Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Picasso 2.0 HDI uszkadzające się koła pasowe.

tomcio 10 Sie 2011 00:11 12974 19
  • #1 10 Sie 2011 00:11
    tomcio
    Poziom 26  

    W ciągu 1,5 roku i przebiegu około 20 tyś km padły mi 3 koła pasowe. Ostatnie chodziło 5 miesięcy, teraz mam już 4 koło pasowe. Koła pasowe miałem różnych firm, łącznie z tym wzmacnianym.
    Teraz kupiłem podobno oryginał, ale też już słychać piszczenie.

    W czym może być problem, w samych kołach czy?

  • #2 10 Sie 2011 00:13
    zeimp
    Moderator Samochody

    No ale co dokładnie się z nimi dzieje?

  • #3 10 Sie 2011 00:46
    tomcio
    Poziom 26  

    Każde koło zaczyna piszczeć i się rozwulkanizuje, wystają białe "kawałki" z części kołnierza, gdzie się przykręca koło.
    Dwa pierwsze koła poszły na reklamację i ją uznali, teraz trzeci "idzie". Pasek napędzający jest nowy.
    Z tej firmy w 406h HDI 2,2 koło pracuje bez problemu, u mnie padło.

  • #4 10 Sie 2011 06:20
    T5
    Moderator Samochody

    A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte?
    Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.

  • #5 10 Sie 2011 08:28
    tomcio
    Poziom 26  

    U mnie nie ma takiego sprzęgła na alternatorze, zastanawiałem się czy nie założyć.
    Nie wiem jak powinno być bo samochód używany .
    Jak kupiłem samochód to koło pasowe było z wyglądu stare, a przejechałem na nim około 30 tyś.

  • #6 10 Sie 2011 08:46
    mlodywilq
    Poziom 13  

    Jeżeli nie masz pewności czy to oryginał to kup prosto z ASO. Nie kupuje się zamienników kół pasowych. Sprawdź napinacz i rolki

  • #7 10 Sie 2011 10:06
    tomcio
    Poziom 26  

    Trzy koła to zamienniki, jedno wzmacniane, teraz kupiłem oryginał, tak twierdził sprzedawca, z tym , że jest to koło pełne, nie ma widać charakterystycznych dziur.
    Jak się teraz rozpadnie to pojadę do serwisu i kupuję u nich.

  • #8 10 Sie 2011 13:55
    mlodywilq
    Poziom 13  

    podaj numer VIN to podam Ci numery oryginalne części. I będzie 100% pewność. Powinno być 0515V6 626,03 zł cena w aso

  • #9 11 Sie 2011 08:53
    tomcio
    Poziom 26  

    Nr Vin wysłany jako wiadomość prywatną.
    Nie chcę podawać publicznie nr vin.

  • #10 11 Wrz 2011 22:13
    Remi80
    Poziom 11  

    Najlepszy sposób to założyć sprzęgiełko na alternator i wtedy koło pasowe możesz założyć sztywne,wielokrotnie robiłem tak bo niestety podróbki kół pasowych nie sprawdzają się.

  • #11 14 Wrz 2011 11:52
    OsinskiArtur
    Poziom 13  

    Witam.
    Proszę o podanie mi numeru alternatora, lub dokładny model/typ silnika, nazwę pojazdu, pojemność itp.

    To sprawdzę Panu jakie powinno być u Pana założone koło pasowe na alternatorze czy z sprzęgłem czy bez oraz podam Panu dokładne wymiary koła oraz odsadzenie koła od ucha mocującego dzięki temu , będzie Pan wstanie sprawdzić czy od strony alternatora jest wszystko ok.

    Pozdrawiam Artur

  • #12 10 Lis 2011 09:57
    radza1234
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam identyczny problem w Citroenie Berlingo 2,0 HDI z 2000r. wymieniam przeciętnie raz w roku koło pasowe, chętnie bym wymienił na sztywne i założył sprzęgiełko na alternatorze. Czy w Berlingo się da i jakie są numery katalogowe.
    Pozdrawiam Marek

  • #13 10 Lis 2011 12:26
    OsinskiArtur
    Poziom 13  

    Witam.

    Proszę zdobyć numery alternatora to postaram się Panu odpowiedzieć, nie wiem czy niema Pan czasem alternatora produkcji mitsubishi. Proszę o numer to powiem co i jak.

    Pozdrawiam Artur

  • #14 10 Lis 2011 20:36
    misiek14051990
    Poziom 15  

    kolo "sztywne" numery oem citroen:
    CITROËN 0515.V5
    CITROËN 0515.V6
    CITROËN 515.V5
    CITROËN 515.V6
    sprzęgło jednokierunkowe alternatora:
    CITROEN?PEUGEOT 5935 27
    oczywiscie dla berlingo w/w

  • #15 12 Lis 2011 12:18
    radza1234
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi. Piszę dopiero dzisiaj bo nie mogłem odczytać typu alternatora, części zamienne już podaliście, ale dla pewności podaje numer alternatora z faktury:Ca 1509 PSA. Widzę, że są cztery sztywne, czym się różnią, czyż bym musiał wyjąć stare i dobrać w serwisie identyczne wymiarowo?
    Pozdrawiam
    Marek

  • #16 14 Lis 2011 07:14
    OsinskiArtur
    Poziom 13  

    Witam.

    Nie znam się na kołach poza alternatorem, więc w tym wypadku musisz słuchać kolegów co piszą wyżej.

    Natomiast znam się na alternatorach i kołach do nich. Samo oznaczenia CA1509, jest to popularne oznaczenie alternatora, ale nie mówi jakiego masz producenta.
    CA1509, jest produkawane przez klika firm : Valeo (dwa rodzaje A14VI.. i SG15..), Mitsubishi (np.: A4TF0091) i Bosch (0124615002)

    Jak widzisz , musisz co najmniej znać producenta, jak jest problem znaleść numery na alternatorze to spróbuj chociaż umieścić tu jego zdjęcie to powiem Ci co i jak.

    Pozdrawiam Artur Osiński.

  • #17 14 Lis 2011 19:09
    Megawe
    Poziom 28  

    Sprężarka od klimatyzacji stawia większy opór niż alternator.
    Jeżeli włączymy klimę przy 3000 obrotów to może koło tego nie wytrzymać.

  • #18 15 Lis 2011 13:20
    radza1234
    Poziom 9  

    Tylko, że ja w moim Berlingo nie mam klimy.

  • #19 15 Lis 2011 19:22
    misiek14051990
    Poziom 15  

    witam.
    kolego to nie sa rozne rodzaje tylko jedno kolo pod roznymi symbolami
    pozdrawiam:)

  • #20 27 Wrz 2012 20:59
    zeimp
    Moderator Samochody

    Zamykam na pdst.:


    Regulamin
    3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME