Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewanie w 126p.

24 Lis 2004 07:39 2259 11
  • Poziom 10  
    mam problem poniewaz jest zima a w maluszki jest nienajlepsze ogrzewanie , jak je juz wlacze to po kilku min jazdy tak w srodku smierdzi spalinami ze nie da sie wytrzymac , a ubranie musze codziennie prac :( . Co mozna zrobic ?
  • Poziom 25  
    Sprawdź szczelność układu dolotowego i wylotowego.
  • Poziom 16  
    Znajomy w komorze silnika zamontował małą dmuchawę,która pobiera ciepłe powietrze spod termostatu i wdmuchuje je w tunel.Efekt bardzo dobry.
  • Poziom 24  
    UWAGA ŚMIERTELNE ZAGROŻENIE!

    Ciepłe powietrze jest pobierane z obudowy silnika, są gdzieś nieszczelności, w spalinach oprócz związków śmierdzących jest bezwonny tlenek węgla.

    Jest trujący, 0,5% w pomieszczeniu JEST ŚMIERTELNE, tego się nie wyczuwa, a skutki są tragiczne.

    Nie wolno jeździć takim samochodem!

    Postaraj się zlokalizować nieszczelności, sprawdź układ wylotowy.
  • Poziom 13  
    Proponuje sprawdzic szczelnosc tej grubej rury ktora laczy wentylator z kratkami wlotowymi po bokach szczegolmie na laczeniach po prostu zasysa ci spaliny z komory silnika i tloczy do kabiny. W celu poprawienia ogrzewania sprawdz gumki uszczelniajace na swiecach sprawdz dzialanie termostatu (moze byc caly czas otwarty). Powodzenia
  • Poziom 10  
    zabardzo nie znam sie na tym , ale to kolanko co wychozi z glowicy do tlumika, chyba tam jest niesczelnosc , albo na tym drugim co dochodzi tam z tylu silnika . Bo jak patrzylm to przy wlaczonym silniku to dmucha powietrze z pod tego kolanka. Mam pytanie a czy to cieple powietrze do ogrzewania jest zbierane ogolnie z calej komory silnika ?
  • Poziom 16  
    Jesli smierdzi spalinami to na prawde jest grozne. Masz nieszczelnosc gdzies miedzy glowica a wylotem tlumika. Powietrze ktore wpada do wnetrze istotnie oplywa caly silnik. Sprawdz polaczenia miedzy obudowa termoistatu a rura ktora idzie pod spodem. Tam sa dwa gumowe laczniki.
    Natomiast nieszczelnosc masz na 100% bo ja czesto jezdzilem bez tych gum i nigdy nie smierdzialo splinami.

    Apropo samego ogrzewania jak juz sie uporasz ze spalinami. Bardzo dobry efekt daje wywiercenie w kanale (miedzy fotelami a kanapa tyl tam kanal ma ksztalt trojkata) dziury i wsadzenia tam klapki z poloneza (klapka ktora steruje sie w ktora strone ma wiac. Ma takie skrzydelka, mozna zamknac lub obrocic... w starych poldkach to bylo okragle)
    ten patent sprawdza sie w 100% - juz po kilku minutach w srodku jest audentycznie cieplo by nie rzec goraca. Sprawdzone, polecam. b
  • Poziom 10  
    o tym wlocie z poloneza to wlyszalem ale narazie nie chcialem tego robic poniewaz do srodka dostaja sie te spaliny , a mam jeszcze pytanie jak mozna ladnie ocieplic akumlator poniewaz zima sie zaczela i troszku maluszek zawodzi, czy sa jakies sposoby na usprawnienie tego ??
  • Poziom 24  
    Ocieplanie akumulatorra jest skuteczne tylko na kilka godzin, na całą noc nie wystarczy.
    Jak miałem fiaciki, to stosowałem metody:
    - dołączanie na rozruch dodatkowego starego akumulatora trzymanego w domu, a nawet z wanny z ciepłą wodą
    - instalowałem termowentylator w komorze silnika włączany przedłużaczem z mieszkania
    - wstrzykiwałem igłą w malutki otworek w kolanku gaźnika benzynę przed rozruchem
    - no i oczywiście dbałem o dobry stan instalacji elektrycznej.
  • Poziom 16  
    A może to nie spaliny,tylko spalony olej.W maluchach często siadają uszczelniacze na osłonach popychaczy,i wykapuje stamtąd olej na cylindry i tam się spala.A właśnie z okolic popychaczy jest zaciągane powietrze do ogrzewania.
  • Poziom 10  
    nie to nie olej bo dzisiaj zalalem troche tansza benzynke za 3.78 i w srodku bardzie smierdzialo spalinami :(
  • Poziom 28  
    Jak śmierdzi spalinami to stawiam na nieszczelność układu wydechowego, choć patrząc z drugiej strony nie miały by się raczej jak dostać do kanału. Proponuję sprawdzić drożnośc śrubek z dziurkami co spaliny w przypadku nieszczelności uszczelki pod głowicą wywalają spaliny na zewnątrz. Wymiana uszczelek pod kolektorami to koszt 5 zł i zabawa z 30min. Przy okazji sprawdź jakość mocowań tłumika, bo jak się poluzuje to z pewnością wyrwie śruby od mocowania kolektorów i wówczas gwintowanie pozostanie.

    Co do akku, to zwykle nie mam z nim problemów. Poważnym wyzwaniem są mrozy poniżej -15st ( bo paliwo nie chce dobrze odparowywać i czasem zdarza mi się zalać swiece. Ubiegłej zimy tylko trzy razy nie udało mi sie silnika uruchomić ale wtedy mróz sięgał blisko -20st, i nie tylko ja miałem problemy.