Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kraków/Chorągwica czy Rabka/Luboń Wielki - DVB-T

rafalptk 13 Aug 2011 12:03 4931 11
    rafalptk
    Level 9  
    Witam,

Jestem początkującym użytkownikiem więc proszę Was o pomoc.
    W chwili obecnej odbieram sygnał analogowy z Chorągwicy, zwykła (stara) antena siatkowa ze wzmacniaczem SWA-6000/6T, umieszczona na maszcie przy płocie. Jakoś obrazu dobra (zależy jaki kanał).

Mapa lokalizacji i usytuowanie budynków:

Posiadam następujący zestaw:
    dekoder nBox HDTV (ten pierwszy biały) - do tygodnia będzie wymieniony na nBox HDTV Recorder
    do dekodera podłączony jest USB Stick ADB100T

Proszę o pomoc w doborze i anteny, wzmacniacza i ewentualnie umiejscowieniu.
    Z terenu posesji nie ma w linii prostej widocznego nadajnika (przeszkody: góry budynki)

Chorągwica

Luboń Wielki

Dziękuję za podpowiedzi i pomoc.
    irekr
    Moderator
    Po pierwsze dałbym sobie spokój z odbiorem Chorągwicy.
    Jesteś tak blisko Lubonia że odbiór DVB na kanale 61 powinieneś mieć perfekcyjny.
    Wystarczy jedna mała i lekka antena bez wzmacniacza, do Lubonia masz 7 km a to że lekko za górka to niewiele zmienia.
    Na początek przekręć antenę na zachód, podłącza do dekodera i zobacz co się dzieje na kanale 61.
    rafalptk
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Próbowałem skierować antenę siatkową na Luboń, dekoder wskazywał siłę i jakość 0%, co jakiś czas siła na ułamek sekundy wskazywała 40 ~ 50%.
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    rafalptk wrote:
    Próbowałem skierować antenę siatkową na Luboń, dekoder wskazywał siłę i jakość 0%

Zobacz jak to wygląda ze strony Lubonia.
    http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_S4D

Quote:
    ... co jakiś czas siła na ułamek sekundy wskazywała 40 ~ 50%.