. i.t.d.Jest to test poszczególnych urządzeń, i czujników, których normalne załączenie daje sygnał do ECU; są to:

    - potencjometr przepustnicy w położeniu min, max, podczas obrotu . w moim nie odpowiada ECU "
    W moim odpowiada b18u,jeśli Masz miernik uniwersalny Zmierz napięcie na ślizgaczu potencjometru czy zmienia się od ok0V do ok 4.8V .A swoją drogą u mnie jest ciągle błąd elektrozaworu filtra z węglem drzewnym a tego zaworu nie ma w tym silniku i nie było.To daje do myślenia? A przypadkiem gazownicy nie rozcieli przewodu zasilającego do cewki zapłonowej i nie zrobili na okrętke? jak u mnie za niskie napięcie i elektronike diabli wzieli w module! co do linka gdzieś zgubilem ale mam coś w pobliżu daj adres priv.
    pozdrawiam Mariusz Jankowski
    mariuszjank(malpa)yahoo.co.uk
    V440-1994 1.8 B18U+LPG Leszno wlkp.

    Dodano po 22 [minuty]:

    dla zainteresowanych schematy volvo
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic105986.html
  • #17
    janekpilarski
    Level 15  
    janekpilarski(malpa)wp.pl - moj adres, bede ci wdzieczny za wszelkie schematy i instrukcje. powiem ci ze ta usterka juz nawet na nagrzanym silniku mi sie robi prawie za kazdym razem jak sciagne noge z gazu i wcisne sprzeglo - auto pyka na obrotach 600-300 i gasnie momentalnie, zwlaszcza jak wczesniej jade pod gorke(czyli przy obciazeniu). Pomoz mi kolego bo juz nie wiem co robic

    Dodano po 11 [minuty]:

    a i jeszcze jedno pytanie: czy w tym volvo robi sie cos takiego jak "adaptacja przepustnicy"? jesli tak to jak, czy to moge sam zrobic (bo wiadomo w warsztatach umiom tylko brac pieniadze. czy tez moge miec taki problem w zwiazku z brakiem adaptacji?
  • #19
    mariuszjank
    Level 12  
    A może Masz zatkany przewód dolotowy powietrza jakiś gazownik włożył zwężke i ona jest luźna i zatyka czasem dolot lub coś ?
  • #20
    janekpilarski
    Level 15  
    witam, zrobilem wczoraj pomiar kompresji na cylindrach i mam kolejno 13 - 9 - 11 - 6 . pozniej sciagalem na pracujacym silniku pokolej przewod z kazdej swiecy ( pracowal wtedy na 3 swiecach) i za kazdym razem byla roznica w spadku obrotow( nawet na tym co ma tylko 6) ale jak zdjolem przewod z tego co mial najwiecej(13) to bylo brak roznicy!!!a to przeciez najszczelniejszy cylinder!. co moze byc? ( przewody, kopulka i palec z drugiego volvo przelozone) czy wlasnie powodem gasniecia na wolnych obrotach moze byc brak pracy najszczelniejszego tloka i tym samym chamowanie obrotow silnika? czy dobrze se to kalkuluje?
  • #21
    koslajda1202
    Level 10  
    Witam mam volvo 440 1.8i b18u od 3 lat nigdy nie przerobił bym tego silnika na gaz miałem takie problemy gdy sprowadziłem auto z Niemiec czasami chodził idealnie a często gasł rzucał obrotami miał 7błędów nie wiem jak jest z gazem ale na benzynie jest to przyczyna tylko i wyłącznie silnika krokowego który miał przerwę i źle odczytywał impulsy przesyłane z czujnika temperatury jeśli wyskakuje ci stale ten błąd odłącz plusowy zacisk akumulatora na kilka minut nie zapominaj o radiu jeśli masz z kodem czy uruchamiałeś automatyczny test wszystkich siłowników jeśli nie wiesz jak sobie z tym poradzić to daj mi znać poradzę ci kosmala0(malpa)poczta.onet.pl


    w tym samochodzie zawór oczyszczania zbiornika jest nad filtrem węgla aktywnego znajduje się z prawej strony pod błotnikiem