Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 2.0 TDCi mk3 spadek mocy przy ok 3 tys obrotów...

17 Sie 2011 13:07 16902 4
  • Poziom 2  
    Witam mam problem z autkiem i mam nadzieję że ktoś mi pomoże... Kupiłam Forda Mondeo 2.0 TDCi mk3 i zauważyłam, że podczas jazdy przy ok 2 tys obrotów samochód "dostaje kopa" a gdy obrotomierz dochodzi do 3 tys tego "kopa" coś mu zabiera. Nie wiem czy przy tej usterce jest to ważne ale podczas jazdy czasem zapala się kontrolka od świec żarowych i tak sobie pulsuje. Samochód przy tych 3 tys obrotów nie gaśnie ale nie ma już takiej mocy jak pomiędzy 2 a 3 tys obrotów... bardzo proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co się z tym autkiem dzieje i nie wiem gdzie zacząć szukać przyczyny tej usterki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 27  
    Paulinka, silnik z jakiegoś powodu wchodzi w tryb awaryjny i zostaje obcięta moc.
    Przyczyn może być 100 i jedna, więc aby nie działać w ciemno, powinnaś wpierw pojechać na tester i sczytać błędy zapisane w pamięci ECU. Najlepiej pojechać tam, gdzie mają oryginalny fordowski tester, np IDS-a. To ukierunkuje dalsze działania. Raczej unikaj ASO, ze względu na koszty. Radzę poszukać warsztatu, który zajmuje się układami wtryskowymi typu CR w Fordach i ma doświadczenie w tym zakresie.
    Najprawdopodobniej masz do regeneracji wtryskiwacze ( ok. 1500-2000zł), gorsza możliwość to zużyta pompa wtryskowa do wymiany na regenerowaną (2000-3500 zł), a jeszcze gorsza to i wtryski i pompa do wymiany...
    Ale jak już pisałem - przyczyn może być sporo - może być też błahostka.
    Powinnaś swój post zamieścić w sekcji "początkujący" - tutaj to już tęgie głowy dywagują...
  • Poziom 23  
    Zapraszam na diagnostykę komputerową to wiele wyjaśni , do mnie to tylko 28 km kierunek Zamość. tel 505-165-956.
  • Poziom 2  
    Byłam na diagnostyce i wyskoczyły mi 2 błędy : P1211 czyli kontrola ciśnienia w szynie paliwowej i P0251 pompa wtryskowa - regulacja dawki paliwa, obwód A. I mam takie pytanko czy gdy wymienię filtr paliwa na oryginalny oraz przeczyszczę go renomowanym środkiem do czyszczenia wtrysków to jest szansa jakiejś poprawy? Dziękuję za pomoc już przynajmniej wiem w jakim kierunku z tą moją usterką uderzać :)
  • Poziom 27  
    To są dwa błędy bliźniaki, występujące często razem i których opis jest identyczny, chociaż doświadczeni diagności każdy z nich widzą trochę inaczej...
    W praktyce teraz powinnaś poprosić o próbę przelewową wtrysków, jeżeli będą złe wyniki to jest szansa, że skończy się na regeneracji wtrysków. To jest najbardziej prawdopodobne...
    Tutaj sztuka nakazuje sprawdzenie wtrysków na stole z przystawką elektroniczną (chodzi nie tylko o to, czy przelewają, ale także o to czy leją - to są dwie różne rzeczy; pierwsza dotyczy zaworków, druga końcówek). Ciężko znaleźć taką firmę... Ale można pójść trochę na żywioł i wymienić tylko zaworki (zawsze na oryginały Delphi), robiąc uprzednio próbę przelewową sterowaną IDS-em lub chociażby czasową.

    Jeżeli jednak próba przelewowa pokaże prawidłowe wyniki przelewania, to w praktyce najbardziej podejrzana staje się pompa wtryskowa. IDS-em można próbować zdiagnozować jej pracę - nawet podczas jazdy wprowadzając silnik w tryb awaryjny i patrząc jak kształtuje się ciśnienie - ale zawsze będzie wątpliwość: czy odczyt jest błędny bo ciśnienie jest nieprawidłowe, czy jednak ciśnienie jest ok, ale czujnik źle czyta... Aby nie przedłużać - bo to temat rzeka: można popróbować wymienić zawór IMV w pompie (ok 350 - 400zł), albo od razu pompę na regenerowaną. Taka od Forda kosztuje 3000 zł plus wymiana 500 zł, jest sporo firm oferujących regenerację pompy o wiele taniej - a wszyscy piszą, że na oryginalnych częściach Delphi. Trzeba się samemu na coś zdecydować.

    Jeszcze jest możliwość, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia na szynie CR, ale to minimalna szansa (wymienia się razem z szyną, nie występuje oddzielnie).

    Nie łudź się, że wlanie środka czyszczącego i wymiana filtra coś pomoże - szansa na to jest naprawdę minimalna. Tym nie mniej warto stosować markowe środki myjące układ wtryskowy - ale nie jako lekarstwo na awarię, lecz jako zabezpieczenie przed osadami z zatankowanego opału odbarwianego kwasem siarkowym - wszak żyjemy w Polsce.

    Moim zdaniem auto było sprzedane z premedytacją w tym stanie - sprzedający wiedział jakie koszty trzeba ponieść przy tej awarii...