Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A170, CDI, zapala się kontrolka ładowania..

13 Sie 2011 23:11 17354 14
  • Poziom 8  
    hej,

    Zapala mi się kontrolka ładowania w A170.. przez chwilę czasami nie ma wspomagania. Pewnie alternator. Autko jest z 2003 r. czy wymienię szczotki bez wyciągania alternatora? cy ktoś miał podobne objawy? z góry dziekuję...
  • Poziom 19  
    Witam.
    Jaki alternator Bosch czy Valeo? Jaka moc? Jaki przebieg auta?
  • Poziom 8  
    przebieg koło 150 tys. jeśli nie był kręcony licznik... moc 95 KM, jeszcze nie wiem jakiej firmy alternator...
  • Poziom 26  
    Alternator na stół i do roboty.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Alternator Valeo, tylko taki tam montują i do tego chłodzony cieczą więc życze powodzenia z demontażem :)
  • Poziom 34  
    Raczej napewno nie szczotki. Tam wilgoć skutecznie niszczy altka, szukaj nowego. I powodzenia z jego wyjęciem :-)
  • Poziom 39  
    Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
  • Poziom 21  
    Witam
    najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
  • Poziom 8  
    Dzięki Panowie... biorę się do pracy więc. Dam znać co było,
  • Poziom 19  
    Jeśli nic nie leciało na alternator (jest suchy) to 150tyś km trochę mało na szczotki ale może i najlepiej żeby szczotki bo wiadomo że to najtańsza naprawa.
  • Poziom 26  
    Każdy mój klient jak nie ma ładowania w swoim aucie lub nawali mu rozrusznik to notorycznie słyszę PANIE!! TO PEWNIE SZCZOTKI CO? Nic innego tam nie ma jak tylko szczotki! Masakra...
  • Poziom 11  
    Odświeżę
    Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się kontrolka ładowania i padło wspomaganie. Dodam, że wszystkie 3 zdarzenia były albo zimą albo kiedy padało, tak jak wczoraj. Auto ma jednak wszystkie osłony więc na pewno woda nie chlapie na alternator. Aku stary ale jary, nie ma żadnych pożeraczy prądu, auto bezwypadkowe. Co może być przyczyną takiego notorycznego przepalania diód? Kto mi to zdiagnozuje w trójmieście (jestem ze Starogardu ale tu elektrycy to... no comments).
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    cezzar napisał:
    Odświeżę
    Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się kontrolka ładowania i padło wspomaganie.


    Prostownik Valeo 621 zł regulator Valeo 300zł tyle w temacie reszta to zamienniki i zgadza się więcej nie wytrzymają.P
  • Poziom 2  
    Witam :)
    mam Mercedesa w168 2003r 95 km
    mój problem polega na tym ze mercedes nie ma swojej stu procentowej siły tzn
    rozpędzając się do 130 km wygląda to tak
    pierwszy bieg 5 tys obrotów
    drugi bieg 5 tysięcy obrotów
    trzeci bieg 5 tysięcy obrotów
    czwarty bieg 5 tysięcy obrotów
    piąty bieg tylko do 3.5 tysiaca i maxymalna prętkość to tylko 130 km/h
    mechanik mówił ze turbina jest dobra tylko wina komputera ale jak podłączam komputer to jest wszystko ok ;/
    nie wiem co jest proszę o pomoc

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Witam :)
    mam Mercedesa w168 2003r 35 km
    mój problem polega na tym ze mercedes nie ma swojej stu procentowej siły tzn
    rozpędzając się do 130 km wygląda to tak
    pierwszy bieg 5 tys obrotów
    drugi bieg 5 tysięcy obrotów
    trzeci bieg 5 tysięcy obrotów
    czwarty bieg 5 tysięcy obrotów
    piąty bieg tylko do 3.5 tysiaca i maxymalna prętkość to tylko 130 km/h
    mechanik mówił ze turbina jest dobra tylko wina komputera ale jak podłączam komputer to jest wszystko ok ;/
    nie wiem co jest proszę o pomoc
  • Poziom 21  
    duszek1994r3 napisał:
    mam Mercedesa w168 2003r 35 km
    mój problem polega na tym ze mercedes nie ma swojej stu procentowej siły tzn
    Dobry jesteś! Po roku odgrzewasz wątek z alternatorem, żeby napisać o braku mocy... Jak będziesz miał trochę szczęścia, to moderator wydzieli Ci wątek ;)

    duszek1994r3 napisał:
    mechanik mówił ze turbina jest dobra tylko wina komputera ale jak podłączam komputer to jest wszystko ok ;/
    Co sprawdził mechanik? Pod jaki komputer się podłączałeś? Chyba nie pod Atari? Poszukaj kogoś ze StarDiagnosis.
    Co to może być? Zawór turbiny, podciśnienie, stare filtry, przepływka...

    Na przyszłość dawaj nr VIN.