Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką moc grzewczą ma nagrzewnica samochodowa?

13 Sie 2011 00:30 6978 27
  • Poziom 11  
    Na wstępie chcę przeprosić jak umieściłem w złym dziale ... chodzi mi o moc grzewczą nagrzewnicy samochodowej przy temperaturze np 70* lub 90*
  • Fabryka prądu
  • Poziom 11  
    tak cieplną, a czy taka nagrzewnica posiada moc chłodniczą tzn. jakby puścić przez nią zimny czynnik, na minusie dałoby rade osiągnąć przynajmniej 1KW mocy chłodniczej ?
  • Poziom 43  
    abber napisał:
    tak cieplną, a czy taka nagrzewnica posiada moc chłodniczą tzn. jakby puścić przez nią zimny czynnik, na minusie dałoby rade osiągnąć przynajmniej 1KW mocy chłodniczej ?

    Bzdury !
    Jeżeli chcesz coś ochładzać, to musisz zainstalować urządzenie chłodnicze, składające się minimum z kompresora, parownika (to własnie chłodzi), skraplacza i zaworu rozprężającego lub kapilary. Tak pracuje klimatyzacja i lodówki.
    To, co napisałem w pierwszym poście, to ekwiwalent energii tak jak byś sobie tam ,,Farelka" wsadził. :D Nagrzewnica samochodowa może w pewnych warunkach spełniać rolę parownika, ale bez innych urządzeń się nie obejdzie.
  • Fabryka prądu
  • Poziom 11  
    wiem jak działa klimatyzacja, mam dostęp do zimnej cieczy, chodzi tylko o to czy jak przez nagrzewnice będzie płynęła zimna ciecz pojawi się np. szron i może ona chłodzić ?
  • Poziom 21  
    Jak bedzie to zimna ciecz to bedzie chłodzic na zasadzie fancoila
  • Poziom 38  
    Będzie chłodzić ale na pewno nie z taką mocą jak chłodnica o tych samych wymiarach. W dodatku zacznie z niej cieknąć- potrzebne jest odprowadzenie skroplin jak w klimatyzatorze
  • Poziom 11  
    aha rozumiem, a jaką maksymalną moc moge osiągnać ? a jakoą moc chłodniczą osiągnę chłodnica ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ja akurat nie testowałem nagrzewnicy samochodowej ale nagrzewnice wodne 48kW przepuszczając przez nie wodę ze studni. Jednak śmiem twierdzić że maksymalnie może 1/3 mocy czyli może około 8/12kW w każdym bądź razie zaniechałem takiego rozwiązania.
  • Poziom 11  
    oo, podpowiedź przedmówcy była najbardziej trafna, no o to mi chodziło, hmm no to prawdę mówiąc jestem zaskoczony, wiem że nagrzewnica ma nagrzewać ale żeby były straty w 1/3% hmm wnioskując nagrzewnica o mocy np 3 kw miała by mocy chłodniczej jedynie 1kw, hmm mówisz że woda ze studni, ma ona stopni z 7 tak mi się zdaje czasem może 5, a jakby puścić glikol o temp -20 to szron by na pewno sie pojawił w końcu różnica temperatur, i czy wtedy moc chłodnicza uległą by poprawie czy nie ma na co liczyć ? hmm a co do chłodnicy ? jak to wygląda z jej mocą ?
  • Poziom 11  
    powiem tak, wytłumaczę o co chodzi będzie łatwiej, jeżeli do nagrzewnicy przymocuję wentylator i ona sie oblodzi a przez nia będzie przepływało powietrze ciepłe to skropli sie ten szron i można puścić wodę -30 ?
  • Poziom 38  
    Czy nie prościej kupić chłodnicę? Koszt jest zdecydowanie większy niż nagrzewnicy o tych samych wymiarach. Sam się przekonałem że chłodnica służy do chłodzenia a nagrzewnica do ogrzewania. Niestety wytworzenie wody(glikolu) w chilerze o temperaturze -30 trochę kosztuje i tutaj nie ma co kombinować z półśrodkami tylko zakupić chłodnicę.
  • Poziom 11  
    tak wiem, to chłodzi a to nagrzewa tylko sęk w tym że, ja chcę i to i to, czyli czasem nagrzewać, czasem chłodzić, co Pan mi proponuje ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Co będzie chłodzone tym wynalazkiem?
    Prościej jest zamontować nagrzewnicę i za nią chłodnicę w jednej obudowie.
  • Poziom 11  
    mam ambitne plany aby chłodzić pokój i dogrzewać.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam. Widzę że tu jest nieporozumienie, czy też niezrozumienie. Nagrzewnica samochodowa jest po prostu wymiennikiem ciepła. Jej moc w dużym stopniu zależy od różnicy temperatury czynnika w nim przepływającego i otoczenia.
    Przy ogrzewaniu gdy popłynie woda o t. przykładowo 70^C, a otoczenie ma +20^C wymiana będzie intensywna. Przy chłodzeniu takiej różnicy temperatur nie będzie. Na parownik nagrzewnica samochodowa się nie nadaje, Zbyt delikatna. Parownik działa przy sporo większym ciśnieniu A nagrzewnica do schładzania będzie mniej skuteczna z powodu mniejszej różnicy temperatur których można będzie zapewnić. pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Do takiego zastosowania to klimatyzator z funkcją grzania. To jak już wiemy o co chodzi to tak z ciekawości skąd zamierzałeś mieć:
    abber napisał:
    można puścić wodę -30 ?
    ?????
  • Poziom 11  
    ooo, przedmówca bardzo rozjaśnił sytuację, zazwyczaj będzie to woda gorąca od 70 do 90 stopni i przy wstępnym ogrzewniu pomieszczenia będzie ona miała minimalnie 10 stopni, ale wiadomo że z czasem temp sie powiększy, czy wtedy nagrzewnica może osiągnąć np 3kW ? i czy mój pomysł się sprawdzi ? a 2 sytuacja, w pokoju upał - 30 stopni i jakby puścić wodę o temperaturze maksymalnej -20 a minimalnej -30 ? także nic by to nie pomogło ? patrzyłem na allegro, są nagrzewnice od ogrzewania i widać że końce rurek od wymiennika sa zazwyczaj plastikowe, a w nagrzewnicach samochodowych ale od klimatyzacji już są metalowe ? nie pomoże to w niczym ?
  • Poziom 38  
    Są metalowe ponieważ klimatyzator działa przy innych ciśnieniach zdecydowanie wyższych np 30bar piszesz bardzo nie wyraźnie raz 70-90 stopni plus drugim razem -30 dla ciebie to też jest plus dla mnie już nie
  • Poziom 11  
    oj przepraszam, poprawię swoją pisownię, hmm to jakby zastosować parownik-nagrzewnice ale od klimy z samochodu, to nie dało by radę schłodzić jednocześnie grzejąc?
  • Poziom 31  
    Nie za bardzo znam się na klimatyzacjach, ale może zainteresuj się ogrzewaniem- klimatyzacją w chatach Jankesów. Tam jeden piec gazowy służy jako nagrzewnica zimą, a klima latem /nadmuch/. Może tam znajdziesz rozwiązanie w użyciu nagrzewnicy-chłodnicy.
    To tak tylko na marginesie więc proszę mnie nie karcić:D
  • Poziom 43  
    Ale tu nabredzone.....:cry:

    Dodano po 2 [minuty]:

    abber napisał:
    mam dostęp do zimnej cieczy, chodzi tylko o to czy jak przez nagrzewnice będzie płynęła zimna ciecz pojawi się np. szron i może ona chłodzić ?

    Jakiej zimnej cieczy ? Zimna to znaczy o temperaturze niższej od otoczenia ? z Bieguna Północnego ciągniesz rurociągiem ? :D

    Nie tędy droga. Jeżeli chcesz uzyskac, jak ktoś z Kolegów podsumował, klimatyzację z funkcją grzania i chłodzenia (np zima - lato) robi się to w układzie odwracalnej pompy ciepła. A więc w domu posiadasz radiator z wentylatorem, pełniący funkcję albo SKRAPLACZA (dla ogrzewania) albo PAROWNIKA (dla chłodzenia). W takim systemie stosuje sie elektrozawory zmieniające obieg czynnika chłodzącego poprzez zawor rozprezny lub kapilare, oraz drugi ,,koniec" tej pompy ciepła - radiator umieszczony w miejscu o stałej temperaturze względem otoczenia (np, głęboko w studni). Standardowy kompresor i to wszystko.
    Obecnie Amerykanie kombinują klimatyzację, w której wykorzystano zasade działania lodówki absorbcyjnej, przy czym podgrzewanie gazu nośnego - wodoru- dokonują panele słoneczne. Nie zużywają energii elektrycznej, tyle co do sterowania, ale niestety sprawność jest koszmarna.
    link: http://www.iko.pwr.wroc.pl/Air/Abstract/Poster-Klimatyzacja_z_absorpcyjn-07064-1414.pdf
  • Poziom 11  
    mówię w prost ... jakbym chciał to bym kupił sobie klimatyzacje i byłby spokój ... sęk w tym że ja jej nie chce kupić, szukam odpowiedniego wymiennika ciepła który będzie wewnątrz domu, na zewnątrz nic nie bd, zero kompresorów zero! szukam nagrzewnicy która zacznie oddawać ciepło do pomieszczenia, a wentylator "rozpyli" to ciepło po całym pokoju.
  • Poziom 38  
    Teraz to szukasz nagrzewnicy wcześniej szukałeś chłodnicy. Weź nagrzewnicę ramową do niej wentylator i przepuść czynnik chłodzący grzejący i sprawdzisz działanie. Na zdjęciu moja konstrukcja nagrzewnica ramowa dwurzędowa moc 48kW którą ja stosuje u siebie przepływ powietrza 2900m3/h kubatura pomieszczenia 250m3 także trochę za duża jak dla Ciebie. Koszt około 1000PLN czyli tyle co klimatyzator.
    Jaką moc grzewczą ma nagrzewnica samochodowa?
  • Poziom 11  
    szukam nadal nagrzewnicy ale mówią że nagrzewnica nagrzewa, a chłodnica chłodzi a ja chcę 2w1 tzn. raz chłodzenie raz grzanie. a gdzie można kupić taką chłodnice jak Ty masz? można kupić gotowe nagrzewnice z wentylatorem, o sprawności do 100kw takie jakie są stosowane w warsztatach samochodowych do ogrzewania, tylko ona po prostu bd za mocna, o wiele, mi potrzeba maks 4kw! najlepiej 2-3kW, kupię nagrzewnicę samochodową z allegro, jakąś najzwyklejszą puszczę czynnik i zimny i gorący i zobaczymy efekty, kabatura mojego pomieszczenia to zaledwie 32m3, a wymiary 16mkw
  • Poziom 30  
    Mi się zdaje że wydajność chłodnicza/grzewcza będzie zależała od dwóch czynników - Δt (wymiennik/otoczenie) i objętości przepływającego powietrza. Dodatkowo przy temperaturze wymiennika poniżej punktu rosy zacznie się na nim skraplać para wodna co znacząco zmniejszy wydajność chłodzenia. W zakładzie pracy mieliśmy takie urządzenie chłodnicze o dużej mocy, i gdy temperatura chłodziwa spadła do takiej że na rurach zaczęła się skraplać woda, to spadek temperatury nagle drastycznie malał.
  • Poziom 11  
    postarałbym sie zapewnić czynnik o róznicy temperatur 50stopni, w pokoju 30 stopni więc przez nagrzewnice popłynie ciesz o temperaturze minus(-)20,w chłodzeniu, a w grzaniu w pokoju 20 stopni, temperatura cieczy 70 stopni(+), przepływ powietrza ok 10m3/minutę przez wymiennik, oczywiście skropliny odprowadzane, tak na marginesie, w jednostce wewnętrznej klimatyzacji, u mnie docelowo nagrzewnica, jaka panuje temperatura cieczy - gazu, przy ogrzewaniu ? 60 stopni czy więcej ? a jak to jest przy chłodzeniu jaka temperatura cieczy ile na minusie ?