Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skrzynia ZF Ecomat HP 500 - schemat

marcin18h 10 Sie 2011 08:36 6838 6
  • #1 10 Sie 2011 08:36
    marcin18h
    Poziom 2  

    Witam, poszukuję schematu elektrycznego skrzyni ZF Ecomat HP 500
    marcin18h(malpa)gmail.com

    0 6
  • #2 01 Paź 2011 09:12
    sp6vxh
    Poziom 9  

    Dokumentacja wysłana. Jeden plik to kompletna dokumentacja naprawy a drugi to schematy i wykresy dotyczące skrzyni zamontowanej w Renault R312 przy zastosowaniu sterownika w aluminiowej obudowie. Dla innych aut może się troszkę różnić osprzętem - w mojej Renówce jest analogowy czujnik położenia pedału gazu, w innych autach stosuje się sygnał PWM. Sam szukam dokumentacji dotyczącej Volvo. Po przebudowie skrzyni (z 4 biegów na 5) dostałem sterownik właśnie od Volvo i brak tego sygnału powoduje przełącznie biegów przy niskich obrotach i uniemożliwia poprawną pracę retardera.

    W załączeniu serwisówka naprawy skrzyń ZF ecomat HP500 i HP590 oraz dokumentacja dla tych skrzyń montowanych w autobusach Renault wraz ze schematami

    1
  • #4 27 Sie 2012 11:16
    sp6vxh
    Poziom 9  

    Po wielu godzinach poszukiwań, wciąż nie mogę znaleźć wiarygodnych informacji na temat częstotliwości i zakresu stopnia wypełnienia sygnału PWM informującego sterownik o położeniu pedału gazu. W moim aucie (renault R312) oryginalnie zastosowany był czujnik analogowy połączony cięgnem z pompą wtryskową. Zwracał do sterownika sygnał napięciowy z zakresu 1..5V. Po przebudowie skrzynia na pięcio biegową wymienić musiałem również sterownik. Wygląda jednak na to, że ignoruje on sygnał analogowy (czujnik A3) i jest skonfigurowany do współpracy z czujnikiem podającym sygnał PWM (w dokumentacji opisany jako opcjonalny A8). Nie mogę jednak znaleźć rzetelnych informacji na temat parametrów pracy tego sensora aby zbudować konwerter, ani znaleźć samego sensora by przerobić wiązkę i zamontować sensor PWM. Prawdopodobnie częstotliwość podstawowa wynosi 100 Hz, stopień wypełnienia 10..50%. Czy ktoś może potwierdzić te informacje?
    Pozdrawiam, Arek. Skrzynia ZF Ecomat HP 500 - schemat

    1
  • #5 10 Wrz 2012 23:22
    sp6vxh
    Poziom 9  

    Kolejna porcja dokumentacji do skrzyń 500 i 600 ale ze sterownikami EST46 i EST47. W okolicach 170 strony schematy elektryczne połączeń, w okolicach strony 77 okład połączeń wewnątrz auta. Rozpisane kilka wersji wtyczek stosowanych w różnych wariantach

    1
    Załączniki:
  • #6 10 Wrz 2012 23:32
    sp6vxh
    Poziom 9  

    I jeszcze jeden plik, troszkę mniej wartościowy (z racji języka), ale też zawiera cenne informacje zwłaszcza o systemach Renaulti różnicach między tym systemem, a systemem PEGASO. Opis stanowiska serwisowego w języku hiszpańskim. Schematy, a właściwie rozpiski połączeń na końcu pliku w apendixach.

    1
  • #7 05 Paź 2012 21:26
    Andrzej62
    Poziom 11  

    Poszukuje kodów błędów do tej skrzyni w j.polskim

    0