Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.8, Wycieki oleju

apokalipsa0 14 Sie 2011 14:26 8882 13
  • #1 14 Sie 2011 14:26
    apokalipsa0
    Poziom 13  

    Laguna II 1.8 16v F4P PB

    Poniżej kilka zdjęć. Leje się z dołu, leje się z góry, leje się z boku. Leje się wszędzie :|

    Moje pytania:
    1. Czy od dołu przecieka na uszczelce miski, czy być może spod wału korbowego ? Dodam, ze olej kapie na postoju.
    2. Skąd olej za filtrem powietrza ?! Ciśnienie sprężania jest w granicach 14 barów, różnic na cylindrach nie stwierdzono. Czy odmę w tym silniku jestem w stanie przeczyścić ? Czy trzeba demontować do tego pokrywę zaworów ? Czytałem, że można ją przedmuchać sprężonym powietrzem.
    3. Czy przepustnica jest jakoś bardzo zabrudzona ? (nie mam z czym porównać).



    Laguna II 1.8, Wycieki oleju Laguna II 1.8, Wycieki oleju Laguna II 1.8, Wycieki oleju Laguna II 1.8, Wycieki oleju Laguna II 1.8, Wycieki oleju Laguna II 1.8, Wycieki oleju

  • #2 14 Sie 2011 15:22
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co do dołu, wymień najpierw uszczelkę miski (mniejsze koszty), jeśli będzie lecieć dalej wtedy wyciągasz skrzynię i wymieniasz uszczelniacz.

    Przepustnica standardowo zabrudzona, ale i tak ją wyczyść.

    Odmę możesz przeczyścić, ale pewnie i tak to nic nic nie da.

    Kapę zaworową również możesz uszczelnić, ale wymaga to rozebrania rozrządu, wałki są dociskane kapą.

  • #3 14 Sie 2011 15:34
    apokalipsa0
    Poziom 13  

    To skąd olej przed filtrem pow ?

  • #4 14 Sie 2011 15:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po pierwsze przedmuchy, po drugie ten typ tak ma.

  • #5 14 Sie 2011 17:59
    wopor
    Poziom 32  

    Przemuś ciece z wału spod zamachowego, miska utytłana od tego, pewnie uszczelnienia zaworów tyż wiekowe i ciece :D , i ma wieksze ciśnienie pod kapą zaworową bo sobie dmuchnie czasami przez nie :D , kolego apokalipsa wywalaj silnik i zrób z nim porządek ku chwale silnika i pożytek własny , powodzenia.

  • #6 14 Sie 2011 19:57
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak jak mówisz kolego wopor, ale już wyciągałem skrzynie nie raz i okazywało się że nie potrzebnie bo uszczelką miski leciało, dlatego niech najpierw ją wymieni koszty na prawdę nie wielkie a z odpowiednim narzędziem nawet sam ją wymieni, a skrzynię zawsze zdąży wyciągnąć.

    Co do obudowy filtra, jeszcze suchej nie widziałem w tym silniku ;)

  • #7 14 Sie 2011 20:24
    apokalipsa0
    Poziom 13  

    Cytat:
    kolego apokalipsa wywalaj silnik i zrób z nim porządek ku chwale silnika i pożytek własny


    Spodziewałem się bardziej rzeczowej pomocy.

  • #8 14 Sie 2011 20:33
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To może Ci przyjechać i zrobić, będzie bardziej rzeczowo. Kosz.

  • #9 15 Sie 2011 11:55
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Autor przeprosił, temat przywracam.

  • #10 15 Sie 2011 11:59
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Myślę że nie ma tu już o czym rozmawiać, wszystko zostało napisane, uszczelnić to co napisałem, wyczyścić przepustnicę oraz obudowę filtra, i do przodu. Co jakiś czas sprawdzać poziom oleju, jeśli dolewki już będą spore, zastosować radę kolegi wopor.

  • #11 18 Sie 2011 10:36
    apokalipsa0
    Poziom 13  

    Czy w tym silniku jest opcja wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy ?

  • #12 18 Sie 2011 18:38
    wopor
    Poziom 32  

    Kol apokalipsa przeprosiny przyjete :D , od wczesnego gierka paprze sie w smarach i zawsze wywalam głowice przy wymianie , jest okazja by ocenić gładzie cylindra ,zawory, troszke więcej zachodu ale korzysci o wiele wieksze, powodzenia

  • #13 18 Sie 2011 20:44
    apokalipsa0
    Poziom 13  

    Tak, tylko boje się potrzeby ew. planowania głowicy po jej odkręceniu - a tego sam nie zrobię, bo nie mam czym.

    Zatem czy jest opcja bez ściągania głowicy w tym silniku ?

  • #14 18 Sie 2011 20:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kombinować można zawsze (sprężone powietrze, sznurek...). Zabielenie głowicy po jej demontażu, to też raczej standard, jeśli rzecz ma być poprawnie zrobiona. A przy zdjętej głowicy zawsze możesz popracować nad zaworami.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME