Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

cc700 - jak odpowietrzyć układ chłodzenia?

EnduroRider 24 Nov 2004 21:44 19403 20
  • #1
    EnduroRider
    Level 11  
    'ello.

    wymieniłem w cc700 płyn chłodniczy i po ponownym włączeniu silnika, grzeje się. dotychczas wszystko było w porzadku, czyli temp. w granicach 90 stopni. domyślam się, iż przyczyny mogą być dwie: termostat albo zapowietrzenie układu. stawiam na to drugie.

    co należy zrobić w takim przypadku? aha, mimo włączonego na maxa ogrzewania leci zimne powietrze, a silnik się przegrzewa.
  • #3
    EnduroRider
    Level 11  
    ok - dziękuję! nie wiedziałem po prostu, gdzie jest zawór odpowietrzania. dzięki tym zdjęciom sprawa jest jasna. jutro sprawdzę i mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany. :)
  • #4
    EnduroRider
    Level 11  
    no i klapa... odpowietrzyłem układ zgodnie z podaną instrukcją i temperatura nadal jest zbyt wysoka (na przedostatniej kresce przed 130).

    co zauważyłem: górny wąż z płynem (od strony silnika) jest ciepły, natomiast zimne są węże dolny przy chłodnicy oraz od nagrzewnicy. przypuszczam więc, że zawiesił/uszkodził się termostat. słusznie?

    dodam, że problem wystąpił po zimnej nocy, kiedy postanowiłem zmienić wodę na płyn.

    acha, pompa wody chyba jest ok, bo z odpowietrzacza woda poleciała po przygazowaniu silniejszym strumieniem.
  • #6
    gabik001
    Level 37  
    Dobrze kombinujesz. Mozesz go wykrecic i sie mu przyjzec. Z tego co opisywales wymieniales wode na plyn, wiec moze ta zmiana spowodowala jego awarie. Ja po zalaniu silnika plynem sciskalem weze (trzeba spowodowac zeby woda wykonywala gwaltowne ruchy) i puszczalem. Mialo to na celu skumulowanie powietrza w jednym miejscu dla latwiejszego odpowietrzenia. Wazne jest porzadne odpowietrzenie ukladu (czsami nawet ok 1l plynu mi sie wylalo).
    pozdrawiam :)
  • #7
    EnduroRider
    Level 11  
    póki co bardzo dziękuję kolegom! jutro sprawdzę termostat i oczywiście poinformuję o efektach :) pozdrawiam.
  • #8
    iguś
    Level 17  
    Włącz silnik i dmuchawę na ciepło, następnie ściskaj przewody od nagrzewnicy wcześniej układ odpowietrz korkiem odpow.) - rób tak dotąd gdy obydwa przewody będą ciepłe - masz zapowietrzoną nagrzewnicę gdyż spóściłeś płyn przy ustawionym przełączniku ciepło-zimno na zimno.
  • #9
    sie0
    Level 2  
    Witam
    Wchodzę komuś w temat ale mam sytuację odwrotną silnik nie może mi się nagrzać. Sprawdziłem już na trzech nowych wersjach termostatu i nic temp nadlal ok 70 oC. Może ktoś wie co z tym mozna zrobić.
    Pozdrawiam
  • #10
    Zbysław
    Level 24  
    Zakładam, że sprawdziłes elektrowentylator, oczywiście nie pracuje (temperatura załączania ok. 90...94°C).

    Miałem kiedyś cc700, w zimie słabo się nagrzewał, stosowałem przykręcaną osłonę przed chłodnicą - pomagało, gdy było cieplej zdejmowałem itd. W Warszawie, Syrence były takie fajne rolety chłodnicy na łańcuszek.

    pozdrawiam
  • #11
    Adam700
    Level 22  
    mam 700-tę i mialem dokladnie ten sam problem,wciaz temp.70.stopni i nic wiecej,slabe ogrzewanie.
    sprawa na 100%dotyczy termostatu,ale i zapowietrzenia ukladu.
    Zrob tak:
    - temp.ogrzewania w srodku auta ustaw na FULL
    - odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego
    - odkrec korek przewodu odpowietrzania
    -spusc plyn z ukladu po odkreceniu przewodu dolnego chlodnicy
    - odkrec 2 sruby mocowania obudowy termostatu i cienki przewod dochodzacy do obudowy termostatu
    - wylej reszte plynu z silnika do naczynia
    - przedmuchaj przewody wodne sprezonym powietrzem(wyleci reszta plynu)
    - zaloz sprawny termostat
    - pozakladaj przewody
    - nalewaj bardzo powoli plyn do zbiorniczka az do przelania przez przewod odpowietrzania
    - uruchom silnik
    -obserwuj poziom plynu w zbiorniczku
    gdy silnik pracuje, nagrzewa sie i plynu ubywa dolewaj go,jednoczesnie po dolaniu odkrecaj korek na przewodzie odpowietrzajacym
    musi byc dobrze!!!
    POWODZENIA!!
  • #12
    cobraa
    Level 27  
    1 wcale nie musi byc walniety termostat skoro przed wymiana bylo ok.
    2 nie trzeba otwierac ogrzewania w srodku bo sterowanie nie jest zaworem lecz klapkami. 3 plyn nie trzaba wlewac powoli. Otworzyc zawor odpowietrzenia silnika i wlewac plyn az sie zaczie wylewac i potem zakrecic a zostawic odkrecony korek wlewu plynu i odpalic bestie. Od czasu do czasu lekko przygazowac i czekac az sie termostat otworzy po otwarciu odkrecic odpowietrzenie i ubuscic powietrza. i tak czekac az do wlaczenia wentylatora. Aby wspomoc otwarcie termostatu dolny waz trche posciskac dla ruchu plyny w tym obszarze.
    [/b]
  • #13
    EnduroRider
    Level 11  
    przyczyna mojego problemu okazała zupełnie inna niż wadliwy termostat.

    otóż po pierwszej nocy z ujemną temperaturą zamarzła mi woda w układzie. próbowałem odpalić samochód, żeby wjechać do garażu na wymianę wody na płyn. zakręciłem ze 2-3 razy i dałem sobie spokój.

    okazało się, że odkręcił się wirnik w pompie wody i dlatego nie było obiegu wody. naprawa - niecałe 10 min. może komuś to się przyda...
  • #15
    piotrek_wysmyk
    Level 11  
    witam mam cc 700 auto podczas jazdy ma temperature 50 albo 55 stopni , wymieniłem termostat odpowietszylem układ i jest bez zmian mozecie mi cos podpowiedziec co zrobic ?

    POZDRAWIAM
  • #16
    romoo
    User under supervision
    Jutro wspawuje kawałek rurki fi 16 zaraz koło kolanka kolektora wydechowego, przy -14'C nie ma co marzyć o dobrym i szybkim grzaniu.
    Trzeba jechać z 40 km żeby sie nagrzał.
  • #17
    piotrek_wysmyk
    Level 11  
    dzsaj jade 50 km to zobacze czy sie zagrzeje

    Dodano po 5 [godziny] 35 [minuty]:

    fakt zagrzał się do70 prawie w trasie
  • #18
    Duchowniczek
    Level 14  
    Sory ze sie wtrące ,ale jk odkreca sie termostat i w srodku jest taka srubka na imbus po co ona jest ciągle mi sie odkreca o blokuje termostat :/
  • #19
    AMICAR
    Level 17  
    Termostat jest caloscia, jesli rozsypuje sie to tylko wymiana, nie ma tam zadnej regulacji.
    Pozdrawiam amicar
  • #20
    Duchowniczek
    Level 14  
    Kolego nie zrozumielismy sie ta sruba nie jest w termostacie tylko w silniku :D Tam w srodku
  • #21
    AMICAR
    Level 17  
    Wita, w sprawie odpowietrzenia:
    w niektorych samochodach trudno odpowietrzyc uklad z dodatkowymi chlodnicami, nagrzewnicami.
    Aby calkowicie pozbyc sie powietrza wukladzie, nalezy odlaczyc weze wchodzace do sciany czolowej, i podlaczyc waz z woda, "przeplukac" uklad tak aby wyplywala sama woda bez powietrza,nast. podlaczyc weze, w ten sposob wypedzisz wode z ukladu chlodniczek grzewczych.reszta ukladu jest latwiejsza do opanowania.
    Do ukladu chlodzenia uzywaj TYLKO Plynow chlodzacych nie WODY!!!Poniewaz ma inna temp. wrzenia.
    Pozdrawiam amicar