Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 106 - 1.5 diesel ciezko pali na zimnym silniku

rmboss 09 Aug 2011 21:05 6995 8
  • #1
    rmboss
    Level 10  
    Kupilem dziewczynie 106 w dieslu - zadbana - jedyne 70 tys przebiegu miala jak ja kupilem. Zero wkladu finansowego, po czasie wymienilem tlumik az od silnika do konca, klocki i okladziny, olej, wczoraj filtr paliwa.

    Co do problemu: Samochod tak nagle z dnia na dzien nie chcial zapalic. Podejrzenia poszly na swiece, sprawdzilem wszystkie sa sprawne. Pozniej padlo na filtr paliwa bo chyba w nim byl oryginalny jeszcze 13 letni - chyba ze ktos wymienil na filtr Peugeota.

    Wymienilem filtr, sutacja ta sama. Na cieplym odpala jak zyleta na zimnym wcale lub po bardzo dlugim kreceniu. Pompowalem gruszka ale tez roznicy nie ma. Odrzucam pompe bo jak chodzi to chodzi jak rakieta. Swiece tez nie, filtr tez nie. Czy jest jakis czujnik temp. ktory steruje dawka paliwa ?

    Paliwo sie nie cofa bynajmniej tak wynika z mojej obserwacji.



    Kontrolka od swiec wogole sie nie zapala, mrugnie tylko, czy jest jakies urzadzenie odpowiedzialne za podgrzewanie swiec ? Bo tak zawsze choc 2 sekundy sie popalila jak na dworzu bylo cieplo.


    Prosze Was o pomoc i z gory dziekuje.

    Znalazlem 2 czujniki, jeden niebieski drugi zielony, jeden mierzy temperature plynu chlodzacego drugi nie wiem co. Nie zmieniam ich narazie bo dalej cos mi nie psauje.

    Pokrecilem go dlugo chwycil, dalem mu pochodzic tylko 10 sekund i zgasilem. Drugi raz zapalil od reki juz po 10 sekundach wiec nic te czujniki wspolnego nie bede bo plyn sie zapewne nie podgrzal jeszcze.

    Co myslicie o cogajacym sie paliwie ? Ale jak sie przygladam wezykom nic sie nie cofa i jak pompuje grucha tez nic specjalnie sie nie przesuwa bo w wezach pelno.

    W sumie pompa odpada, bo jak jest cieply to zapala za jednym obroceniem rozrusznika a jak jest zimny jak teraz to mimo ze paliwo nie zdazylo by sie cofnac to kreci tak z 3 razy. Moze jednak te czujniki ? Ten niebieski mierzy temperature plynu i podaje informacje do swiec jak maja grzac ? Bo nie wiem czy Wam pisalem ze nawet rano jak jest chlodno po przekreceniu stacyjki lampa od swiec gasnie od razu i od razu slychac cykniecie tak jakby wogole nie podgrzewal swiec. Nie wiem juz sam
  • Helpful post
    #2
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
  • #3
    rmboss
    Level 10  
    qwertyuiop1000 wrote:
    Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:


    Dzieki za odpowiedz. Napisalem w moim poscie, ze swiece zarowe nie grzeja, to znaczy sa sprawne ale po wlaczeniu zaplonu bez wzgledu jak dlugo stoi kontrolka gasnie po 0,5 sekundy i slychac przekaznik ktory od razu tez wylacza grzanie.

    Dowiedzialem sie ze za grzanie swiec jest odpowiedzialny zielony z dwoch czujnikow. Niebieski to wskazniki na desce, zielony to informacja dla sterownika jak cieply jest plyn i na podstawie tej informacji mamy rozne dlugosci grzania swiec.

    Kupilem oba czujniki bo byly tanie i zaraz zabieram sie za ich wymiane. Ciezko tam dojsc ale sproboje. Dam znac czy cos sie zmienilo.

    Rafal

    Edit: Oba czujniki wymienione, nic sie nie zmienilo. Dalej kontrolka od swiec gasnie po ok 0,5 sekundy i przekaznik slychac, tak jakby cos nie pozwalalo podgrzac swiec.

    Dodano po 3 [godziny] 11 [minuty]:

    Winowajca okazal sie przekaznik jak pisal kolega. Nie podawal wogole pradu na swiece. Na dniach kupie nowy i dam znac czy zadzialal.

    Rafal
  • #4
    chojinka
    Level 29  
    Daj znać koniecznie co wyszło! mam to samo ale autko pali od kopa za każdym razem- boje się zimy więc będę działał szybko!
  • #5
    rmboss
    Level 10  
    Wyszla lipa. Nowy przekaznik rozwiazal problem, swiece grzeja autko pali, ale grzac nie przestaja. Jade dzisiaj wymienic go na inny moze wadliwy. Dam znac.

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    Nic nie dalo na drugim przekazniku tez z beru grzeje caly czas i nie przestaje, kontrolka od swiec sie pali caly czas wiecie moze gdzie jest problem ?

    Rafal
  • #6
    chojinka
    Level 29  
    może jakiś dobry elektryk pomoze. w poniedziałek będę miał używki przekaźniki to zdam relację jak u mnie wyszło.
  • #7
    rmboss
    Level 10  
    Chyba nie bedzie tu potrzebny zaden dobry elektryk bo to zapewne pierdol. Albo ten przekaznik jako zamiennik beru jest zly, albo cos u mnie.

    Jezeli ktos sledzi ten watek prosze o pomoc.

    Rafal

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Zeszlem na dol i odlaczylem czujnik temperatury wody - ten zielony co daje info do sterownika jak grzac dlugo swiece. Kontrolka gasne po jakis 20 sek - czyli grzeje jakby czujnik byl zrabany - dobrze bo go odlaczylem.

    Nie mam starego bo sie uszkodzil przy wyciaganiu, czy moge jezdzic na odlaczonym ? Nie bede grzal mu tak dlugo swiec tylko zapale go po jakis 3 sekundach i wtedy tez gasnie.

    Czy czyms to grozi czy musze kupic jeszcze jeden czujnik ?

    Rafal
  • #8
    chojinka
    Level 29  
    moje HDI nie zapala kontrolki bo:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1187101.html
    widziałem wiosna jak na ułamek sekundy zapalała się spirala. dziś wymieniłem przekaznik świec żarowych i nic sie nie zmieniło więc czekam na ochłodzenia.
    Sprawdzałeś kable do świec?
  • #9
    rmboss
    Level 10  
    Nie rozumiem Twojej odpowiedzi. Spalony byl przekaznik, wymienilem i grzeje i zapala i pali od reki. Problem byl nastepny ze grzac nie przestawal, znalazlem tez wine tego - czujnik zielony ktory wymienilem na brazowy. Odlaczylem go i rozlacza grzanie ale grzeje za dlugo. Wiec musze wymienic czujnik temp.

    Pytalem sie czy narazie tak moge jezdzic.

    Rafal