Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sharan 2004 automat tiptronic nie przełącza odrazu biegów

kazik.gwiazda 11 Aug 2011 18:26 7884 12
  • #1
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    Witam
    Mój problem polega na tym że rano kiedy ruszam autem z pierwszego biegu przez dłuższy czas nie chce przełączać na kolejne biegi. Kręcę go na tej jedynce przez chwile nawet do 4 tysięcy i jak załapie to już jest wszystko normalnie.


    Jeśli ktoś wie co się dzieje to proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    Tomek331
    Level 26  
    Sprawdź olej w skrzyni, jest to jedna z przyczyn.
  • #3
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    ale to znaczy że może być za mało czy do wymiany ?
  • #4
    Tomek331
    Level 26  
    Prędzej za mało. Wiesz chyba jak sprawdza się olej w skrzyni? Na odpalonym silniku.
  • #5
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    Jak sprawdzę co z tym olejem w sobotę to się odezwę.
  • #6
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    jak się okaże że będzie za mało, to skąd mam wiedziedzieć jaki jest właściwy poziom i ile wlać po wymianie
  • #7
    Tomek331
    Level 26  
    Powinieneś mieć na bagnecie zakres min i max lub same max jak jest u mnie, ważne jest aby wlać ten sam olej co miałeś wcześniej. A wlewać to w sumie nie wiem, ja lałem na oko i zmieściło się do max ponad 1,5 litra :P wlewałem stopniowo.
  • #8
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    przymierzam sie sam wymienić ten olej
    jesli wymieniałeś to opisz jak sie to robi to nie będę sie zastanawiał i marnował czasu
    może trzeba zwrucic na cos uwage to podpawiedz bede wdzieczny
    pozdro
  • #9
    Tomek331
    Level 26  
    Ja tego nie robiłem i nie byłem przy tym. Oddałem do mechanika.
    Nie jestem wielkim specem, ale w tym wypadku sprawdź pierw, czy masz olej a jeżeli jest za mało to dolej i sprawdź czy będzie wporzadku. Szkoda będzie kasy, jeżeli będzie trzeba zlać ten olej a usterka będzie inna.
  • #10
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    Temat skrzyni w moim sharanie wygląda tak
    jest on z 12.2004 roku z silnikiem 1.9 tdi, z tiptronickiem
    i w tym przypadku oleju się w niej nie wymienia jest to skrzynia bez obsługowa
    jak skrzynia ręczna, oczywiście można wymienić olej lub uzupełnić jak w ręcznej
    nikt nam tego nie zabroni.
    Producent daje na nią gwarancie w postaci jakiejś ilości kilometrów,
    a później pewnie naprawa lub wymiana. nie wiem jaka jest ilość kilometrów
    ale w podobnym przypadku w mercedesie było to 600 tys. km.



    nie zamykam tematu bo jesli ktoś więcej coś wie na ten temat
    to niech napisze choćby ten limit kilometrów
  • #11
    adresfizyczny
    Level 16  
    kazik.gwiazda wrote:
    Producent daje na nią gwarancie w postaci jakiejś ilości kilometrów,
    a później pewnie naprawa lub wymiana. nie wiem jaka jest ilość kilometrów
    ale w podobnym przypadku w mercedesie było to 600 tys. km.



    nie zamykam tematu bo jesli ktoś więcej coś wie na ten temat
    to niech napisze choćby ten limit kilometrów


    To ty prosisz o poradę jak zdiagnozować usterkę, czy kiedy kiedy kupić na allego kolejny automat ?? Z mojej strony powiem że napewno nie naprawisz usterki stukaniem w klawiaturę.

    Rówenie dobrze może to być wina sterowania skrzyni, a nie niskiego poziomu oleum.
  • #12
    kazik.gwiazda
    Level 10  
    Witam ponownie. Chcę wymienić olej w mojej skrzyni. Proszę o radę który będzie właściwszy.
    http://midparts.com.pl/pl/p/JF506-Olej-Ravenol/3107
    http://skrzynie.com.pl/fuchs-atf-3353.html
    http://skrzynie.com.pl/fuchs-atf-4400.html
    Moja skrzynia to: JP JC7 09B 321 107 w Sharanie z 2004 roku w pięciobiegowym
    tiptronicku. Wiem że najlepszy jest orginał ale cena też jest wysoka
    Specyfikacja oleju do mojej skrzynki to: G 052 990

    Mechanik powiedział że elektrozawory shift są do wymiany bo są zatarte, ale to
    dość spory koszt, wiec jak wymienię olej to może układ się trochę oczyści i wróci
    do normy
    Co Wy na to ???????????
  • #13
    FENDER1
    Level 11  
    Nie ma takiej skrzyni w której nie wymienia się oleju - po Ci jest w takim razie potrzebny filtr oleju. 6000TYS. WYMIENIA SIĘ JEDYNIE GDY AUTO WYCHODZI Z SALONU A POTEM TO JUŻ NORMALKA . W JATCO FILTR JEST W ŚRODKU I TRZEBA WYMIENIĆ CZĘŚCIEJ BY UTRZYMAĆ GO W CZYSTOŚĆ. BAGNETU TAM JEDNAK BRAK , SPRAWDZA SIĘ KORKIEM NA DOLE SKRZYNI.
    DLACZEGO TU WSZYSCY PISZĄ GŁUPOTY ZE SŁYSZENIA A NIE ZE SWOJEJ PRAKTYKI??????