Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kit AVT-2715 B jaki transformator ?

remi200833 15 Sie 2011 19:09 3113 13
  • #1 15 Sie 2011 19:09
    remi200833
    Poziom 12  

    Mam pytanie , czy ten kit obniży prąd z transformatora np. 17v na bezpieczne dla akumulatora do 14,4v ?

    0 13
  • #2 15 Sie 2011 23:12
    splawik00
    Poziom 23  

    Chodzi koledze o napięcie, czy faktycznie o prąd ?? Akumulatory zawsze ładuje się zapięciem wyższym, niż on sam ma. W tym przypadku 17V napięcia ładowania jest jak najbardziej ok. Jeżeli chodzi o prąd to w tym kicie jest przecież regulacja.

    1
  • #3 16 Sie 2011 15:36
    remi200833
    Poziom 12  

    a jaki prąd max można dać na ten kit bo pisałem do producenta kitu i piszą że jeśli dam trafo 17V to ten układ obniży je do bezpiecznego 14,4V

    1
  • #5 16 Sie 2011 15:56
    ociz
    Moderator Samochody

    W tym kicie jest tylko regulacja napięcia szczytowego, regulacji prądu nie ma.

    1
  • #6 16 Sie 2011 16:08
    remi200833
    Poziom 12  

    ok napięcia, a czym go się reguluje tym potencjometrem miniaturowym w pcb bo ten układ innego nie posiada

    1
  • #7 16 Sie 2011 16:27
    ociz
    Moderator Samochody

    W dokumentacji masz wszystko napisane. Chyba nie powiesz że jeszcze tego nie czytałeś...

    2
  • #8 16 Sie 2011 16:52
    remi200833
    Poziom 12  

    a akumulatorowi nie szkodzi napięcie 17V bo po jakimś czasie spada . taką role odgrywa ten układ a chciałbym dać właśnie trafo 17V

    0
  • #9 17 Lut 2012 01:23
    kamil bula
    Poziom 18  

    Witam.

    Odświeżam temat z powodu pytania związanego z owym kitem. Otóż mam zamiar go zmontować, ale z opisu urządzenia wynika, że układ wyłącza ładowania przy osiągnięciu napięcia nastawionego przez użytkownika (13,8 - 15V). I tutaj pojawia się pytanie: otóż, czy jeśli napięcie końcowe ustawię na 14,4V, by aku można było ładować bez otwierania cel (bo wtedy nie występuje silne gazowanie), czy nawet bez odłączania akumulatora od instalacji w samochodzie, po dojściu napięcia ładowania do 14,4V aku będzie naładowany? Bo chyba nie. Czy po osiągnięciu napięcia końcowego ładowarka za jakiś czas znów się włącza, gdy napięcie na aku spadnie i znów ładuje aż do 14,4V ? Jak to jest? Proszę o wypowiedzi osób, które posiadają kit.

    Pozdrawiam i proszę o nieusuwanie wiadomości do Kosza. : )

    0
  • #10 03 Gru 2013 22:18
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Mam problem z tym KIT-em. Uruchomiłem go, działa bardzo dobrze. Ładuje, wyłącza po osiągnięciu zadanego napięcia, pracuje impulsowo przed całkowitym wyłączeniem. Super. Jest tylko 1 mały problem, zgodnie z instrukcją:

    "Układ jest zasilany z ładowanego akumulatora, więc gdy nie jest on podłączony to nie ma napięcia na wyjściu"

    Wszystko prawda, można zewrzeć zaciski akumulatora i nic się nie stanie. Jednak gdy podłączymy akumulator, rozpoczniemy ładowanie. Odłączymy akumulator i wtedy zrobimy zwarcie... to nie mamy BUZa, mostka, i bezpiecznika. Układ nie gaśnie sam po odłączenu akumulatora, zamiast tego podaje losowe impulsy załączające MosFet. Dołączenie żarówki samochodowej go wyjścia "dusi" układ. Ale to nie rozwiązanie.

    Ma ktoś jakiś sposób na modyfikację układu?

    0
  • #11 09 Gru 2013 14:13
    kamil bula
    Poziom 18  

    Najlepiej napisz do AVT

    0
  • #12 25 Lis 2014 21:49
    woseba
    Poziom 12  

    Wojtek(KeFir) dowiedziałeś się może czegoś lub znalazłeś rozwiązanie? szukam modów do tego kitu, jednym z nich jest właśnie auto-wyłączenie po odłączeniu aku.
    Chciałbym też dodać tryb manualny, gdzie nie regulujemy napięcia końcowego tylko właśnie prąd ładowania, który jest wyłączany, jeśli na aku będzie 14V.

    0
  • #13 25 Lis 2014 22:18
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    Tak, znalazłem. Jest to opornik rozładowujący bramkę mosfeta. Po odłączeniu akumulatora lampka ładowania świeci się przez około sekundę i gaśnie resetując układ.

    0
  • #14 26 Lis 2014 10:57
    woseba
    Poziom 12  

    o widzisz, nie wpadłem na to :) pamętasz jaką wartość dałeś? Gdzieś wyczytałem, że bezpiecznie jest dawać 47k-100k ale może w tym przypadku lepszy będzie mniejszy?
    Jak tak już dyskutujemy na temat tego kitu, a ja mam kiepskie doświadczenie z elektroniką, to zapytamczy dałoby się wpiąć amperomierz tak, aby widzieć pobór prądu nie-impulsowy? Aktualnie mam wpiety przed samymi zaciskami wychodzącymi do aku, więc wskazówka analogowego amperomierza sobie skacze, a 'schludniej' wyglądałoby, gdyby nie skakała. Czy wpięcie amperomierza przed kit, za mostkiem poprawiłoby sprawę?

    0
  Szukaj w 5mln produktów