Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria układu chłodzenia Fiat Marea Weekend 1.6 16V

17 Sie 2011 01:16 7843 16
  • Poziom 13  
    Witam, otóż mój problem wygląda następująco: Jakiś czas temu w moim fiacie ^ zaczęła skakać temperatura i często włączał się wentylator. Rozważałem różne przyczyny, miałem jednak drugi termostat (sprawdzony otwierał sie na długi obieg) i wymieniłem go, (ten który był w założony nie otwierał). Temperatura dalej skacze, niby otwiera na długi obieg a silnik za bardzo sie grzeje. Myślę że to któryś z czujników, z tego co wiem jest ich chyba 3 (jeden w termostacie, jeden w chłodnicy i w moim przypadku jeden w parowniku od LPG). Może miał ktoś podobny przypadek w swoim aucie? Może ktoś wie który to czujnik wysiadł? Mi przychodzi do głowy tylko wymiana czujnika w chłodnicy ale pewności nie mam... proszę o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może nie czujnik, może słaby obieg wody, zapowietrzenie, słaba pompa wody, zakamieniona chłodnica, najpierw to trzeba wykluczyć.
  • Poziom 13  
    Więc tak, ciśnienie jest dość duże ;) Miałem okazje to sprawdzić odpowietrzając układ ;] Cały płyn wylał sie na ziemie... Pompa wody ma ze 4 lata, chłodnica jest wymieniona bo stara ciekła... A zapowietrzony może być dalej... to jest fakt...
  • Poziom 10  
    Może też być uszczelka pod głowicą.
  • Moderator Samochody
    Skoro płyn Ci "kipi" to masz przedmuch kompresji z silnika do kładu chłodzenia. Nieotwierający się stary termostat doprowadził do przegrzania silnika i uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
  • Poziom 10  
    To nie jest usterka elektroniczna, jest to usterka mechaniczna. Tak jak pisałem albo uszczelka pod głowicą lub zapchana, nieodpowietrzona nagrzewnica. Za silnikiem wychodzą dwa węże od nagrzewnicy i na jednym z nich jest śrubka do odpowietrzania nagrzewnicy. Czy odpowietrzyłeś?
  • Poziom 13  
    tzok napisał:
    Skoro płyn Ci "kipi" to masz przedmuch kompresji z silnika do kładu chłodzenia. Nieotwierający się stary termostat doprowadził do przegrzania silnika i uszkodzenia uszczelki pod głowicą.

    nie kipi, po prostu śrubke przy chłodnicy za dużo odkręciłem i wyleciała, dlatego borygo sie wylał... nagrzewnice odpowietrzałem, ale nie jest wykluczone że jest zapchana. jakiś czas temu ciekła, kupiłem jakiś preparat w proszku który uszczelnia układ chłodzenia i przestało ciec. a uszczelka pod głowicą? co ma piernik do wiatraka? przecież układ chłodzenia w głowicy jest oddzielony od części które są nad tłokami... jeżli by nadmiernie uciekał właśnie pod głowicą to wtedy można by rzec że uszczelka siedzi...
  • Moderator Samochody
    kulfon16 napisał:
    a uszczelka pod głowicą? co ma piernik do wiatraka? przecież układ chłodzenia w głowicy jest oddzielony od części które są nad tłokami... jeżli by nadmiernie uciekał właśnie pod głowicą to wtedy można by rzec że uszczelka siedzi...
    Części które są nad tłokami to właśnie jest głowica ;) i układ chłodzenia nie jest oddzielony, są kanały wodne łączące głowicę z blokiem silnika, które przechodzą właśnie przez uszczelkę pod głowicą. Coś się obawiam, że nie potrafisz wskazać gdzie w Twoim silniku jest głowica i mylisz uszczelkę pokrywy wałków rozrządu z uszczelką głowicy... głowica to jest ta część silnika do której są przymocowane kolektory i przepala się między cylindrem a kanałem wodnym, na zewnątrz nic nie wycieka.
  • Poziom 10  
    tzok ma rację to nie jest oddzielny układ. Uszkodzenie uszczelki może gotować wodę lub woda może iść do oleju, wtedy będzie taki biały syf na korku oleju, ale w tym silniku niewiem czy można zobaczyć bo korek nie jest nad klawiaturą, może też olej iść do wody. Może też po rozgrzaniu uciekać kompresja i silnik gaśnie, lub niemożliwość
    odpalenia na gorącym silniku.
    Sory za pisownię pisze z komórki.
  • Poziom 13  
    To że części które są nad tłokami to głowica to wiem ;] myślicie że to siedzi uszczelka głowicy? mi sie nadal wydaje że wina leży po stronie nagrzewnicy, choć teraz nie jest już mokro pod dywanikiem pasażera (tam wcześniej wyciekało). korek oleju nie jest nad klawiaturą, rura do której wlewa sie olej idzie prosto do miski olejowej... więc tego nie stwierdze...
  • Poziom 10  
    Ja bym go jeszcze dobrze odpowietrzył. Trzeba jak temperatura wzrośnie sprawdzić termostat, a termostat się bardzo prosto sprawdza. Łapiesz za dolną rurę od chłodnicy jak jest gorąca czyli termostat otworzył ( a w garczku zupę można ugotować a nie termostat). Jak już pisałeś wsypałeś uszczelniacza do do układu i ten uszczelniacz lub syf może blokować termostat. Żeby się odpowietrzył musi być wysoki poziom płynu w chłodnicy. To że masz dziurawą nagrzewnicę najwyżej będą ci parować szyby i płynu będzie ubywać

    Dodano po 18 [minuty]:

    Nagrzewnicę też możesz sprawdzić. Nakładasz węża i pod kran, jak z drugiego króćca ładnie leci to powinno być ok.
  • Poziom 13  
    tzok napisał:
    kulfon16 napisał:
    a uszczelka pod głowicą? co ma piernik do wiatraka? przecież układ chłodzenia w głowicy jest oddzielony od części które są nad tłokami... jeżli by nadmiernie uciekał właśnie pod głowicą to wtedy można by rzec że uszczelka siedzi...
    Części które są nad tłokami to właśnie jest głowica ;) i układ chłodzenia nie jest oddzielony, są kanały wodne łączące głowicę z blokiem silnika, które przechodzą właśnie przez uszczelkę pod głowicą. Coś się obawiam, że nie potrafisz wskazać gdzie w Twoim silniku jest głowica i mylisz uszczelkę pokrywy wałków rozrządu z uszczelką głowicy... głowica to jest ta część silnika do której są przymocowane kolektory i przepala się między cylindrem a kanałem wodnym, na zewnątrz nic nie wycieka.

    tutaj jest inaczej... termostat jest po prawej stronie głowicy, dopiero od niego wężami woda leci do bloku panie mechanik...
    miałem ostatnio okazje wyciągnąć głowice. nie wiem gdzie widzisz w silniku fiata 1.6 16V kanały przez które płynie woda z bloku do głowicy... uszczelka jest na całą powierzchnie... to po pierwsze.
    po drugie, termostat jest sprawny, nagrzewnica nowa, chłodnica ma przepływ, ciśnienie w układzie jest.
  • Moderator Samochody
    Co do położenia termostatu - zgoda jest przy głowicy, natomiast żadne węże nie łączą go z blokiem silnika... tak wygląda głowica (z uszczelką) tego silnika i jak widać ma kanały wodne:
    Awaria układu chłodzenia Fiat Marea Weekend 1.6 16V
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kulfon16 napisał:
    tutaj jest inaczej... termostat jest po prawej stronie głowicy, dopiero od niego wężami woda leci do bloku panie mechanik...
    miałem ostatnio okazje wyciągnąć głowice. nie wiem gdzie widzisz w silniku fiata 1.6 16V kanały przez które płynie woda z bloku do głowicy... uszczelka jest na całą powierzchnie... to po pierwsze.


    Sugerowałbym szybko przeprosić Kolegę tzok. Jak masz małą wiedzę powinieneś mieć dużo pokory.
  • Poziom 13  
    Dobrze, zwracam honor, jednakże w moim przypadku uszczelka była na całej powierzchni, nie wiem czemu.
    Dodam jeszcze na marginesie, byłem ostatnio zmuszony założyć nowy silnik, niby wszystko przeglądałem a dalej sie grzeje... Nie mam już koncepcji jak to naprawić...
  • Moderator Samochody
    kulfon16 napisał:
    jednakże w moim przypadku uszczelka była na całej powierzchni, nie wiem czemu
    kulfon16 napisał:
    byłem ostatnio zmuszony założyć nowy silnik, niby wszystko przeglądałem a dalej sie grzeje
    To może właśnie temu... może to był jakiś odpad/półprodukt bez wyciętych otworów.
  • Poziom 13  
    Teraz w każdym razie jest założona normalna uszczelka, długi obieg wody otwarty a dalej sie przegrzewa... Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale myślę że to może być zakamieniona chłodnica (to co mówiliście wcześniej).