Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak mocy silnika mercedes sprinter 316cdi

mateuro 10 Sie 2011 17:23 8495 18
  • #1 10 Sie 2011 17:23
    mateuro
    Poziom 7  

    witam mam pytanie
    mam usterkę z moca silnika sprinter 316cdi wymieniona turbina, czujnik podciśnienia, czujnik pedału hamulca, czujnik pedału sprzęgła,
    sprawdzone wszystkie bezpieczniki sprawne
    stwierdzona usterka to brak prądu w czujniku sprzęgła na pedale nie dochodzi prąd do kostki która posiada dwa wtyki.
    pytanie gdzie podłączone są te wtyki oby moc zlokalizować usterkę z tymi kablami

    0 18
  • Fibaro
  • #2 10 Sie 2011 18:37
    autoas
    Poziom 41  

    Nie piszesz do końca dokładnie jakie to auto, ale jeśli piszesz, że nie ma prądu i masz na myśli PLUS to go tam nie znajdziesz, bo go tam nie ma

    0
  • #3 10 Sie 2011 20:49
    miler80
    Poziom 34  

    mateuro napisał:

    pytanie gdzie podlonczone so te wtyki oby moc zlokalizowac usterke z tymi kablami
    Są podłączone do EDC.

    0
  • #4 10 Sie 2011 21:17
    mateuro
    Poziom 7  

    przepraszam za opis jestem początkujący na forum

    jest to mercedes sprinter 316cdi 2.2 td rok produkcji 2002

    jeżeli niema tam prądu i tak jak mówisz że jest podłączony do EDC. to może być przyczyną błąd w komputerze i blokować moc silnika?

    po uruchomieniu auta obroty max to 3 tys. nie idzie dalej
    wcześniej świrował z 2,5 tys. na 4 tys., zauważyłem ze dźwignia turbiny nie podnosi się gdy dodaje gazu, a wiec co robić dalej żaden mechanik nie wie co jest.

    0
  • #5 10 Sie 2011 22:58
    qbara
    Poziom 7  

    Znajomy miał podobne objawy w takim Sprinterze - też pokazywało różne historie - a okazał się pęknięty przewód podciśnienia od EGR.

    0
  • #6 11 Sie 2011 11:39
    Rolandos
    Poziom 18  

    mateuro napisał:
    mam usterkę z moca silnika sprinter 316cdi wymieniona turbina, czujnik podciśnienia, czujnik pedału hamulca, czujnik pedału sprzęgła,


    Wymienione na jakiej podstawie? Podłączył się po to autko ktoś SD? Zmierzone parametry pracy? Czy podmieniasz elementy w ciemno? Ciekaw jestem ile już wydałeś na części? Podłączenie SD nawet w serwisie to koszt około 150 zł netto, a ile nerwów i czasu zaoszczędzone:)

    0
  • Fibaro
  • #7 11 Sie 2011 12:09
    mateuro
    Poziom 7  

    Elektry który podłączył kompa pod auto stwierdził błędy, powiedział ze padł czujnik podciśnienia turbiny, czujnik pedału hamulca, czujnik pedału sprzęgła, turbina wymieniona gdyż się rozleciała, koszt elektryka 90zł netto.
    w auto wpakowałem już ponad 2500zł, jestem zadowolony z tego auta dobrze się prowadzi i jak miał moc to jest całkiem zwinny na nasze drogi.

    to wychodzi na to że muszę znów jechać na komputer z autem?.

    0
  • #8 11 Sie 2011 12:40
    Rolandos
    Poziom 18  

    Racja 316 to fajne i zwinne autko:) Niech ktoś podłączy SD i w drogę podgląd wartości rzeczywistych-to podstawa diagnozy.

    0
  • #9 11 Sie 2011 14:02
    mateuro
    Poziom 7  

    jak mógł bym sam podłączyć kompa z auta do laptopa i w jaki sposób co potrzebne jest?

    0
  • #10 11 Sie 2011 17:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Potrzebujesz kabel i program.

    0
  • Fibaro
  • #11 11 Sie 2011 22:59
    Rolandos
    Poziom 18  

    Mieć kompa a umieć z niego korzystać to dwie rożne rzeczy.. Oszczędź sobie nerwów czasu i pieniędzy i oddaj auto w ręce kogoś kto ma SD i potrafi z niej korzystać, a diagnostyka nie ogranicza się do wykasowania błędów.

    0
  • #12 19 Sie 2011 11:38
    mateuro
    Poziom 7  

    witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota
    bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace
    - czujnik swiateł hamowani
    - sterowanie cisnieniem doładowania
    - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze
    - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego
    - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu
    - sygnał CAN z jednostki ESP
    - imobilaizer
    - obwód temperatury chłodzenia silnika
    - obwód czujnika cisnienia w przewodzie powietrza
    - blokada rozruchu silnika

    po kasowaniu pozaostały blęgy
    - czujnik swiateł hamowani
    - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze

    po podłączeniu kompa i kasacji powstał drugi problem auto niezapala jedynie na starter
    prosze o pomoc w zlokalizowaniu czujników nastepujących blędów?

    1
  • #13 19 Sie 2011 12:37
    Rolandos
    Poziom 18  

    Mało możliwe aby podłączenie kompa uszkodziło Ci moduł silnika. Najwyraźniej to zbieg okoliczności, albo problem postępuje. Widzę , że błędy nie z SD tylko jakiegoś innego diagnoskopu.

    mateuro napisał:
    po kasowaniu pozaostały blęgy
    - czujnik swiateł hamowani
    - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze


    obwód ciśnienia co znim? zwarcie do +, - przerwa? Ten elektryk sprawdził cokolwiek? Czy tylko podłączył odczytał i wykasował?

    0
  • #14 19 Sie 2011 13:24
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Proponuję oddać auto fachowcowi. Jeszcze trochę takich samodzielnych napraw i złomowisko.

    0
  • #15 20 Sie 2011 09:47
    mateuro
    Poziom 7  

    poradzili byście jakiegoś fachowca do mercedesa w okolicach Elbląga
    w tym mieście niem nikogo kto się tym zajmuje
    to prawda parę takich samodzielnych napraw i złomowisko

    0
  • #16 20 Sie 2011 11:46
    Rolandos
    Poziom 18  

    Masz ASO w Gdańsku i Stargardzie.

    0
  • #17 21 Sie 2011 08:18
    manta
    Moderator Samochody

    Jedz na warszawską, koło Thomas betonu.

    0
  • #18 07 Wrz 2011 20:24
    mateuro
    Poziom 7  

    witam trochę to trwało ale auto naprawiono
    po pierwsze auto nie chcąc zapalać normalnie potrzebował samostartu do odpalenia
    usterka był uszkodzony wtrysk (stary nie nadawał się do regeneracji) po kupnie drugiego i wymianie auto odpala od strzała.
    przyczyna braku mocy w aucie była blach ostka tak stwierdził mechanik stwierdził uszkodzony czujnik na pedale sprzęgła, który podawał zły odczyt do sterownika podciśnienia turbiny i auto świrowało z mocą raz miał raz nie mechanik go zreanimował i auto idzie jak burza.

    0
  • #19 07 Wrz 2011 20:36
    Rolandos
    Poziom 18  

    Super! Chociaż z tym czujnikiem sprzęgła to ściema. Myślę , że problem z mocą to wtryskiwacz:) Najważniejsze, że lata:) Pozdro

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo