Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana pompy wtryskowej Audi A6 2.5 TDI V6 adaptacja zaprogramowanie pompy VP44

10 Sie 2011 16:56 55330 26
  • Poziom 10  
    Witam.
    Problem jest taki, że przełożyłem pompę wtryskową w Audi a6 2,5TDI V6 w miejsce starej VP44 o symbolach 059 130 106 J zamontowałem pompę z symbolami 059 130 106 DX (na 100% sprawna bo wyjąłem osobiście z samochodu który sam gasiłem jako ostatni. :) )
    Auto oczywiście nie chce odpalić (chyba, że na jakimś środku samostarcie ;P wiec silnik też w 100% ok).
    Błedy jakie pokazał VAG na początku:
    17978 - engine blocked by immobilizer
    01265 - sheware version to dekode DTC
    31-10 - please register/activate intermittent
    01262 - sheware version to dekode DTC
    31-10 - please register/activate intermittent
    01375 - valves for engine mounting stage 1
    31-00 open to short ground
    00777 - Shevare version. To decode all DTCs
    48-10 - please register/activate intermittent

    Po skasowaniu błędów po raz kolejny się nie pojawiły natomiast pojawiły się 3 nowe błędy związane z pompą i czujnikiem:
    01318 - Control module for injection pump (j399)
    03-00 no signal
    01318 - shaware version. To decode all DTCs
    49-00 - please register/activate
    00523 - Shavare version. To decode all DTCs
    30-00 - please register/activate
    Tych błędów juz skasować nie moge i pojawiają się zawsze po podłączeniu akumulatora.

    Z tego co mi wiadomo muszę zrobić adaptacje, pytanie czy potrzebny jest do tego kod PIN samochodu (niektórzy twierdzą, że nie wystarczy tylko login jeden ze standardowych)?
    Drugie pytanie, jeżeli loguję się poprzez kod aktywacyjny: 11463 i VAG com umożliwia wejście na kanał 50 ale tylko jest odczyt (nie ma opcji testuj oraz zapisz potrzebnych do adaptacji, znaczy myślę, że się pojawią jak wpiszę 7 cyfrowy kod pin).
    Teraz pytanie, jak wygenerować taki 7 cyfrowy kod PIN, dysponuje komputerem, niebieskim kabelkiem, który łączy się z VAG-com, kabelkiem VAG-Tacho 3.0 oraz Kabelkiem VAG commander 1.4

    Ok błąd 00523 udało się usunąć VCDs zostały tylko błędy:
    01318 - Control module for injection pump (j399)
    03-00 - no signal
    01318 - Control module for injection pump (j399)
    49-00 - no communication

    Jak wchodzę do adaptacji na kanał 50 poprzez VCDs mam już opcje testuj tylko, że podczas testu wyrzuca error (jest wartość 32000 oraz new value - czyli wartość testowana również 32000 - podczas testu tej wartości wyskakuje error, może mam wpisać inną wartość?)
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 27  
    Bez koduPIN nic nie zrobisz ,masz commandera to wyciąg PIN z licznika,albo wyłącz immo i zobacz czy odpali.
  • Poziom 10  
    Właśnie immo wyłaczone i pozostały tylko te dwa błędy zwiazane z pompą, i nie mogę jej adaptowac, pin jako taki wyciągłem tylko że dziwne bo inny pin wziąłem z licznika a inny ze sterownika, ale i tak lipa bo ani ten ani drugi nie działa :( czyli dalej mam zły pin, chyba ze program źle przelicza :(
  • Poziom 16  
    Czasem ratowałem sie w takiej sytuacji adoptujac ECU silnika do deski. Pompa przy okazji automatycznie sie dopasowywała.

    Jaki masz symbol silnika oraz z jakiego silnika pochodzi nowa-używana pompa?
  • Poziom 10  
    Silnik tej od dawcy z 1999roku ma symbol AFB 150KM natomiast silnik biorcy z 2002roku ma symbol AYM 155KM Oba oczywiście 2.5TDI Acha mam prośbe jak mam zrobić to dopasownie ECU do deski ? Jak za to sie zabrac jak to ugryźć ?
  • Poziom 31  
    Zapomnij o dopasowaniu tej pompy do tego sterownika. Może, jak wrzucisz do ecu (AYM) wsad z ecu od AFB i zgadasz to z zegarami. ...ale też wątpię, bo AFB miały sterowniki na dwóch epromach, a AYM na jednym flash (29f400 lub 29f800). Daj numery sterowników i zegarów z obu aut to zobaczymy co z czym zgadać.

    P.S. Na PW nie pisałeś, że pompę masz z innego silnika :evil: .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Cytat:
    Silnik tej od dawcy z 1999roku ma symbol AFB 150KM natomiast silnik biorcy z 2002roku ma symbol AYM 155KM


    Moim zdaniem w tym wypadku bez sensu jest zmieniać Twoją pompe na tą z afb. Chyba też AFB ma komunikacje K linią, a ta nowsza pompa lata po canie ale nie jestem w 100% pewny.Odwrotnie to może jeszcze chciałoby sie kombinowac, a jesli chcesz pojeździć tym autkiem to zastanowiłbym się nad regeneracja, np w krotoszynie dobrze sobie z tym radzą. Jeśli chcesz moge Ci przesłac na prv procedure adaptacji ecu silnika do dechy, ale w twoim przypadku to nie zagra.
  • Poziom 31  
    [quote="gvw"]
    Cytat:
    . Chyba też AFB ma komunikacje K linią, a ta nowsza pompa lata po canie ale nie jestem w 100% pewny.Odwrotnie to może jeszcze chciałoby sie kombinowac


    Co do komunikacji masz rację, ale w drugiej części swojej wypowiedzi już nie. Sterownik pompy ma zapisane w sobie tzw "mapy" i one muszą się zgadzać z "mapami" ecu. Jestem prawie pewien, że wsady z ecu od obu silników różnią się nawet adresami poszczególnych map. Kiedyś wsadziłem ecu od AKE(180KM) do AKN(150KM)
    Z immo sobie poradziłem, ale autem i tak nie dało się jeździć. Wolne falowały, szarpał ,tracił moc.

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Zapomniałem. Pompa od afb nie ma w sobie immo, a ecu od aym tego wymaga. I jestem też prawie pewien, że jak się dobrze przyjżysz to zobaczysz różnicę w wyglądzie obu pomp.
  • Poziom 16  
    W ten oto sposób robi sie juz problem z ta podmianką..
    Kolego zarebaluk, nie napisałeś dlaczego chcesz wymieniać pompe. Jeśli w Twojej padł tylko sterownik to można sobie z tym sprawnie poradzić, a koszta sa naprawde znośne bo nawet w 500zl możesz sie zmieścić, a i duzo mniej zamieszania niz z ta podmianką.
  • Poziom 10  
    Więc tak dałem do regeneracji starą pompę i okazało sie że po zamontowaniu pojawia się dalej błąd :
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    03-00 - No Signal
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    49-00 - No Communications

    Sprawdziłem przejścia wtyczki pompy do sterownika silnika i niby wszysko ok a auto nie chce odpalić, czyżbym musiał tez adaptować oryginalną pompe ? czy problem jest gdzie indziej, i pytanie czy sterownik abs ma coś wspólnego z odpaleniem silnika, bo przy jego diagnozie wyskakuje błąd i zawiesza sie program VAG-com jak dotąd mnie to nie martwiło bo celem jest odpalić silnik ale wszystkie możliwe opcje zawiodły, komputer sprawdony, pompa sprawdzona, przewody tez, moze jakiś przekaźnik jeszcze do spradzenia bo żadnego nie sprawdzałem bo nie wiem ktory, bezpieczniki ok
  • Poziom 23  
    A zasilanie pompy to masz ( sprawdz bezpieczniki).

    Pin ECU i licznika musi być taki sam.
  • Poziom 10  
    Zasilanie mam (tam gdzie sa 4 gniazda blisko siebie to dochodzi zasilanie 12V - jest ono na 2 gniazdach po przekątnej, 2 pozostałe to masa) Właśnie wgrałem wsad ktory miał immo on i pojawił sie znowu błąd immo 17978 ktorego usunąc nie moge komunikacji z pompą dalej nie ma
  • Poziom 23  
    Ja bym podłożył jeszcze inny komputer silnika.
    Piszesz że na 2 pompach masz to samo, i brak komunikacji.
    Może komputer padł, a można to wnioskować bo wcześniej napisałeś że ma inny pin niż licznik.
  • Poziom 31  
    Zarebaluk, daj numery ecu, zegarów i pompy. Zobaczymy, czy wszystko jest od tego auta. Jeśli jest, to zostaje tylko wszystko po koleji ze sobą dogadać.
  • Poziom 10  
    Wiec tak numery komputera 4B1 907 401 D diesel EDC15UM D84 Bosch 0 281 010 494 Numery pompy to 0470506030 Bosch 059 130 106 J Numerów zegara jeszcze nie zczytałem, jak rozkręcę to dodam
  • Poziom 10  
    witam, podepne się pod temat bo mam problem z odpaleniem auta po wymianie sterownika, mam nowy sterownik, te same numery sterownika, czyli 106 C , czy po włożeniu nowego sterownika z tymi samymi numerami muszę go adaptować do ecu ? jesli tak podpowiedzcie jak to zrobić, mam vag comm ale nigdy tego nie robiłem, komputer nie pokazuje błędów
  • Poziom 16  
    marco23m napisał:
    witam, podepne sie pod temat bo mam problem z odpaleniem auta po wymianie sterownika, mam nowy sterownik, te same numery sterownika, czyli 106 C , czy po włożeniu nowego sterownika z tymi samymi numerami musze go adaptować do ecu ? jesli tak podpowiedzcie jak to zrobic, mam vag comm ale nigdy tego nie robilem, komputer nie pokazuje błędów



    Odczytujesz PIN np. z deski, commanderem, tacho itp.
    - łaczysz sie z 01 silnik
    - wchodzisz w adaptację kanał 50
    - w odpowiednim polu podajesz odczytany PIN
    - zapisujesz i wychodzisz z adaptacji
    - kasujesz błędy i fajrant, jak wszystko poszło dobrze odpalasz silnik
  • Poziom 10  
    dalej nie moge odpalić auta, tak jakby na wtryskach jest za małe ciśnienie paliwa, dzwoniłem do pewnego gościa który powiedział mi że pompa 106 c nie wymaga żadnej adaptacji, a kupując nowy sterownik naciągnąłem się tylko na koszty, ponieważ fabrycznie nowy sterownik nie ma wgranego oprogramowania i pompa z nowym sterownikiem i tak musi trafić na stół pobierczy i tam jest kalibrowana i dopiero tam jest wgrywane odpowiednie oprogramowanie indywidualne dla każdej pompy, gość mówił całkiem sensownie, co o tym myślicie ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mówił prawdę.
  • Poziom 10  
    no to jestem w dupie, ale jest nadzieja, dzwoniłem do gościa od którego kupiłem nowy sterownik, on twierdzi że ten sterownik jest zaprogramowany do mojej pompy, mam 106C i faktycznie gość pytał przed wysyłką o numer pompy, czy to możliwe żeby ten nowy sterownik był zaprogramowany ??? a jeżeli tak to czy będzie on działał prawidłowo, spalanie itd.

    a i jeszcze jedno czy audi a6 powinno zapalić jeżeli jest uszkodzony czujnik obrotów pompy, bo komputer pokazuje mi bląd czujnika obrotów pompy-uszkodzenie, bo z tego co mówil ten koleś od sterownika to audi nie zapali, ford i inne tak z zaburzeniami obrotów ale audi nie i nie wiem czy mam inwestować w ten czujnik
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Inwestować, bez niego nie odpali. Jeszcze bym zobaczył połączenia na taśmie i czy właściwie przykręcony, nie podajesz numerów błędów, znacznie to utrudnia sprawę.
  • Poziom 10  
    dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałem, gość też mi tłumaczył że nie odpali, a numeru błedu nie pamiętam ale chyba N-108, na 100% opis błędu to CZUJNIK KĄTA OBROTU POMPY WTRYSKOWEJ-USZKODZENIE i nie mam ciśnienia na wtryskach prawdopodobnie przez ten czujnik, ma ktoś taki czujnik na zbyciu ?

    pompa 106 C
  • Poziom 12  
    Miesiąc temu też przerabiałem ten sam temat. Czujnik podmieniłem z innej pompy i błąd się ponowił. Pomogła dopiero wymiana sterownika i kalibracja pompy w serwisie BOSHA u Śmietany na Śląsku. Czujnik jest magnetorezystancyjny typu KMZ11 zalany klejem razem z magnesem i jest nierozbieralny. Wymontowując czujnik (torx 10) możesz rozkalibrować pompę różnica w kącie wtrysku około 2 stopnie. Przed demontażem załóż zaciski na przewody paliwowe, łatwiej pójdzie ci odpowietrzanie po badaniu czujnika. podłączenia czujnika: 1-+5V, 2-masa, 3 i 4 wyjścia z mostka magnetorezystora. Napięcia na tych końcówkach są minimalnie różne, bo w czujniku siedzi magnes, ale amplituda powinna być jednakowa względem masy.
  • Poziom 10  
    mam już nowy czujnik, żadnych błędów już nie pokazuje, dalej nie mam ciśnienia na wtryskach, tylko teraz nie wiem czy ten nowy sterownik jest zaprogramowany, gość od którego kupiłem nowy sterownik twierdzi że jest zaprogramowany, nie wiem teraz czy mówi prawde, chyba będę musiał wysłać tą pompę do serwisu, ile kosztuje taka kalibracja pompy i ewentualne zaprogramowanie tego sterownika ?
  • Poziom 12  
    Sprawdź, czy nie uwalił ci się tranzystor od dawki wtrysku w sterowniku (opisów pełno w internecie). Skoro nie masz błędów komunikacji ze sterownikiem pompy, to program masz wgrany. Poluzuj wtryskiwacze i dobrze odpowietrz pompę. Nawet bez impulsów dawki wtrysku powinieneś mieć na wtryskach około 20 barów ciśnienia z pompy wstępnej łopatkowej. Koszt regeneracji u Śmietany na Śląsku to około 2200 PLN. Jak kalibrowałem sterownik u mechanika to w efekcie uwalił mi sterownik od strony czujnika kąta wtrysku (podłączają się do wejścia czujnika). Do nowego sterownika musisz kalibrować pompę na stole BOSCH-a. Odradzam zakład w Sochaczewie. wydoili ze mnie dwie stówy, nic nie zrobili i zaśpiewali za regenerację 3000 PLN. Oczywiście odebrałem pompę, bo u Śmietany zapłaciłem dużo mniej.
  • Poziom 10  
    Po 2 miesiącach odebrałem auto od mechanika elektryka, który rozłożył ręce ponieważ pomimo tego że juz wcześniej dałem do sprawdzenia sterownik pompy (elektryke pompy vp44) oraz sterownik - komputer samochodu i wyszło że oba są sprawne oraz moj mechanik sprawdzał poprzez podmianę innej pompy oraz komputera a nawet znalazł wiązke elektryczną silnika która tez podmieniał to mimo tych operacji nadal nie mam komunikacji między pompą paliwa i auto oczywiście nie odpala.

    Moje pytanie co jeszcze moze być odpowiedzialne za brak komunikacji między pompą a steronikiem samochodu ?


    Kupiłem używaną drugą pompe vp44, mam problem z jej adaptacją, logowanie do silnika poprzez odczytany pin 3128 nie pomaga, mam wgrany nowy program z tego co sie dowiedziałem ale pin cos nie pasuje, prosze o pomoc w jego odczytaniu lub jakis wsad z pinem logi
    LOGI :
    http://www.sendspace.pl/file/7157a0d4df789e3d641711a

    <iframe src="http://www.sendspace.pl/file/remote_player/7157a0d4df789e3d641711a" frameborder="0" width="520" height="80"></iframe>

  • Poziom 15  
    Pompa o numerze Audi 059130106D lub numer Bosch 0470506002 zamienna jest tylko na numer Audi 059130106A lub numer Bosch 0470506046. Duży znak X na końcu numeru oznacza że część była regenerowana np: 059130106DX. W pompach z końcówki 2001 roku konieczne jest zawsze robienie adaptacji po zmianie samego sterownika lub całej pompy. Prosta sprawa jak pisane było wyżej tylko PIN z licznika trzeba znać lub odczytać. Jeżeli numer pompy nie jest zamienny żadne adaptacje nie pomogą. Chyba że przekładka z komputerem silnika ale tu też może być dużo problemów. Jedne pompy są z przedwtryskiem inne nie.