Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry Opel kadett 1.3

kubamk3 16 Aug 2011 05:21 3085 5
  • #1
    kubamk3
    Level 2  
    Witam! W moim oplu zniknęła iskra. Odpalił rano bez zarzutu, podjechałem do kiosku nie gasząc go, po chwili ruszyłem, zdążyłem przejechać ok 1 km i zgasł na prostym i równym odcinku drogi. Od momentu gdy zgasł nie ma śladu iskry. 3 tyg przed tym incydentem był wymieniony rozrząd, wałek się kreci, silnik stawia opór. Wszystko wskazywało na cewke, kupiłem używana na szrocie, gościu zapewniał że jest sprawna, podłączyłem - brak iskry, udało się oddać cewke pojechałem do sklepu kupiłem nową oryginalną Valeo - brak iskry. Z kolegą mechanikiem ominęliśmy moduł i aparat zapłonowy, rozłączając kostkę+ próbówka przewód z cewki na końcu świeca leżąca na silniku - brak iskry nawet na krótko. Auto chodziło idealnie do feralnego momentu, odpalało za pierwszym razem, nie trzeba było "piłować".

    Aha po zniknięciu iskry zniknęła także kontrolka ciśnienia oleju. Po przekręceniu zapłonu nie pali się ciśnienie oleju, pali się tylko brak ładowania. Proszę o pomoc! W auto z 87 roku wpakowałem wór pieniędzy w przeciągu 2 miesięcy, zostało wymienione min. uszczelka pod głowicą i wszystkie inne, nowy rozrząd, pompa wody, olej, przewody, świece, filtry nie wspomnę o komplecie nowych hamulców. Nie oddam go na złom bo mam do tego samochodu wielki sentyment. Jest w rodzinie od 17 lat.
    Opel Kadett
    1.3 + LPG
    Link
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    autoas
    Level 42  
    To że się nie znasz to nic takiego, ale że masz takich mechaników jak opisujesz to łączymy sie z tobą w bólu.....
    Najczęściej siadały tam moduły w aparacie zapłonowym, podmień aparat cały na inny, lub szukaj dobrego polecanego u siebie elektryka samochodowego
  • #3
    marrac
    Level 2  
    jeśli jest alarm to sprawdź , czy nie odcina zapłonu, najlepiej wypiąć alarm, no i ta kontrolka oleju powinna działać, może jakiś bezpiecznik padł
  • #4
    kubamk3
    Level 2  
    Nie napisałem czegoś istotnego, do remontu przyczyniło się zerwanie zębów na pasku rozrządu. Obracało się tylko te dolne koło wiec iskry nie było, cala góra stała. Nikt nie wpadł że to może być wina rozrządu, więc sprawdziliśmy na krótko tak jak w tym przypadku cewke i dawała prąd po to żeby wykluczyć moduł który był brany pod uwagę ale to i tak była wina paska. W tym przypadku jest inaczej. Jeszcze raz. Odłączyliśmy kostkę łączącą aparat i cewke, próbówkę podłączyliśmy do akumulatora, z cewki wystawał kabel ze świecą na końcu położoną na masie. Kostka miała chyba 3 albo 4 piny, po włożeniu próbówki w jeden z nich ze świecy wydobywała się iskra. W tym przypadku, gdy auto zgasło taki manewr jest nieskuteczny. Dlaczego? To jest zły sposób? Nie można nadal wykluczyć modułu po sprawdzeniu cewki? Sorry ze sie powtarzam, ale nie potrafie tego w 100% prawidłowo opisać.
    Alarm jest w aucie, ale nie działa od kilku lat. Zdemontowana jest centralka. Bezpieczniki sprawdzane 2x.
  • #5
    kubamk3
    Level 2  
    Dobra Panowie, może być jakaś inna przyczyna braku iskry oprócz modułu w aparacie zapłonowym i cewce?
  • #6
    Jackall
    Level 27  
    Może spróbuj ominąć kostkę stacyjki. Dwa kabelki i po sprawie, jeśli nie pomoże, to przynajmniej wykluczysz kostkę, która jest zaraz po module i Hallu w częstotliwości uszkodzeń.