Witam.
Jak powszechnie wiadomo Ford Escort nie ma podłączonej kontrolki ostrzegającej o niskim poziomie paliwa, mimo obecności odpowiedniej do tego celu żarówki wraz z emblematem wewnątrz kopuły licznika.
Istnieją sposoby podłączenia układów, które w zależności od napięcia czy też rezystancji występującej na przewodzie z potencjometru pływakowego w baku, pozwalają podłączyć się pod ową kontrolkę i cieszyć się tym jakże potrzebnym udogodnieniem.
Pośród wielu niedokończonych tematów, wskazówek i prób rozwiązania problemu, znalazłem temat sprzed trzech lat, w którym jak się wydaje, autor przedstawił proste i skuteczne rozwiązanie.
Zastosowano w nim diodę, którą po usunięciu rezystora obniżającego napięcie zastąpiłem obecną już w liczniku żarówką. Układ niestety nie chce zadziałać. Proszę o sprawdzenie poprawności schematu.
Oto link do starego, zapomnianego tematu:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1092905.html
Pozdrawiam.
Jak powszechnie wiadomo Ford Escort nie ma podłączonej kontrolki ostrzegającej o niskim poziomie paliwa, mimo obecności odpowiedniej do tego celu żarówki wraz z emblematem wewnątrz kopuły licznika.
Istnieją sposoby podłączenia układów, które w zależności od napięcia czy też rezystancji występującej na przewodzie z potencjometru pływakowego w baku, pozwalają podłączyć się pod ową kontrolkę i cieszyć się tym jakże potrzebnym udogodnieniem.
Pośród wielu niedokończonych tematów, wskazówek i prób rozwiązania problemu, znalazłem temat sprzed trzech lat, w którym jak się wydaje, autor przedstawił proste i skuteczne rozwiązanie.
Zastosowano w nim diodę, którą po usunięciu rezystora obniżającego napięcie zastąpiłem obecną już w liczniku żarówką. Układ niestety nie chce zadziałać. Proszę o sprawdzenie poprawności schematu.

Oto link do starego, zapomnianego tematu:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1092905.html
Pozdrawiam.