Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciężko pracująca kierownica - ursus C 360 3P

wlodek1961 11 Aug 2011 20:13 13874 9
  • #1
    wlodek1961
    Level 9  
    Dzień Dobry Państwu. Może uda mi się znaleźć pomoc na tym forum. Otóż mam problem z kierownicą. Problem ten jest już od samego początku jak tylko zakupiłem ciągnik czyli od 5 lat. Objawia się to tym że w lewo kierownica chodzi no nie najciężej. Jeździłem takimi ciągnikami gdzie chodziła lżej ale nie jest źle. Natomiast w prawą stronę nie daje się w ogóle skręcać. Siłę mam i jest mi naprawdę ciężko. O skręcie w prawo jedną ręką można sobie pomarzyć. Nie ma na to nawet szans no chyba że ciągnik szybko jedzie to jakoś się udaje ale jest ciężko. Jest to bardzo uciążliwe przy manewrach. Może podpowiecie mi gdzie szukać przyczyny. Wiem że ciężko jest tak zgadywać na odległość ale chociaż jakieś wskazówki gdzie ewentualnie szukać tej przyczyny. Dodatkowo jeszcze powiem że w prawą stronę mam mniejszy promień skrętu niż w lewą. Oczywiście przód jest cały nasmarowany, smaruje go 2 razy w roku, olej w kolumnie kierowniczej również jest.
  • #3
    wlodek1961
    Level 9  
    Dodatkowo właśnie gdzieś w kabinie przy szybkich skrętach słychać jakiś dziwny dźwięk. To jest jakieś takie trzeszczenie, nawet nie potrafię tego dokładnie określić.
  • #5
    wlodek1961
    Level 9  
    Właśnie o to chodzi że nie ma jakichś strasznych luzów. Minimalne są ale chyba nie jest źle skoro 2 miesiące temu przeszedł przegląd bez problemu. Jak wymieniałem ostatnio końcówki drążka i go odczepiłem to sama kierownica na pusto lekko chodzi.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przestaniesz marudzić? Albo luźne porozbijane zwrotnice, albo luzy w przekłądni, cudów nie ma - bierz się za robotę.
  • #7
    kriss3000
    Level 16  
    skoro na pusto lekko chodzi, to problem ley, tak jak kolego wyej wspomniał, w zwrotnicy - smarowane tam było?
  • #8
    wlodek1961
    Level 9  
    Oczywiście że zwrotnica jest smarowana. Smaruję ją dwa razy w roku, raz przed sezonem wiosennym, drugi raz jesiennym. Także smaru to tam nie brakuje na pewno. Smaruje aż zaczyna wychodzić bokami.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze chciałem dodać że czasem jest tak że jak mocno skręcę w prawo i ta kierownica dojdzie aż do skrajnego momentu to potrafi ją trochę przyblokować i wtedy trzeba mocno pociągnąć. Po prostu tak jakby się zakleszczyła.
  • #9
    kriss3000
    Level 16  
    w takim razie sprawdzaj po kolei: odkręcać końcówki drążka, jeżeli nie to to odkręcić drążek pomiędzy kołami
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wlodek1961 wrote:

    Jeszcze chciałem dodać że czasem jest tak że jak mocno skręcę w prawo i ta kierownica dojdzie aż do skrajnego momentu to potrafi ją trochę przyblokować i wtedy trzeba mocno pociągnąć. Po prostu tak jakby się zakleszczyła.

    Więc do remontu przekładnia kierownicza. Zamykam tę jałową dyskusję.