Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega 16 , Bascom , czujnik poziomu .

greg16 12 Sie 2011 22:04 1423 10
  • #1 12 Sie 2011 22:04
    greg16
    Poziom 15  

Witam, na wstępie zaznaczam, że jestem elektrykiem i uC są dla mnie nie do końca zrozumiałe . Mam problem ze swoim układem . Jest to czujnik poziomu dla 2 zbiorników wody . Dane z każdego czujnika są podawane na uC za pomocą 5 bitów . Wykorzystałem porty B oraz D jako wejscia . W zależności od stanu na wejściu portu , na wyświetlaczu jest procentowa zawartość wody odczytana z tablicy , której indeksy są właśnie odwzorowaniem portów. Układ działa ale nie do konca . Port B nie reaguje na podanie stanów na wejscia . Port D działa ok - wyświetla poziom wody . Na symulatorze w BASCOMIE wszystko działa poprawnie . Zamieszczam program . Proszę o jakąkolwiek pomoc z waszej strony . Pozdrawiam .

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Proszę używać tagów "syntax" - poprawiłem.
    [zumek]

0 10
  • #3 12 Sie 2011 22:13
    greg16
    Poziom 15  

Tak JTAG wyłączony.

0
  • #4 12 Sie 2011 22:23
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie

Może masz jakieś stany przejściowe, że jednocześnie aktywne są np. portb.1 i portb.2 - wówczas nie mając takiej wartości wyświetli się 0.
    Myślę, że lepiej użyć "case select" i na podstawie zakresu portu odpowiednio ustalać wartość zmiennej określającej procent.
    Jeśli podłączysz ten sam czujnik do portu D to działa poprawnie ?

0
  • #5 12 Sie 2011 22:31
    greg16
    Poziom 15  

Czujniki są sprawne . Zarówno pierwszy jak i drugi poprawnie działa na porcie D . Dodam również , że próbowałem podpiąć to pod port A i tam sytuacja jest identyczna - nie czyta stanów na wejściu . Czy możliwe jest , że uszkodzony jest uC ?? Port B raczej działa bo programuje USB ASP który podłączam do tego właśnie portu .

0
  • #8 13 Sie 2011 12:58
    greg16
    Poziom 15