Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawianie zaplonu w 126p

trytronik 24 Nov 2004 16:08 6196 10
Przewód Toplex
  • #1
    trytronik
    Level 22  
    Czy ktos mi dac praktyczne wskazowki jak ustawic zaplon w maluszku, bo zaczyna mi przerywac na wysokich obrotach tzn moze jechac przez jakis czas i wszystko ok, ale nagle zacznie przerywac. Kupilem nowa platynle ale jeszcze potrzzebuje wiedziec jak ja ustawic.

    Z gory dzieki za wszelkie praktyczne uwagi.

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • Przewód Toplex
  • #3
    Borys20
    Level 12  
    Przy wymianie przerywacza musisz jeszcze ustawicz przerwe na tymze... Powinna ona wynosic 0.5mm (do ustawienia szczelinomierzem).

    No i zeby ustawic dokladnie w odpowiednim momencie stukaj lekko kluczem w kondensator (mikroruchy). Ale to nie apteka i nigdy nie ustawisz idealnie. ale zawsze wtedy jest wieksze wyczucie...
  • Przewód Toplex
  • #4
    Waldemar
    Level 11  
    po ustawieniu przerwy podlacz zarowke miedzy mase iprzewod cewka aparat ustaw 10stopni przed zz zarowka ma sie zaswieci poczatek rozwarcia stykow
  • #5
    cikol
    Level 27  
    To trzeba na wyczucie. Tak żeby silnik nie kopcił(za puźny) i żeby nie wydawał charakterystycznego stuku(ogólnie głośna praca przy wchodzeniu na obroty) - spalanie stukowe - bardzo niebezpieczne dla silnika(za wczesny). To że przerywa to może być wina świec, gaźnika i wielu innych czynników. W końcu sam wyczujesz że dobrze ustawiłeś zapłon tylko potrzebujesz cierpliwości.

    Udanych prób życze!
  • #7
    trytronik
    Level 22  
    Kondensator juz wymienilem ale bez rezultatu, podejrzewalbym cewke, jutro zobacze co da sie z tym zrobic.

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • #8
    Agrupa
    Level 10  
    To ja sie moze podepne pod temat: Mam pytanie jak mam w rekach aparat zaplonowy to jak ma byc ustawiony przerywacz zeby byl gotowy aparat do wlozenia do silnika. Ma byc maxymalnie otwarty czy maxymalnie zamkniety no chyba ze sa jakies oznaczenia na tym aparacie o ktuch nie wiem jak sie je uzywa
  • #9
    Waldemar
    Level 11  
    Przerywacz ma być rozwarty maksymalnie, znaki na kole pasowym i pokrywie łancucha rozrz.pokrywają się w punkcie zz.Wrazie potrzeby skorygować pokręcić w lewo przyśp. w prawo opóżn.
  • #10
    Waldemar
    Level 11  
    Mam na myśli pokręcić aparatem zapł.
  • #11
    Ireek
    Level 15  
    ja jak wymieniam przerywacz to robie tak: ustawiam kolo pasowe na zanak 0 stopni, patrze na polozenie palca rozdzielacza i wykrecam caly aparat zaplonowy, rozkrecam caly i jego myje jak jest zabrudzony, pozniej wymieniam przerywacz i ustawiam maksymalne rozwarcie stykow przerywacza na 0.5 mm i calosc wkladam w takiej pozycja w jakiej wyjalem. Po tych czynnosciach przystepuje do ustawienia zaplonu. Ustawiam kolo pasowe na znk wyprzedzenia okolo 7stopni. Podpinam zarowke jedny przewodem do przerywacza a drugi do obudowy silnik (masy) i wlaczam zasilanie. Aparatem zaplonowym tak pokrecam zeby zarowka sie zapalila (to oznacza rozwarcie stykow przerywacza), i delikatnie skrecam aparat zaplonowy, pozniej krece (o 1/4obrotu) w lewa strone kolo pasowe i spowrotem w prawa zeby sprawdzic i ewentualnie skorygowac ustawienie zaplonu ,po regulacji odpinam zarowke i pale bolida :).
    Pozdrawiam