Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuje zaawansowanego programu do firmy

rafaltsport 12 Sie 2011 15:39 1199 3
  • #1 12 Sie 2011 15:39
    rafaltsport
    Poziom 2  

    Witam, to mój pierwszy temat/post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Poszukuję programu do firmy zajmującej się sprzedażą detaliczną asortymentu sportowego znanych marek. Do tej poru korzystamy z programu zbliżonego do dosowskiego wf-maga. Niestety przy 11 sklepach jest on za mało wydajny. Program, który by mi odpowiadał powinien:
    -być umieszczony na serwerze (podgląd sprzedaży bez wysyłania plików do biura + wgrywanie dostaw na bieżąco)
    -pracować na systemie windows xp
    -mieć możliwość kaskadowego otwierania kolejnych okien (raz uruchomiona aplikacja pozwala jednocześnie otworzyć okno ze stanami mag., tworzyć dokumenty, wyświetlać analizy w kolejnych oknach)
    -posiadać możliwość bardzo szczegółowej analizy sprzedaży
    -potrafić generować propozycję przesunięcia między magazynami na podstawie sprzedaży (przykładowo: buty nike kallisto sprzedały się w rozmiarach 36, 37, 38 w sklepie A, a program generuje dokument propozycję zabrania rozmiaru 36 ze sklepu B (ponieważ mają najwięcej par w firmie z tego rozmiaru) oraz zabrania rozmiaru 37 i 38 ze sklepu C ponieważ nie sprzedali ani jednej pary z tego modelu w ostatnich 2-3 tygodniach)
    -obsługiwać kody kreskowe


    Rozmawiałem już z kilkoma firmami: Insert (subjekt), Wf-mag, Contium i jeszcze kilka innych. Narazie tylko jedna firma jest w stanie zmodyfikować swój program dla naszych potrzeb, ale koszta są przerażające (wdrożenie + serwer ok 30 tys oraz miesięczna obsługa to 400 zł/ stanowisko) co przy 11 sklepach + biuro daje nam miesięczny wydatek ok 6000 zł.

    Jeśli ktoś ma namiar na jakąś dobrą firmę z oprogramowaniem lub może się podzielić doświadczeniami z innym programem/programami będę bardzo wdzięczny.

    0 3
  • #2 12 Sie 2011 23:43
    Driver-
    Poziom 38  

    Może podejdzie Ci PC-Market.z Obsługą sieci sklepów.i wielu magazynów. Asortymenty towarów i kategorie w asortymentach, rozmiarówka. Ma wiele z tych funkcji które wymieniłeś, elastyczność konfiguracji. Program modułowy, kupujesz tylko te moduły, których potrzebujesz. (moduły np. do sprzedaży przez internet, inwentaryzacji czy eksportu dokumentów do programów księgowych itp.). Do tego PC-POS na kasach, z własną bazą uaktualnianą na bieżąco z serwera, możliwa sprzedaż nawet po utracie połączenia z serwerem. Sprzedaż ściągana na bieżąco na serwer. Na stronie INSOFT znajdziesz wszystkie informacje. W sklepie, który obsługuję, na kasach jest PC-POS pod Linux'em, co znacznie obniżyło koszty stanowisk kasowych.

    0
  • #3 13 Sie 2011 00:52
    lukaszgaj
    Poziom 2  

    Witam,
    Z założeń, które Pan opisał WF-Mag spełnia prawie wszystkie:
    - posiada możliwość pracy terminalowej, umieszczając go na serwerze, każdy ze sklepów pracuje na jednej wspólnej bazie danych, ale osobnych 11 magazynach, warto także wspomnieć o bezproblemowej pracy z drukarkami fiskalnymi nawet w pracy terminalowej.
    - pracuje na systemie xp/vista/7
    - istnieją okna kaskadowe i praca na nich osobno
    - posiada wbudowane analizy, możliwość generowania własnych zestawień, a jeżeli to mało to także są dostępne Analizy wielowymiarowe ( WF-Analizy ).
    - generowanie propozycji przesunięć MM nie jest w standardzie, ale posiada rozbudowany mechanizm generowania propozycji zamówień na podstawie sprzedaży/zamówień, stanów max i min, a także w wersji PRESTIŻ PLUS możliwość korzystania z rozbudowanych funkcji, co prawdopodobnie pozwoliłoby dostosować taką funkcjonalność dla Pana potrzeb. Warto tutaj jeszcze nadmienić, że sam podgląd stanów danego produktu w innych magazynach jest pod jednym przyciskiem i widzimy gdzie jest dany produkt i w jakich ilościach.
    - oczywiście obsługuje kody kreskowe
    oraz posiada dużo innych możliwości

    Koszty wdrożenia i utrzymania są oczywiście zależne od potrzeb. Z pewnością nieuniknionym wydatkiem przy pracy terminalowej będzie serwer z odpowiednim systemem i licencjami, także na łączu internetowym przy serwerze nie powinno się oszczędzać, ponieważ to od niego będzie zależała w dużej mierze prędkość działania systemu. Z oprogramowaniem może być różnie, podam przykład różnić, przy 11 stanowiskach WF-Mag dla Windows w wersji PRESTIŻ PLUS będzie kosztował niecałe 14 tyś zł, ale w wariancie BIZNES już tylko niecałe 6 tyś. Różnica jest, ale za tą różnicę otrzymujemy m.in. możliwość dopisania funkcjonalności z automatyczną propozycją generowania MM, albo będzie trzeba to robić ręcznie, np. na podstawie zestawień.
    Kwestią jest prosta kalkulacja, co nam bardziej się opłaca, zainwestować w lepszy, wydajniejszy system, czy dodatkowe czynności pracowników, które można przeliczyć np. na dodatkowy etat. Wdrażając system sprzedaży na kolejne 10 lat ( bo pewnie tyle ma Pana poprzedni ;) ) może się okazać, że to nie są takie ogromne koszta. Aczkolwiek dlatego podaje różnicę, ponieważ wdrożenie dodatkowej funkcjonalności, akurat w przypadku programu WF-Mag jest możliwe w wersji PRESTIŻ PLUS, a wersja BIZNES jest dużo tańsza, ale pozbawiona takiej możliwości. Dodam tylko, że licencje można rozbudowywać dopłacając różnicę.

    Z dodatkową funkcjonalnością podobnie będzie w Insercie ( Subiekt Sfera ), także cenowo.

    Miesięczna obsługa to już sprawa mocno indywidualna, każda firma swoje usługi wycenia inaczej. Kwestią co jest zwarte w takiej asyście, czasy reakcji serwisu, dostępność, zakres usług itp. Z drugiej strony każda godzina wstrzymanej sprzedaży w 11 sklepach to dla Pana strata, a asysta jest swego rodzaju ubezpieczeniem.

    Podsumowując, może być problem ze znalezieniem programu z taką gotową funkcjonalnością w dużo niższej cenie. Może Pan zapytać jeszcze o systemy takie jak RAKS, Enova, ale wszędzie koszta będą podobne.

    Reprezentuje firmę zajmującą się wdrożeniami oprogramowania, głównie wdrażamy systemy AssecoWAPRO w tym WF-Mag, w razie pytań zapraszam do kontaktu: mail: lukasz(malpa)partnerss.pl lub 506 505 517

    Pozdrawiam
    Łukasz Gaj

    0
  • #4 07 Wrz 2011 15:52
    Bazic
    Poziom 14  

    rafaltsport napisał:
    Rozmawiałem już z kilkoma firmami: Insert (subjekt), Wf-mag, Contium i jeszcze kilka innych. Narazie tylko jedna firma jest w stanie zmodyfikować swój program dla naszych potrzeb, ale koszta są przerażające (wdrożenie + serwer ok 30 tys oraz miesięczna obsługa to 400 zł/ stanowisko) co przy 11 sklepach + biuro daje nam miesięczny wydatek ok 6000 zł.

    Niestety ogólnie muszę potwierdzic informacje wcześniejszych odpowiadających, chociaż nie wierzę, że koszty obsługi będą tak wysokie, (raczej koszty wdrożenia - ale tu nie ma lekko) tyle że ja mogę polecić firmę, która robi wdrożenia na Comarch Optima - jest to Jawo Projekt z Garwolina (działają też w wawie). z Optimą jest o tyle fajnie, że wszystkie te rzeczy ma praktycznie w standardzie, ma równiez budowe modułową, ma super możliwości grupowania towarów i nadawania im atrybutów (nadaje się do rozmiarówki właśnie), oraz coś takiego co tam nazywają praca rozproszoną - dzięki temu można by było offline obsługiwac poszczególne sklepy - chociaż najlepiej byłoby oczywiście on-line. Oprócz tego wspiera sprzedaż w internecie!

    0