Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[PIC16F877A][nieznany] Zwiesza się / resetuje po chwili działania

smoker 09 Aug 2011 21:09 2036 13
    smoker
    Level 18  
    Wykonałem układ według strony:
    eDrum
    Niestety firmware jest zamknięty, dystrybuowany tylko w Hexie.
    Jest to mój pierwszy mikroprocesorowy układ, więc nie mam żadnego doświadczenia. Udało mi się go uruchomić, jednak bardzo często zawiesza się, wywala krzaki na LCD lub się restartuje. Zwykle problem pojawia się podczas mocniejszego uderzenia w pad perkusyjny (duża "szpilka" z przetwornika piezo na wejściu LM324), czasem sam z siebie, albo podczas "pstrykania" lutownicą transformatorową podłączoną do tego samego gniazdka co zasilacz wtyczkowy tego układu. Kombinowałem na wszystkie strony z kondensatorami filtrującymi napięcie dla PICa, przy nóżkach układu mam podłączone równolegle 1800uF, 100nF i 1nF oraz przy wzmacniaczach operacyjnych 1uF i 100nF - niestety to nie pomogło. Próbowałem też różnych zasilaczy, w tym 12V z zasilacza komputerowego. Wszystkie nieużywane wejścia procka mam ściągnięte do masy. Firmware jest dobry, w sieci można znaleźć bezproblemowo działające wykonania tego projektu. Co jeszcze powinienem sprawdzić?
    smoker
    Level 18  
    Próbowałem - układ docelowo będzie zmontowany w obudowie rack 19" od uszkodzonego switcha. Problem z lutownicą ewidentnie pochodzi od zasilania - na zasilaniu z baterii 9V układzik nie łapie zakłóceń EM nawet bez ekranu, za to po odłączeniu części analogowej i uziemieniu wejść ADC PIC resetuje się przy "tricku" z lutownicą. Analogicznie, jak lutownicę podłączę do gniazdka na innej fazie problem znika (pozostaje tylko zwiech od ew. uderzenia w pad).