Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2.5 TD 1997/8 słaby/nie wchodzi na obroty

Uaz2.4 10 Aug 2011 13:58 4688 3
  • #1
    Uaz2.4
    Level 9  
    Witam

    Mam problem z moim Transitem, ponieważ jest on bardzo słaby, check sie nie świeci, zawór egr zaślepiłem, intercooler wyczyściłem lecz to nic nie pomogło, jest nadal bardzo słaby, w czym może tkwić ten problem.[/img]
  • #2
    radzio740
    Level 17  
    a jak tam turbina slychac ze pracuje i co widac z rury , filtr paliwa i powietrza sprawdzales i ewentualnie ustawienie zaplonu
  • #3
    Uaz2.4
    Level 9  
    filtr paliwa i powietrza sprawdzałem, turbina daje słabo a zawór który reguluje ilość powietrza (gruszka z potencjometrem) w ogóle się nie rusza , potencjometr na zaworze egr nie ma oporu ?
  • #4
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka.
    Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować, bo ma czujnik.

    Niejasno piszesz o gruszce zaworu POWIETRZA z potencjometrem (?). W Epicu są trzy gruchy - jedna ciśnieniowa turbiny bez czujnika, podciśnieniowa EGR-a z czujnikiem i podciśnieniowa przepustnicy bez czujnika (przynajmniej w wersji 86KM tak jest). Te dwie podciśnieniowe sterowane są przez ten sam wspólny elektrozawór. Więc nie bardzo kumam o czym piszesz...

    Jeżeli masz IC, to chyba jest to wersja 100KM lub 115KM - bardzo rzadkie...

    Jedyną pełną informację o Epicu - łącznie z kodami błędów i danymi do pomiaru poszczególnych obwodów - znajdziesz pod linkiem:

    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144

    Jak radził kolega wyżej - warto sprawdzić kąt statyczny wyprzedzenia wtrysku na pompie (też masz w linku jak).